Elektroautou uzlādes vietu izveidei paredzētos 461 154 eiro novirzīs elektrovilcienu projektam 14

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 4.jūnijs 2020 15:04

Elektrotransportlīdzekļu uzlādes vietu izveidei paredzētus 461 154 eiro no Eiropas Savienības (ES) fondu finansējuma novirzīs Rīgas un Pierīgas pasažieru pārvadājumu nodrošināšanai nepieciešamo elektrovilcienu iegādes projekta īstenošanai, šodien nolēma valdība.

Ministru Kabinets (MK) šodien atbalstīja Satiksmes ministrijas izstrādātos grozījumus MK 2015.gada 3.novembra noteikumos "Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" specifiskā atbalsta mērķa "Attīstīt elektrotransportlīdzekļu uzlādes infrastruktūru Latvijā" īstenošanas noteikumi". Grozījumi nosaka, ka līdz 2023.gada 31.decembrim projekta laikā Latvijā jāuzstāda 139 elektrotransportlīdzekļu uzlādes vietas iepriekš plānoto 150 vietā. Savukārt Latvijā reģistrēto elektrotransportlīdzekļu skaitam līdz 2023.gada 31.decembrim jāsasniedz 693 iepriekš plānoto 747 vietā.

Attiecīgi grozījumos noteikts, ka projektam paredzētais finansējums samazināts līdz 7,802 miljoni eiro, tai skaitā Eiropas Reģionālā attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējums 6,631 miljons eiro un valsts budžeta finansējums 1,170 miljoni eiro. Kopā no projektam paredzētā finansējuma 542 eiro tiks novirzīti elektrovilcienu iepirkumam, tostarp 461 154 eiro ERAF līdzfinansējums un 81 380 eiro valsts budžeta finansējums.

Satiksmes ministrija skaidro, ka elektrotransportlīdzekļu uzlādes staciju infrastruktūras izveidē Latvijā jāņem vērā arī privāta sektora aizvien lielāku ieinteresētību un iesaisti to izbūvē. Līdz pērnā gada oktobrim uzņēmēji Latvijā bija izbūvējuši vismaz 24 publiski pieejamas uzlādes stacijas, galvenokārt veicot to izbūvi pie komercobjektiem - lielveikaliem, viesnīcām, autoservisiem un citiem objektiem. Arī degvielas uzpildes stacijās pie lielākajām maģistrālēm nākotnē tiek plānots veidot elektrotransportlīdzekļu uzlādes stacijas.

Turklāt līdz 2021.gada beigām tiks īstenots Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta ietvaros finansētais "Mega-E" projekts, un tā laikā Latvijā ir paredzēts izbūvēt trīs ultra-ātrās (līdz 350 kilovatiem (kW)) uzlādes stacijas. Savukārt "Latvenergo" ir izbūvējis trīs ātrās uzlādes stacijas (50 kW).

Ievērojot privātā sektora aktivitātes, Satiksmes ministrija ir pārskatījusi sākotnējo 150 uzlādes staciju izvietošanas plānu, ierosinot samazināt projektā plānoto uzlādes staciju skaitu blīvi apdzīvotās vietās par 11 uzlādes stacijām, tādejādi mazinot pārklāšanās risku ar privāto investoru izveidotajām un plānotajām. Projekta laikā līdz šim ir izbūvētas 70 uzlādes stacijas, un vēl tiks izbūvētas 69 uzlādes stacijas, tai skaitā līdz 2020.gada beigām plānots izbūvēt 40 uzlādes stacijas.

 
Visi komentāri
 
janka 4.jūnijs 2020 16:30
13 4 Atbildēt

vismaz cilvēks parastais ar tiem vilcieniem arī brauks, atšķirībā no elektroauto utopijas.

Kanibaals 4.jūnijs 2020 17:52
6 7 Atbildēt

Tā jau tu brauksi

TDIOTS 5.jūnijs 2020 7:19
4 7 Atbildēt

tu domā 'bomzis parastais' ?

Deka 5.jūnijs 2020 18:30
4 0 Atbildēt

Un tu domā ka ar savu veco audi esi baigais bagans?

Pilna Rīga ar nabagiem kuri cenšās uzlekt augstāk par savu dirsu. Braukā ar 5-10 gadīgiem premiumiem, lai gan tas auto patiesībā maksā mazāk nekā jauns golfs.

atrabotka 6.jūnijs 2020 16:43
1 1 Atbildēt

Ar ko ir jābrauc nabagiem? Kapēc cilvēki nevar braukt ar ko grib un kas patīk? Domā mūs "nabagus" uztrauc cik kaut kāds golfs maksā? Par savu naudu brauc kaut vai ar jaunu Tata Nano.

iAuto 5.jūnijs 2020 12:41
2 0 Atbildēt

Brauksim, brauksim un drīz!

Pļurkt 4.jūnijs 2020 21:16
5 3 Atbildēt

Nu re cik jauki dzīvot Latvānijā zagļiem!!

Vieni izzaga miljonus valsts naudas, kas bija paredzēta elektrovilcienu projektam, bet maksā tauta ar saviem nodokļiem!!

ods uz celma 7.jūnijs 2020 19:21
1 0 Atbildēt

Soreiz piekrītu.Naudu jāvirza turp,kur zog prasmīgāk.

reku 5.jūnijs 2020 10:00
3 0 Atbildēt

Uzmešana,tā jau ir patreizējā režīma pierasta prakse.

felix65 5.jūnijs 2020 12:12
6 5 Atbildēt

Elektroauto ir bagātu muļķu rotaļlieta, tā ka ja grib, lai maksā paši par to uzlādi. Latvānis parastais jau tā pārāk izšķērdīgi apmaksā viņu parazitāro dzīvesveidu.

Asaris 5.jūnijs 2020 23:14
1 0 Atbildēt

Tad jau pēc kāda laika visi būs bagāti muļķi.

felix65 6.jūnijs 2020 9:33
1 0 Atbildēt

Nē, būs kādi 10% bagāti muļķi, 20% kas brauks uz pārējo rēķina, jo "strādā" valsts pārvaldē un 70% kājāmgājēji.

650 5.jūnijs 2020 15:12
2 0 Atbildēt

Katram savas funkcijas.Bet par visu maksā Lohi.Dažreiz pat 3x.Uzzīmēt p-rojektu, ierakt stabus,izrakt stabus uttt. Jā.Nē.Varbūt.Oj,re,pag,,,

wons 7.jūnijs 2020 16:04
1 0 Atbildēt

ar AirBaltic Satiksmes ministram nepietiek?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti