Satiksmes ministrija nepiekrīt Konkurences padomes ziņojuma secinājumiem 15

 

Foto: Ilustratīvs attēls/iAuto.lv

Nozare.lv | 19.jūlijs 2018 14:41

Ņemot vērā Konkurences padomes ziņojuma secinājumus, Satiksmes ministrija atgādina, ka 2023.gadā tehniskās kontroles veicējus izvēlēsies publisko iepirkumu reglamentējošos tiesību aktos noteiktajā kārtībā, kā to nosaka spēkā esošie normatīvie akti (2017.gada 30.maijā apstiprinātajiem Ministru kabineta noteikumi Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa").

Savukārt atbilstoši Pārresoru koordinācijas centra apstiprinātajai CSDD darbības stratēģijai 2018.-2020. vēlākais līdz 2020.gadam, CSDD vairs nesniegs tehniskā stāvokļa kontroles pakalpojumu un veiks tikai uzraudzības funkcijas.

Satiksmes ministrija uzsver, ka šobrīd CSDD darbība transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates jomā nodrošina transporta līdzekļu drošu dalību satiksmē, nodrošinot bojā gājušo skaita samazinājumu (pēdējos gados bojā gājušo skaits samazinājies par 60%), kā arī pakāpenisku pāreju, lai pēc 2020.gada CSDD veiktu tikai uzraudzības funkcijas un lai no 2023.gada tehniskās kontroles veicējus izvēlētos publisko iepirkumu reglamentējošos tiesību aktos noteiktajā kārtībā. Šobrīd visas iesaistītās puses strādā pie juridiskā izvērtējuma un pārejas perioda izstrādes laika posmam no 2020.-2023.gadam.

Satiksmes ministrija norāda, ka Konkurences padomes secinājumos tiek uzsvērts, ka tā uzmanību pievērš tikai konkurences saistītiem aspektiem, taču ziņojumā nav pievērsta uzmanība ne tirgus atvēršanas ietekmei uz valsts budžetu, ne arī jauna kontroles mehānisma ieviešanas praktiskai pusei. Konkurences padome nav ņēmusi vērā Latvijas autoparka tehniskās apskates tirgus atvēršanas ietekmi uz satiksmes drošību.

Satiksmes ministrija aicina izvērtēt Konkurences padomes izmantoto cenu salīdzināšanas metodikas atbilstību pētījuma mērķim, proti, ziņojumā cenas starp dažādu Eiropas valstu pakalpojumiem tiek salīdzinātas, ņemot vērā pirktspēju un pakalpojuma sniegšanas biežumu (jeb periodiskumu). Ministrija uzsver, ka Latvijā ir ceturtā zemākā cena Eiropas Savienībā. Lētāks pakalpojums ir tikai Maltā, Bulgārijā, un Lietuvā. Ministrija vērtē citu valstu pieredzi un aicina ieviest Latvijas apstākļiem atbilstošāko tehniskās kontroles modeli. Nevienā citā Eiropas valstī, izņemot Nīderlandi, servisā netiek veikta tehniskā apskate.

Šobrīd pētījumi liecina, ka CSDD Tehniskās apskates pakalpojumam uzticas 75% autovadītāju, kā arī līdz šim visas ES institūcijas un citas valstis, kas izvērtēja LV tehniskās apskates sistēmu, sniedza atgriezenisko saiti, kā vienu no modernākajām, efektīvākajām un cenas ziņā lētākajām sistēmām ES.

Jāpiebilst, ka 2016.gadā portālā manabalss.lv tika sākti vākt paraksti par to, lai Transportlīdzekļu tehniskās apskates veikšana tiktu nodota arī sertificētiem servisiem. Divu gadu laikā anonīmā balsojumā ir savāktas 1492 balsis.

 

 
Visi komentāri
 
s 19.jūlijs 2018 15:14
4 4 Atbildēt

Vienreiz savam palīgstrādniekam, lai no laukiem var braukt uz darbu, nopirku lētu auto ar svaigu TA (ko bija izdevis CSDD), kurā nebija neviena divnieka. Katram gadījumam aizvedu pie paziņas laukos uz servisu. Tajā ieteica man šo auto nodot lūžņos, jo ar to braukt ir reāli bīstami. Jautāju, vai varbūt var saremontēt. Paziņa atteicās to darīt. Pēc tam speciāli aizvedu vēlreiz uz CSDD, lai [par papildus maksu] veic tehniskā stāvokļa atkārtotu izvērtējumu. Viņi tad piekrita, ka ar to braukt ir bīstami. Uz jautājumu, kā tad šim auto tika izsniegta TA, viņi nevarēja sniegt saprotamu skaidrojumu. Varēja just, ka viņiem ir vienalga; galvenais ievērot TA procedūru.

Kā saprotu, CSDD TA procedūras viens no būtiskākajiem aspektiem ir pirmajā reizē iedot divniekus, lai noteikti iekasētu maksu par atkārtotu apskati pēc mēneša. Pārējais mazsvarīgi, jo var laiku pa laikam palielīties, kādu peļņu šis SIA ir ieguvis [pildot publisku funkciju, kas ar likumu ir noteikta kā obligāta].

viencexperc 19.jūlijs 2018 15:24
5 1 Atbildēt

Ko es tev pateikšu? Kamēr brauci no csdd uz pāķiem, pārbaudīt tehnisko stāvokli, sapisi auto...

...

Bet ja godīgi - tu tiešām domā, ka CSDD ir labdarības organizācija, kas par padsmit eiro veic diagnostiku????

s 19.jūlijs 2018 15:35
6 5 Atbildēt

Aptuveni tā arī CSDD skaidroja - ka bojājumi radušies laika posmā, kas bija pēc TA veikšanas.

Nē, es nedomāju, ka viņi ir labdarības organizācija. Manas domas ir gluži pretējas - CSDD ir tīrākais bizness. Tikai netaisnīgs bizness, jo nenodrošina, lai uz ceļa būtu drošas automašīnas, kaut arī panāca monopolstāvokli. Taisnīgāk būtu, ja TA veiktu autoservisi, kuri uzreiz arī visu var saremontēt, ko vajag.

Juris 19.jūlijs 2018 15:45
3 2 Atbildēt

TA ir auto tehniskā stāvokļa novērtēšana konkrētajā brīdī. Es pats esmu redzējis, ka ar uzlīmi logā izbraucot no līnijas auto atstāj antifrīzu uz ielas. Un otrs gadījums bija, kad aizbrauca no līnijas ar nobloķētu aizmugurējo riteni. Laikam rocene noķīlēja.

s 19.jūlijs 2018 16:00
7 4 Atbildēt

Un tagad iedomājies, ja cilvēks ar tādu auto aizbrauc no autoservisa un viņu uz ceļa CSDD izčakarē - vai tas cilvēks otreiz dosies uz to pašu autoservisu? Nē, viņš dosies uz konkurējošu autoservisu. Rezultātā auto tehniskais stāvoklis uzlabosies, jo būs abpusējs spiediens tieši uz šo apstākli.

Kamēr CSDD ir monopolists, mierīgi tiek pieļautas situācijas, ka ar svaigu TA satiksmē piedalās bīstami auto. Jo monopolsituācijā nav tirgus spiediens uz šo apstākli - paši vērtē tehnisko stāvokli, paši to kontrolē, nevienam neatskaitās.

Tieši par to jau ir šī tēma. Uzskatu Konkurences padomes lēmumu par pilnīgi pamatotu, bet CSDD un Satiksmes ministrijas ieinteresēto amatpersonu (jo viņi paši lielījās ar miljoniem lielu peļņu) paziņojumus par nekorektiem.

s 19.jūlijs 2018 16:08
3 0 Atbildēt

Abpusējs tāpēc, ka autoservisi paši, savukārt, ir ieinteresēti ieteikt veikt pēc iespējas vairāk remontus, jo ar to pelna.

Un vienlaikus piesaistīt savam servisam pēc iespējas vairāk klientu, par kuriem konkurē ar citiem.

Lai konkurences apstākļos autoservisa īpašnieks attīstītu savu biznesu, viņam gan godīgas cenas būs jāuztur, gan laba reputācija jāsaglabā (bet viņus stingri kontrolēs, jo CSDD būs vēlme atriebties), gan jāpelna ar savu darbību brīvā tirgū.

Ja kādam vēl aizvien nav saprotamas monopolstāvokļa neesamības jeb brīvā tirgus priekšrocības, atcerieties par to, kāda darba kvalitāte un produktivitāte bija kolhoziem (kas tika izveidoti, ar varu sadzenot zemniekus kopā, kuriem tika atņemtas saimniecības) un valstij piederošajām rūpnīcām, fabrikām. Tāda, ka PSRS tikpat kā viss kļuva tik nekvalitatīvs un deficīts, ka šī impērija sabruka.

reku 19.jūlijs 2018 18:35
2 0 Atbildēt

Padsmit eu par 15-20 min. jau ir par daudz.Lielākajai daļai cilvēku samaksa 3.50 stundā.Viņu operācijas veikt var uztrenēt jebkuru puišeli dienas laikā.

he 19.jūlijs 2018 15:24
2 1 Atbildēt

šeit lielā mērā jāpiekrīt Satiksmes ministrijai, ka Konkurences padome šo jautājumu ir apskatījusi tīri skaitliski tikai no konkurences viedokļa, neņemot vērā citus apstākļus.

Protams, būtu labi ieviest konkurenci, bet tas jādara tā, lai pārējie apstākļi, piemēram, satiksmes drošība neciestu.

AnsisR 19.jūlijs 2018 17:03
12 0 Atbildēt

Ja tā konkurence ir tiešām reāla konkurence, tad viss būtu OK. Ticamāks scenārijs ir ka privātais pakalpojuma sniedzējs būs viens, kad būs "uzvarējis" publiskajā iepirkumā, un visticamāk viņš būs kāds no SM bijušajiem darbiniekime, vai darbinieka radinieks!

Pļurkt 19.jūlijs 2018 17:04
3 1 Atbildēt

"Satiksmes ministrija norāda, ka Konkurences padomes secinājumos tiek uzsvērts, ka tā uzmanību pievērš tikai konkurences saistītiem aspektiem, taču ziņojumā nav pievērsta uzmanība ne tirgus atvēršanas ietekmei uz valsts budžetu, ..."

Te nu gan varēja droši likt treknu punktu un tālāko smadzeņu čakarēšanu neturpināt!

p.s. man ar 3 tehnikas vienībām kopš tas CSDD kantoris pastāv vienmēr, izņemot vienu reizi, ir bijis reāli kompetents novērtējums, bez nekādām piekasīšanām.

bumeris 19.jūlijs 2018 18:42
5 3 Atbildēt

Tie mērgļi TA ir jau pavisam apstulbuši! Nu un, ka man nestrādā bremzes, un protektors ir 1.2 mm. Es pats atbildu par savu auto, tā drošību, tāpēc nav nepieciešams liegt auto satiksmē. Bet eļļas noplūde ir normāls process, sevišķi BMW.

bumeris 19.jūlijs 2018 18:43
3 2 Atbildēt

mans būmeris rij 1 litru eļļas uz 100 km, bet kad stāv, tad 1 litru uz mēnesi.

murx 19.jūlijs 2018 23:14
2 2 Atbildēt

Ir atsevišķas pozīcijas, kuras ar līdzšinējo apskates kārtību nevar pilnīgi apskatīt. Piemēram katalizatora darbība. Ar tikko izdzēstām kļūdām nodziest spuldzīte, dators kārtīgi vāc informāciju bet pļurkt - skate jau cauri. Izplūdes gāzes arī nevar tikai tā mērīt, kā to dara tagad. Amortizatoru funkciju, riteņu ģeometriju vispār nepārbauda - ārkārtīgi svarīgas lietas satiksmes drošībai, vai ne? Nepārtraukti rodas jauni modeļi ar jaunām sistēmām, par kurām apskates puikām īsti saprašanas nav, nav pieejama informācija, datordiagnostika. Tātad tās sistēmas paliek neapskatītas, jeb nebojātas by default. Tieši tādēļ labākais variants būtu ļaut veikt skati līdzšinējā kārtībā UN pie atbilstošu marku dīleriem (kas ir izteikuši vēlēšanos). Cilvēki, kuriem ir jauni auto, parasti ir pietiekami maksātspējīgi, lai uzturētu savu auto labā kārtībā, ieskaitot visas tās problēmas, kuras patreizējā tehniskā apskate pārbaudīt nevar. Domāju, ka vairāki par šādu sistēmu būtu tikai priecīgi. Dabiski, ka jebkurai sistēmai ir vajadzīga atgriezeniskā saite - tātad atsevišķu automobiļu izlases pārbaude. Bez šaubām, ka pārbaudes veicējiem ir jāliek eksāmeni, jābūt atbildīgiem par to, ko dara. Mehānismi, kā to nodrošināt, ir vairāki.

Vecāku auto īpašniekiem derēs līdzšinējā kārtība. Iespējams, ka atsevišķu modeļu īpašniekiem varētu norādīt, ka auto jāapskata pie dīlera - īpaši top autiņiem, piemēram, lambo, SLSiem, u.t.t. Protams, ja kādam gribēsies rūpēties par satiksmes drošību...

Kanibaals 20.jūlijs 2018 1:43
0 2 Atbildēt

Katalizatoru elementāri var pārbaudīt neļaujot izsniegt skati ja pirms kļūdu nodzēšanas nobraukts par maz vai nav beigušies pašdiagnostikas cikli. Tas parādās.

andrejs. 20.jūlijs 2018 17:00
1 1 Atbildēt

Pilnigi piekritu servisiem jo csddpelnas del liek. Atkartotas skate ir autuvaditaju cakaresana no csdd .lampina dega iebraucot skate parbaudes momenta vairs nedeg.brauc atkartoti. Tas ircilveku cakaresana,Servisos tas nebus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti