Satiksmes drošības speciālists Oskars Irbītis - kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu var tikt saglabāts kā pagaidu risinājums 23

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 26.jūnijs 2020 13:40

Latvijā ir vairāki problemātiski krustojumi, kuriem ir viena kopīga iezīme - salīdzinoši mazas noslodzes ceļš no kāda ciema pieslēdzas daudz lielākai transporta plūsmai ar ceļazīmēm regulējamā krustojumā.

Galvenā bīstamība šādos krustojumos ir kreisie pagriezieni. Īpaši bīstama šī situācija kļūst tad, kad galvenajam ceļam vienā virzienā ir vairāk kā divas kustības joslas. Faktiski šajā situācijā transportlīdzekļa vadītājam, veicot kreiso pagriezienu, ir jādod ceļš 4 kustības joslām. Pārliecināties par drošību manevra laikā šādā situācijā ir ārkārtīgi grūti, intensīvas satiksmes apstākļos - praktiski neiespējami. Viens no šādiem krustojumiem ir tā saucamais Medemciema krustojums.

Iepazīstoties ar notikumu vēsturi, kā ir notikusi plānošana un kādi izteikumi ir minēti no dažādām iesaistītajām pusēm, ir secināms, ka kārtējo reizi sastopamies ar vienu būtisku un ļoti nozīmīgu satiksmes drošības faktoru Latvijā. Latvijā nenotiek detalizēta ceļu satiksmes negadījumu izpēte un izpētes rezultātu apkopošana. Policijas veiktās izmeklēšanas un tiesu ekspertu veikto ekspertīžu rezultāti pazūd statistikas skatam un netiek apkopoti. Kā liecina atbildīgo personu izteikumi, satiksmes izmaiņu plānošanas laikā nav bijusi pieejama detalizēta informācija par šajā krustojumā notikušajiem ceļu satiksmes nogadījumiem, bet tikai vispārīgā informācija - sadursme, kreisais pagrieziens. Bet, kā liecina Medemciema aktīvistu savāktā informācija, par iemeslu notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ir bijis tikai viena veida manevrs, par kuru runāju sākumā, kreisais pagrieziens, kurā veikšanas laikā ceļš ir jādot 4 transportlīdzekļu joslām - pagrieziens no Medemciema Jelgavas virzienā.

Izrādās, ka kreisais pagrieziens no Rīgas puses uz Medemciemu, nav bijis par iemeslu notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Es nesaku, ka šis manevrs ir drošs - vienalga manevra laikā ir jāšķērso divas pretimnākošās kustības joslas, kas intensīvas satiksmes apstākļos rada lielu bīstamību, bet šajā gadījumā manevra veicēji ir bijuši pietiekami vērīgi. Ja ceļu plānotājiem un projektētājiem būtu laikus pieejama detalizēta informācija par negadījumu rašanās iemesliem, tad domāju, ka konfliktsituācija Medemciema krustojuma pārbūvē nerastos un būtu sen jau rasts optimāls risinājums (kaut vai pagaidu), kas apmierinātu visas iesaistītās puses.

Šobrīd jau ir rasts daļējs risinājums situācijas problemātikai, izbūvējot apgriešanās joslu no Medemciema krustojuma Rīgas virzienā - faktiski notikušo ceļu satiksmes negadījumu iemesls ir novērsts. Ja skatāmies uz piedāvāto alternatīvu kreisajam pagriezienam no Rīgas puses uz Medemciemu - brauciens līdz Rīgas apvedceļam, ir jāsecina, ka tur ir nākamā bīstamā satiksmes situācija ar gaužām neveiksmīgu ieskriešanās/bremzēšanas joslas risinājumu. Faktiski pa vidu bremzēšanas joslai (virziens no Jelgavas uz uzbrauktuvi Babītes virzienā) ir pieslēgums lokam, kas ved no Babītes virziena uz Rīgu, bez ieskriešanās joslas. Šāds risinājums ir bīstamas situācijas provocējošs un no satiksmes drošības viedokļa absolūti nepieņemams. Bet, ja satiksmes plūsma tiek novirzīta līdz Rīgas apvedceļam, tad noteikti ir jāsakārto arī Rīgas apvedceļa vairāklīmeņu krustojuma horizontālais apzīmējums, lai izbeigtu bīstamu situāciju radīšanu. Tas gan būtu jāizdara neatkarīgi no Medemciema peripetijām.

Valdības līmenī tiek solīts tehniski drošākais risinājums Medemciema krustojumam - vairāklīmeņu krustojums, konkrētajā gadījumā - tunelis. Šāds risinājums, protams, ir vislabākais, bet tā realizācijai ir nepieciešams laiks un nauda. Kā pagaidu risinājums (ar uzsvaru uz vārdu pagaidu) būtu izskatāms jautājums par kreisā pagrieziena atļaušanu no Rīgas puses uz Medemciemu, vismaz kādās konkrētās diennakts stundās.

Lūk, tā viena Pierīgas ciema problēma var izgaismot veselu virkni nepilnību mūsu valsts satiksmes drošības situācijā - netiek apkopoti dati, kas ļautu pieņemt pareizus un operatīvus lēmumus, nepietiek finansējuma, nepietiekami cieša sadarbība starp pašvaldībām un valsts struktūrām, kā arī nav efektīva mehānisma, kas ļautu operatīvi un efektīvi iesaistīt iedzīvotājus problēmu apspriešanā un risināšanā. Ar finansējumu ir tā, kā ir, bet pārējās problēmas ir atrisināmas bez milzīgiem finanšu ieguldījumiem, un to atrisināšana ilgtermiņā ļautu gan ietaupīt finanšu līdzekļus, gan būtiski paaugstināt satiksmes drošības līmeni, samazināt bojāgājušo un cietušo skaitu.

 
23 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anoagask 26.jūnijs 2020 14:17
10 0 Atbildēt

satiksmes drošības speciālists un atbalsts kreisajiem pagriezieniem uz maģistrālēm ir nesavienojamas lietas

jāsecina 26.jūnijs 2020 16:13
7 0 Atbildēt

ka labākais un drošākais risinājums būtu Medemciena iedzīvotājus pārvietot uz dažādām pilsētām, pašu cienu nolīdzināt un problēma būtu atrisināta.

Sosārs Ķirbītis 26.jūnijs 2020 14:45
5 1 Atbildēt

Es teikšu, ka no kreisajiem pagriezieniem būtu maksimāli jāizvairās! Uz jūrmalas šosejas agrāk bija vairākas vietas, kur apgriezties braukšanai pretējā virzienā, kas izraisīja bīstamas situācijas! Apgriešanās vietas likvidēja, sākumā piešosejas dārziņu iedzīvotāji paprotestēja un beigās pierima, bet braukt palika drošāk!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ko dara poļi, kad uz automaģistrāles sastrēgums? (+ VIDEO) 3

Autovadītājs ir "šokā" redzot, kā rīkojas vairums autovadītāju Polijā, uz A2 maģistrāles brīdī, kad tur izveidojas sastrēgums. Lasīt vairāk

 

TOP 3 finālistu auto "Latvijas Gada auto 2024 Dizaina balva" nominācijā (+ VIDEO)

Ik gadu “Latvijas Gada auto” konkursā tiek pasniegta arī dizaina balva, kad ārpus praktiskajām un tehniskajām īpašībām, tiek vērtēts auto izskats. “Latvijas Gada auto 2024” dizaina balvu ieguva Peugeot 508. Šīs nominācijas pirmajā trijniekā iekļuva Peugeot 408 un arī Hyundai Ioniq 6. Kādi ir žūrijas iespaidi? Lasīt vairāk

 

1000 Zs: Porsche gatavo vēl lielāku krosoveru par Cayenne

Nākamo trīs gadu laikā Porsche modeļu piedāvājums varētu papildināties ar jaunu krosoveru līnijas flagmani, kam sola vairāk par 1000 Zs. Lasīt vairāk

 

Braucam ar jaunākajiem auto "Latvijas Gada auto 2025" Pavasara testa dienā (+ VIDEO) 1

Jauns gads, jauns konkurss - iAutolv iepazīstina ar Latvijas Gada auto 2025 kandidātiem un pavasara testa brauciena dalībniekiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti