Satiksmes ministrija nepiekrīt Konkurences padomes ziņojuma secinājumiem 15

Foto: Ilustratīvs attēls/iAuto.lv

Nozare.lv | 19.jūlijs 2018 14:41

Ņemot vērā Konkurences padomes ziņojuma secinājumus, Satiksmes ministrija atgādina, ka 2023.gadā tehniskās kontroles veicējus izvēlēsies publisko iepirkumu reglamentējošos tiesību aktos noteiktajā kārtībā, kā to nosaka spēkā esošie normatīvie akti (2017.gada 30.maijā apstiprinātajiem Ministru kabineta noteikumi Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa").

Savukārt atbilstoši Pārresoru koordinācijas centra apstiprinātajai CSDD darbības stratēģijai 2018.-2020. vēlākais līdz 2020.gadam, CSDD vairs nesniegs tehniskā stāvokļa kontroles pakalpojumu un veiks tikai uzraudzības funkcijas.

Satiksmes ministrija uzsver, ka šobrīd CSDD darbība transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomā nodrošina transporta līdzekļu drošu dalību satiksmē, nodrošinot bojā gājušo skaita samazinājumu (pēdējos gados bojā gājušo skaits samazinājies par 60%), kā arī pakāpenisku pāreju, lai pēc 2020.gada CSDD veiktu tikai uzraudzības funkcijas un lai no 2023.gada tehniskās kontroles veicējus izvēlētos publisko iepirkumu reglamentējošos tiesību aktos noteiktajā kārtībā. Šobrīd visas iesaistītās puses strādā pie juridiskā izvērtējuma un pārejas perioda izstrādes laika posmam no 2020.-2023.gadam.

Satiksmes ministrija norāda, ka Konkurences padomes secinājumos tiek uzsvērts, ka tā uzmanību pievērš tikai konkurences saistītiem aspektiem, taču ziņojumā nav pievērsta uzmanība ne tirgus atvēršanas ietekmei uz valsts budžetu, ne arī jauna kontroles mehānisma ieviešanas praktiskai pusei. Konkurences padome nav ņēmusi vērā Latvijas autoparka tehniskās apskates tirgus atvēršanas ietekmi uz satiksmes drošību.

Satiksmes ministrija aicina izvērtēt Konkurences padomes izmantoto cenu salīdzināšanas metodikas atbilstību pētījuma mērķim, proti, ziņojumā cenas starp dažādu Eiropas valstu pakalpojumiem tiek salīdzinātas, ņemot vērā pirktspēju un pakalpojuma sniegšanas biežumu (jeb periodiskumu). Ministrija uzsver, ka Latvijā ir ceturtā zemākā cena Eiropas Savienībā. Lētāks pakalpojums ir tikai Maltā, Bulgārijā, un Lietuvā. Ministrija vērtē citu valstu pieredzi un aicina ieviest Latvijas apstākļiem atbilstošāko tehniskās kontroles modeli. Nevienā citā Eiropas valstī, izņemot Nīderlandi, servisā netiek veikta tehniskā apskate.

Šobrīd pētījumi liecina, ka CSDD Tehniskās apskates pakalpojumam uzticas 75% autovadītāju, kā arī līdz šim visas ES institūcijas un citas valstis, kas izvērtēja LV tehniskās apskates sistēmu, sniedza atgriezenisko saiti, kā vienu no modernākajām, efektīvākajām un cenas ziņā lētākajām sistēmām ES.

Jāpiebilst, ka 2016.gadā portālā manabalss.lv tika sākti vākt paraksti par to, lai Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana tiktu nodota arī sertificētiem servisiem. Divu gadu laikā anonīmā balsojumā ir savāktas 1492 balsis.

 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
AnsisR 19.jūlijs 2018 17:03
12 0 Atbildēt

Ja tā konkurence ir tiešām reāla konkurence, tad viss būtu OK. Ticamāks scenārijs ir ka privātais pakalpojuma sniedzējs būs viens, kad būs "uzvarējis" publiskajā iepirkumā, un visticamāk viņš būs kāds no SM bijušajiem darbiniekime, vai darbinieka radinieks!

s 19.jūlijs 2018 16:00
7 4 Atbildēt

Un tagad iedomājies, ja cilvēks ar tādu auto aizbrauc no autoservisa un viņu uz ceļa CSDD izčakarē - vai tas cilvēks otreiz dosies uz to pašu autoservisu? Nē, viņš dosies uz konkurējošu autoservisu. Rezultātā auto tehniskais stāvoklis uzlabosies, jo būs abpusējs spiediens tieši uz šo apstākli.

Kamēr CSDD ir monopolists, mierīgi tiek pieļautas situācijas, ka ar svaigu TA satiksmē piedalās bīstami auto. Jo monopolsituācijā nav tirgus spiediens uz šo apstākli - paši vērtē tehnisko stāvokli, paši to kontrolē, nevienam neatskaitās.

Tieši par to jau ir šī tēma. Uzskatu Konkurences padomes lēmumu par pilnīgi pamatotu, bet CSDD un Satiksmes ministrijas ieinteresēto amatpersonu (jo viņi paši lielījās ar miljoniem lielu peļņu) paziņojumus par nekorektiem.

s 19.jūlijs 2018 15:35
6 5 Atbildēt

Aptuveni tā arī CSDD skaidroja - ka bojājumi radušies laika posmā, kas bija pēc TA veikšanas.

Nē, es nedomāju, ka viņi ir labdarības organizācija. Manas domas ir gluži pretējas - CSDD ir tīrākais bizness. Tikai netaisnīgs bizness, jo nenodrošina, lai uz ceļa būtu drošas automašīnas, kaut arī panāca monopolstāvokli. Taisnīgāk būtu, ja TA veiktu autoservisi, kuri uzreiz arī visu var saremontēt, ko vajag.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Četru dienu laikā uzliek atstarojošos stabiņus un sola atjaunot bojātos triecienslāpētājus 29.10.2020 (+ VIDEO) 12

Vairākās vietās Rīgā, kur pašlaik ir bojāti triecienslāpētāji, ir veikti papildus pasākumi, lai pastiprinātu transportlīdzekļu vadītāju uzmanību. Lasīt vairāk

 

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši divi cilvēki

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos Latvijā bojā gājuši divi cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv lasītājs no Jūrmalas dalās domās par satiksmes infrastruktūru Kauguros un visā Latvijā 11

Tā kā esmu jūrmalnieks, kurš savas aktīvā autosportista gaitas ir beidzis, bet no ceļiem neesamu pazudis ļoti daudz pārvietojos ar velosipēdu, sižets par Jūrmalas maldinošo veloceliņu mani aicināja uzrakstīt par vēl vienu nejēdzību Jūrmalā, kā arī ieteikt savus sižetus papildināt ar papildus informāciju. Lasīt vairāk

 

Jonass nākamo sezonu aizvadīs "Gas Gas Factory Racing" komandā

Latvijas motokrosists Pauls Jonass 2021.gadā pārstāvēs "Gas Gas Factory Racing" komandu no Spānijas, ceturtdien sportists publicēja paziņojumu savā "Twitter" kontā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti