Satiksmes drošības speciālists Oskars Irbītis - kreisais pagrieziens no Rīgas uz Medemciemu var tikt saglabāts kā pagaidu risinājums 23

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 26.jūnijs 2020 13:40

Latvijā ir vairāki problemātiski krustojumi, kuriem ir viena kopīga iezīme - salīdzinoši mazas noslodzes ceļš no kāda ciema pieslēdzas daudz lielākai transporta plūsmai ar ceļazīmēm regulējamā krustojumā.

Galvenā bīstamība šādos krustojumos ir kreisie pagriezieni. Īpaši bīstama šī situācija kļūst tad, kad galvenajam ceļam vienā virzienā ir vairāk kā divas kustības joslas. Faktiski šajā situācijā transportlīdzekļa vadītājam, veicot kreiso pagriezienu, ir jādod ceļš 4 kustības joslām. Pārliecināties par drošību manevra laikā šādā situācijā ir ārkārtīgi grūti, intensīvas satiksmes apstākļos - praktiski neiespējami. Viens no šādiem krustojumiem ir tā saucamais Medemciema krustojums.

Iepazīstoties ar notikumu vēsturi, kā ir notikusi plānošana un kādi izteikumi ir minēti no dažādām iesaistītajām pusēm, ir secināms, ka kārtējo reizi sastopamies ar vienu būtisku un ļoti nozīmīgu satiksmes drošības faktoru Latvijā. Latvijā nenotiek detalizēta ceļu satiksmes negadījumu izpēte un izpētes rezultātu apkopošana. Policijas veiktās izmeklēšanas un tiesu ekspertu veikto ekspertīžu rezultāti pazūd statistikas skatam un netiek apkopoti. Kā liecina atbildīgo personu izteikumi, satiksmes izmaiņu plānošanas laikā nav bijusi pieejama detalizēta informācija par šajā krustojumā notikušajiem ceļu satiksmes nogadījumiem, bet tikai vispārīgā informācija - sadursme, kreisais pagrieziens. Bet, kā liecina Medemciema aktīvistu savāktā informācija, par iemeslu notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem ir bijis tikai viena veida manevrs, par kuru runāju sākumā, kreisais pagrieziens, kurā veikšanas laikā ceļš ir jādot 4 transportlīdzekļu joslām - pagrieziens no Medemciema Jelgavas virzienā.

Izrādās, ka kreisais pagrieziens no Rīgas puses uz Medemciemu, nav bijis par iemeslu notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem. Es nesaku, ka šis manevrs ir drošs - vienalga manevra laikā ir jāšķērso divas pretimnākošās kustības joslas, kas intensīvas satiksmes apstākļos rada lielu bīstamību, bet šajā gadījumā manevra veicēji ir bijuši pietiekami vērīgi. Ja ceļu plānotājiem un projektētājiem būtu laikus pieejama detalizēta informācija par negadījumu rašanās iemesliem, tad domāju, ka konfliktsituācija Medemciema krustojuma pārbūvē nerastos un būtu sen jau rasts optimāls risinājums (kaut vai pagaidu), kas apmierinātu visas iesaistītās puses.

Šobrīd jau ir rasts daļējs risinājums situācijas problemātikai, izbūvējot apgriešanās joslu no Medemciema krustojuma Rīgas virzienā - faktiski notikušo ceļu satiksmes negadījumu iemesls ir novērsts. Ja skatāmies uz piedāvāto alternatīvu kreisajam pagriezienam no Rīgas puses uz Medemciemu - brauciens līdz Rīgas apvedceļam, ir jāsecina, ka tur ir nākamā bīstamā satiksmes situācija ar gaužām neveiksmīgu ieskriešanās/bremzēšanas joslas risinājumu. Faktiski pa vidu bremzēšanas joslai (virziens no Jelgavas uz uzbrauktuvi Babītes virzienā) ir pieslēgums lokam, kas ved no Babītes virziena uz Rīgu, bez ieskriešanās joslas. Šāds risinājums ir bīstamas situācijas provocējošs un no satiksmes drošības viedokļa absolūti nepieņemams. Bet, ja satiksmes plūsma tiek novirzīta līdz Rīgas apvedceļam, tad noteikti ir jāsakārto arī Rīgas apvedceļa vairāklīmeņu krustojuma horizontālais apzīmējums, lai izbeigtu bīstamu situāciju radīšanu. Tas gan būtu jāizdara neatkarīgi no Medemciema peripetijām.

Valdības līmenī tiek solīts tehniski drošākais risinājums Medemciema krustojumam - vairāklīmeņu krustojums, konkrētajā gadījumā - tunelis. Šāds risinājums, protams, ir vislabākais, bet tā realizācijai ir nepieciešams laiks un nauda. Kā pagaidu risinājums (ar uzsvaru uz vārdu pagaidu) būtu izskatāms jautājums par kreisā pagrieziena atļaušanu no Rīgas puses uz Medemciemu, vismaz kādās konkrētās diennakts stundās.

Lūk, tā viena Pierīgas ciema problēma var izgaismot veselu virkni nepilnību mūsu valsts satiksmes drošības situācijā - netiek apkopoti dati, kas ļautu pieņemt pareizus un operatīvus lēmumus, nepietiek finansējuma, nepietiekami cieša sadarbība starp pašvaldībām un valsts struktūrām, kā arī nav efektīva mehānisma, kas ļautu operatīvi un efektīvi iesaistīt iedzīvotājus problēmu apspriešanā un risināšanā. Ar finansējumu ir tā, kā ir, bet pārējās problēmas ir atrisināmas bez milzīgiem finanšu ieguldījumiem, un to atrisināšana ilgtermiņā ļautu gan ietaupīt finanšu līdzekļus, gan būtiski paaugstināt satiksmes drošības līmeni, samazināt bojāgājušo un cietušo skaitu.

 
Visi komentāri
 
anoagask 26.jūnijs 2020 14:17
10 0 Atbildēt

satiksmes drošības speciālists un atbalsts kreisajiem pagriezieniem uz maģistrālēm ir nesavienojamas lietas

Janka 27.jūnijs 2020 22:37
1 0 Atbildēt

+ "eksperts" nav iepazinies ar situāciju līdz galam.

Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa viaduktā ir pārzīmētas līnijas un vairs nekādas konfliktsituācijas nevar rasties, ja visi ievēro līnijas.

Tā kā pirms sava viedokļa paušanas, ka būs jauna avāriju vieta, cienījamais "eksperts" varēja vismaz aizbraukt apskatīties dzīvē, kas tur ir izdarīts.

GK 27.jūnijs 2020 23:16
1 1 Atbildēt

Tur ar tām pārzīmētajām līnijām tagad ir lieli suu sataisīti, jo bremzēšanas josla ir samazināta uz pusi, un tur tagad lai nogrieztos, ievērojot CSN, sanāk diezgan strauji mest pa bremzēm, plus ja ir kāds, kas tur mēģina ieskrieties, sadurties ir daudz vieglāk.

gunbox 29.jūnijs 2020 11:16
0 0 Atbildēt

Nu pag, nevajag steigties. Kad notiks vismaz 10 masveida avārijas, tad varbūt izdomās citu pagaida variantu un pēc tam vēl citu, jo nav jau nevienam izdevīgi uzreiz uztaisīt visu pareizi.

anonimikis 26.jūnijs 2020 14:31
1 1 Atbildēt

Fidarasi tak uzreiz līdīs otrā virzienā, ja tiem nebūs žogs priekšā.

Sosārs Ķirbītis 26.jūnijs 2020 14:45
5 1 Atbildēt

Es teikšu, ka no kreisajiem pagriezieniem būtu maksimāli jāizvairās! Uz jūrmalas šosejas agrāk bija vairākas vietas, kur apgriezties braukšanai pretējā virzienā, kas izraisīja bīstamas situācijas! Apgriešanās vietas likvidēja, sākumā piešosejas dārziņu iedzīvotāji paprotestēja un beigās pierima, bet braukt palika drošāk!

650 26.jūnijs 2020 15:29
3 6 Atbildēt

Šis teicējs ir vismaz viens no atlikušajiem/nedaudzajiem, kuri vispārējās masupsihozes un naudasvarastieksmes apstākļos saglabājis vismaz kaut/kādu cieņu pret uzrunājamo auditoriju.

Jegavas šoseseja nav nekāda maģistrāle- tas ir 50g vecs suuds.Kopā ar visiem saviem pussadales periodā esošajiem viaduktiem un tām nekam neatbilstošām ieskrietuv/ noskrietuvēm.O-laimes domi pa dz-ceļu nosūtīt spaidu darbos uz tuvējo grantskarjēru,par glumo nespēju aizstāvēt savu pavalstnieku intereses.

Uz jūrmalas šosejass tika likvidētas iebrauktuves reāli nevis ciematos bet mazdārziņos, un te neviens sen vairs neatcerās, kā un kad un kāpēc tas notika.Vienkārši demagoģiska mistikas piesaukšana.Tāpat kā neredz visLVijas kaunatraipu uļmanngatves zaļo izlauzti izvaroto drošības sētu- valsts mēroga apkaunojumu 2km garumā...

Šobrīd jaunierīkotā Mendeļciema apgriešanās vieta ir reāli bīstams objekts.Plus vēl tas, ka neviens nav "iedomājies" kā notiks šī te apgriešanās, kad attiecīgajās pīķa stundās tur būs tumsa.Blakussēdētāja durvīs labāk ielieciet kādu baļķi.Jā.

jāsecina 26.jūnijs 2020 16:13
7 0 Atbildēt

ka labākais un drošākais risinājums būtu Medemciena iedzīvotājus pārvietot uz dažādām pilsētām, pašu cienu nolīdzināt un problēma būtu atrisināta.

650 26.jūnijs 2020 16:22
1 0 Atbildēt

,nu jaja,secinājums gana pareizs, vienīgi ar p-iebildi, ka "nākamais" līdzenais ciems var izrādīties tavējais (vai manējais).

Cilvēki gaida vismaz kaut/kādu cieņu un beidzooot vismaz kaut kādu gadsimtam atbilstošu risinājumu.Nevis pirmatnējā kapitāla iešņaukšanas laikiem atbilstošu suudu.Kuru aizkadrā vada smalks aprēķnis no lohiem iešņaukt par risinājumu un pēc tam vēl par neglābjami sekojošo uzlabojumu vai pārspēlēšanu.

Jevgenija 26.jūnijs 2020 16:41
2 6 Atbildēt

Drošu un normālu pagriezienu pārtaisīja par nedrošu nobraukšanu no viadukta,un par mūsu 160 tūkstošiem eiro((Paldies Linkaitis,tauta tevi atceresies

gunbox 29.jūnijs 2020 10:49
0 0 Atbildēt

Vispār jau tas viadukts ir viens no drošākajiem kāds Latvijā vispār ir uzbūvēts ar ļoti garām bremzēšanas un ieskriešanās joslām un skaidri sazīmētām līnijām. Es teiktu, drošākais Latvijā. Turpretīm apgriešanās no Medemciema uz Jelgavu ir absolūts neprofesionāļa darbs. Man nebūtu žēl vēl 160 tk no nodokļu naudas, lai pieņemtu darbā profesionāļus un tos atsaldeņus, kuri zīmēja un akceptēja ielikt vēl cietumā uz pāris gadiem par nelietderīgu nodokļu naudas tēriņu.

darklight 26.jūnijs 2020 16:49
2 3 Atbildēt

Irbītis beidzot ir sapratis to, ko es te kladzinu jau hvz cik sen Bez tam - kāpēc nevarētu tam kreisajam Medemciema pagriezienam vienkārši izbūvēt trešo joslu, kur griezties gribētāji varētu bez stresa gaidīt un netraucēt pamatplūsmu?

anoagask 26.jūnijs 2020 18:14
4 1 Atbildēt

Cik garu 3. joslu? Nostāsies 2 fūres, un atkal 2. Josla stāvēs un būs avārijas situācijas

atrabotka 26.jūnijs 2020 18:37
2 1 Atbildēt

Fūres nevar caur Medemciemu braukt

anoagask 27.jūnijs 2020 1:04
2 1 Atbildēt

apgriezties taču drīkstēs tādā vietā???

Vernons 27.jūnijs 2020 16:56
1 0 Atbildēt

Nē!!!

650 26.jūnijs 2020 19:07
0 1 Atbildēt

Zirgam skaidrs,ka galveno draudu tur radīja tieši (gadiem ieilgusī,neviena netraucētā) šī te krusta uzturēšana dezorganizētā stāvoklī.Kreisais pagrieziens kā tāds ir pavisam citāds jēdziens, nekā konfliktējoša vienlaicīgi DIVU kreizo pagriezienu (dez)organizācija.Bez labātoņa skaidrojuma un bez saprotamiem brauktuves marķējumiem un bez ieskriešanās un bez nogriešanās joslām.Ar ideju, ka viena pasākumu minstinoša Loha gadījumā otrs rindā stāvošais uriinu galvā neturošaiss steidzošākais Lohs paliks uz uz kādas no šķērsojamajām joslām kārtējā uz +30 tuvojošā Loha rīcībā un atbildībā.Jā.

Pašlaik jaunā apgrieziena vieta ir apgādāta ar visu vajadzīgo.Bravo.Urrā! Uz rīgu traucošie jelgavas rajona Lohi ir gana Toleranti pret jebkura izveicīgā medem-izgriezēja pilsoņtiesībām ar 69km/haha aizņemt kreizo rindu aizdomās par Tuvākajājā Nākotnē tuvojošos nogrieziena joslu.Jā.

Savukārt vienības gves sasprūDumā galvas saspiedušie no ķēdes norāvušies pirms 2 trekniem gadiem zīmi @100 iegaumējušie piebraucēji no/rīgas perfekti dala "pienākumus" mazāk izveicīgo apgriezēju iedrošināšanā.Man te daži ziņo, ka ar attiecīga izmeeera auto "varot trāpīt" arī kreizajā jelgavas virziena joslā.Tāteikt, no/rīgas virziena pielidojušajiem Lohiem iedodot kreisajā joslā saturīgi paostīt savu aizmugures labāko daļu.Jā.

Kā arī- izgriešanās diennakts tumšajā laikā ir "garantēta",jo jebkura izgriezēja Blakussēdētājs ir aprīkots ar jaunākās paaudzes sos-lukturi,ar kuru pievērst to tur divās bezmarķējuma bezbrīdinājuma rindās uz 110 garām/virsū nesošos psihopātu uzmanību.Kā mikrofonā ziņoja atjautīgais psrs laika pilsētas satiksmes autobusa šoferis- cien passažiri, lūdzu nebāziet pa logiem ārā rokas, tās jums vēl noderēs....

Raivo 27.jūnijs 2020 14:54
1 3 Atbildēt

Oskars tak rakstīja kā pagaidu variants .

Veicot šo manevru desmit gadu laikā nav bijusi neviena avārija .

Tagad tā ir parasta apgriešanās vieta , tieši tāda pati kā daudzās jaunizveidotās apgriešanās vietas uz Siguldas šosejas .

Vienīgais loģiskais risinājums ir divlīmeņu pārvads .

Pusi no šī projekta ir gatava sponsorēt Olaines pašvaldība , LVC neparaksta līgumu .

Vienmēr aizbildināšanās ka nav naudas kaut arī šī gada budžetam 255 miljoniem klāt nākuši negaidīti 75miljoni .

Tad rodas loģisks jautājums , ja valstij nav naudas , kur tad lai to papildus naudu ņem iedzīvotāji ?

650 27.jūnijs 2020 16:23
0 2 Atbildēt

Nē, tā gan nav gluži parasta apgriešanās vieta.Tas ir reāls melnais punkts.Aizbrauciet uzfilmējiet- ko un kā konkrēti redz no rīgas puses braucošie.Bezatbildības un idiotdemagoģijas absolūtais triumfs.

Cik pienācīgi un no kāda attāluma tur var saskatīt perpendikulāri stāvošu auto, kurš grasās izlekt no šaura knapi ievērojama cauruma starp barjerām un ja vispār nav prognozējams, kurā mirklī un kurā joslā viņš izgriezīsies pašā beidzamajā momentā pretimbraucēja pašā degungalā.

Cerams ka atbildīgie klauni,dauni un galmaāksti sajutīs suuda klātbūtni (savās) biksēs un laicīgi uzliks tur ilgi gaidīto "lohautostrādei" atbilstošo simbolu "50".

qwerty 29.jūnijs 2020 10:24
3 0 Atbildēt

Redzēju, kā uz jaunās izbūvētās apgriešanās Jelgavas vizrienā, viena sieviete izpildījās.

Acis nepamirkšķinot, iebrauca pirmajā (nevis ieskriešanās) joslā tieši priekšā citam auto. Gandrīz liels blīkšķis sanāca, tik tas otrs paspēja noraut pa malu.

Taisi kādus risinājumus gribi. Ja cilvēli nesaprot, kā tos lietot, tad nekas labs tāpat nesanāk.

gunbox 29.jūnijs 2020 11:13
1 0 Atbildēt

Neskatoties uz šo cirku komentāros, atkārtošos vēlreiz - tur vienīgais loģiskais risinājums bija paplašināt jau esošo gājēju celiņu caurbraukšanai un otrā pusē uztaisīt apli. Tur atļauj gan vieta, gan šobrīd iztērētie resursi nebūtu zemē nosviesti.

Jāsaprot beidzot, ka Medemciema faktors tur vispār nav svarīgs. Pēc jauna asfalta uzliešanas šo posmu sākuši caurbraukt 10x vairāk auto dēļ nezināmu iemeslu vadītas A7 nobloķēšanas ar 2 nenosinhronizētiem luksoforiem.

650 29.jūnijs 2020 20:11
0 0 Atbildēt

Kurš drosmīgs, iemetiet lūdzu video.Ko un kā un no kāda attāluma saskata tajā Jaunajā apgriezienvietā piebraucējs no rīgas puses.Kur tur un kādas un cik viņam ir brīdinājuma zīmes, kā un cik saprotami ir redzams jaunajā spīdīgajā barjeru rindā izzāģētais Caurums.Kurā perpendikulāri stāv pirmais apgriezties gribētājs.

KĀ tur ir pareizi jāizgriežas relatīvi maza un izveicīga auto pilotam- pa Kuru joslu viņam ir jāieskrienas.Lūdzu konkrēti izskaidrojiet.Nav ko te par fūrēm, pademagoģējam par mājsaimniekiem/parastajiem.

KĀ ir jāuzvedas piebraucējam- jāapstājas, jālaiž, jācer uz izveicīgu mijiedarbību ar izgriezēju? Vai jākārtojas labējā rindā,uzminot ka konkrētais izgriezējs trāpīs kreisajā? Vai jāpaliek kreisajā, cerot ka izgriezējs būs tik laipns un griezīs pār 2 joslām ar nolūku ieskrieties pa labējo joslu vai pa apmali? Jā.

qwerty 30.jūnijs 2020 10:37
0 0 Atbildēt

Zīmes neatceros, bet ieskriešanās notiek, pārbraucot abām joslām pāri uz labajā nomalē izveidoto ieskriešanās joslu. Pārbraucējs laiž visus pa šoseju braucošos un tad spraugā brauc pāri abām joslām. Un tad no labās uses iekļaujas labajā braukšanas joslā. Lietuvā šādu risinājumu biju manījis uz viņu 130km/h šosejām. Tas bija pirms kāda laika. Nezinu, kā ir tagad.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti