Krapsis uzskata, ka satiksmes drošības stāvoklis Latvijā patlaban ir apmierinošs 9

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 27.maijs 2020 14:28

Satiksmes drošības stāvoklis Latvijā patlaban ir apmierinošs, lai gan šogad dzīvību zaudējuši 45 cilvēki, šodien žurnālistiem pastāstīja Valsts policijas (VP) Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

No šī gada sākuma līdz 24.maijam uz Latvijas autoceļiem ir notikuši 6511 satiksmes negadījumi, kuros cietušas 1274 personas, no tām smagas traumas guvuši 144 cilvēki.

Salīdzinot ar analoģisku laika periodu pērn, šogad bojāgājušo skaits gandrīz neesot mainījies. Tāpat policijas dati liecina, ka noformēto protokolu skaits nepaliek mazāks.

Krapsis gan vērsa uzmanību, ka minētais kopumā neapmierina VP un visu sabiedrību.

VP šodien atklāja jaunu satiksmes drošības kampaņu "Agresīva braukšana atstāj rētas". Kampaņas laikā vairākās vietās būs redzamas vides reklāmas, kā arī ir sagatavots video materiāls.

Krapsis skaidroja, ka kampaņa domāta gados jauniem autovadītājiem. "Agresīvai braukšanai var likt vienādības zīmi ar pārgalvību un tiesisku nihilismu, jo nevienam nav noslēpums, ka cilvēki ir steidzīgi un bieži vien rodas sajūta, ka satiksmes noteikumi rakstīti kādam citam," uzsvēra Krapsis.

Policijas pārstāvis vērsa uzmanību, ka likumsargi turpinās izmantot savu arsenālu, lai cīnītos ar rupjiem satiksmes noteikumu pārkāpējiem. Viens no efektīvākajiem veidiem esot izmantot netrafarētas policijas automašīnas.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Kvalifikācijas departamenta vadītājs Juris Teteris norādīja, ka pērn veikts pētījums apliecinājis - 92% autovadītāju agresīvu braukšanu uzskata par problēmu ceļu satiksmē, bet katram trešajam vadītājam ir kāds draugs vai paziņa, kurš cietis negadījumā, kas saistīts ar agresīvu braukšanu.

Latvijā jau vairākus gadus darbojas pārkāpumu punktu uzskaites sistēma. Ja vadītājam ir sods par agresīvu braukšanu, viņam tiek pieskaitīti seši pārkāpuma uzskaites soda punkti. Ja punktu skaits sasniedz astoņus, tad šim vadītājam jādodas uz psiholoģiskās korekcijas grupām. Pērn šādas grupas apmeklēja 250 cilvēki.

Teteris atzina, ka korekcijas grupas uz autovadītāju uzvedību iedarbojas, taču ne ilgtermiņā. Pēc grupu apmeklēšanas daļa šoferu kādu laiku ievēro satiksmes noteikumus, taču pēc tam atkal pieļauj pārkāpumus, liecina likumsargu novērojumi.

 
Visi komentāri
 
Freijers 27.maijs 2020 16:37
5 0 Atbildēt

Karantīna pamazām beidzas, uz ceļiem, sevišķie piektdienās tas ļoti labi redzams. Un kur masa, tur atgriežas ļurinātāji un līdz ar tiem arī pieminētie nihilisti, bet pabraukt baudāmi atkal nevar - kādam jālien, kāds pie zaļā mušas skaita un visi citi "labumi"

Pļurkt 27.maijs 2020 17:17
5 0 Atbildēt

Mans bijušais klases audzinātājs kādreiz teica, ka apmierinoši, jeb trīs ir kā ņe ryba, ņe mjaso, tad jau cienījamāk ir divi.... vismaz ir stimuls kaut ko darīt un kaut kur tiekties!

Vernons 27.maijs 2020 20:01
1 0 Atbildēt

Pēdējais laiks pieslēgt parametru, kuras auto skolas ir beiguši šie sadursmju izraisītāji! Jāievieš aizliegums apmācīt un pasniegt! CSDD nepilda savu funkciju! Tur kretīni manā vecumā neko nav spējīgi darīt lietas labā! Tas ir ārprāts!!!

ZZZZ 28.maijs 2020 8:09
0 0 Atbildēt

Tak nevajag izdomāt jaunu riteni, paskatamies uz dažām lielākām valstīm, kur principā pārsvarā brauc adekvāti. Policisti ar kājām, ar velo utt. pienāk, pieripinās nofiksē Tavu pārkāpumu. Ar parastu foto un kārtībā. Arī līdzpilsoņi atļauti anonīmi noziņot par agresīvu uzvedību un automātā sods. Ja nepatīk uz pliciju, tiesu apstrīdēt. Tur jau Tava kapacitāte par neadekvātu uzvedību ir saglabāta un attiecīgs verdikts.

Kanibaals 28.maijs 2020 17:56
0 0 Atbildēt

Lv policija atmet atpakaļ, jo nav datums kā analogām kamerām iededzināts.

Tik nevajag 28.maijs 2020 8:31
0 0 Atbildēt

Vajag sakärtot satiksmes kustibu lai tä butu atbilstosa plusmai un noslodzei,daudzviet kreisie ir jälikvide... Riga butu jäizveido vel kädas divas magisträlas ielas kuras butu bez kustibu traucejumiem

gunbox 28.maijs 2020 11:48
0 0 Atbildēt

Krapsi ved S-klases mersis ar pneimu. Viņam Rīgas ceļi liekas līdzenāki par svaigi uzlieta hokeja halles ledu. Diez vai šī persona būs kaut kāds komentētajs, jo ir izteikta tuvredzība, bet tālumam brilles nav iespējams uzražot ar tik lielu linzas izliekumu.

krampītis 28.maijs 2020 16:31
0 0 Atbildēt

Krapsis uzskata, ka satiksmes drošības stāvoklis Latvijā patlaban ir APMIERINOŠS

un tālāk:

Krapsis gan vērsa uzmanību, ka minētais kopumā NEAPMIERINA VP un visu sabiedrību.

smieklīgi....

Patisons 31.maijs 2020 17:09
0 0 Atbildēt

Pēdējā mēneša laikā vairāki dzēruši un bez tiesībām ar avārijām, un tas galvaspilsētā. Tālu līdz apmierinošam.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti