Līdz 2023.gadam plānots izveidot transporta nozares informācijas nacionālo (valsts) piekļuves punktu, ieguldot 5,882 miljonus eiro, paredz šodien Ministru kabinetā (MK) atbalstītais konceptuālais ziņojums "Par intelektisko transporta sistēmu ieviešanu Latvijas autotransporta jomā un to saskarnēm ar citiem transporta veidiem".
Konceptuālajā ziņojumā skaidrots, nacionālie piekļuves punkti var būt dažādi - gan kā datu bāze, datu noliktava, repozitorijs, reģistrs, tīmekļa portāls vai līdzīga veida atkarībā no aptvertajiem datiem, un tie var nodrošināt atrašanas pakalpojumus, atvieglojot pieprasīto datu kopu sapludināšanu, saspiešanu vai analizēšanu.
No plānotā finansējuma piecus miljonus eiro paredzēts iegūt, pārdalot Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu, savukārt 882 353 eiro apmērā paredzēt valsts budžeta finansējums.
MK rīkojumā Satiksmes ministrijai (SM) uzdots izstrādāt un satiksmes ministram līdz šī gada 31.decembrim iesniegt noteiktā kārtībā izskatīšanai valdībā grozījumus Satiksmes ministrijas nolikumā, nosakot ministriju par atbildīgo institūciju, kas koordinē un organizē intelektisko transporta sistēmu politikas izstrādi un īstenošanu un deleģē VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) pienākumu izveidot un uzturēt transporta nozares informācijas nacionālo (valsts) piekļuves punktu.
Tāpat SM uzdots izstrādāt un satiksmes ministram līdz 2023.gada 1.jūnijam iesniegt izskatīšanai MK grozījumus Ceļusatiksmes likumā, nosakot pienākumus attiecībā uz datu iesniegšanu transporta nozares informācijas nacionālajā piekļuves punktā, kā arī paredzot deleģējumu MK noteikt kārtību, kādā dati iesniedzami transporta nozares informācijas piekļuves punktā.
Turklāt SM līdz 2023.gada 1.jūlijam jāizvērtē transporta nozares informācijas nacionālā piekļuves punkta uzturēšanai nepieciešamo finansējumu un ņemt to vērā, iesniedzot Finanšu ministrijā pieprasījumu veikto kapitālieguldījumu uzturēšanas izdevumu segšanai atbilstoši likumam par budžetu un finanšu vadību.
Savukārt, lai veicinātu datu par pašvaldību ceļiem un ielām iesniegšanu mašīnlasāmā formātā, SM uzdots izstrādāt un satiksmes ministram līdz 2023.gada 31.decembrim iesniegt noteiktā kārtībā izskatīšanai MK grozījumus 2017.gada noteikumos par pašvaldību ceļu un ielu reģistrācijas un uzskaites kārtību.
Vai ite Kāds, kurš varētu vismaz pirmās 2gab varoņrindkopas iztulkot LViski (mēģinu, bet man nesanākk..) ?? Spiedīs, saspiedīs, analīzēs,noliktava, 5milj,reprozitorijs...pie Talsiem kkur tur kādreiz bij Leprozorijs
kārtējā naudas izsaimniekošana. Nekas īpašs. Un pie Talsiem netaisīs. Tā jau visi no Rīgas bēg prom. Vajag taisīt Rīgā, lai mazāk bēg.
Pilsēta, 2019, 2018,2017, ( iedzīvotāju skaits tūkstošos)
Rīga - 632, 638, 641
Viļņa - 538, 536, 534
Tallina - 441, 437,430
Visas galvaspilsētas aug, bet Rīga iet Krievijas virzienā.
Vēl interesantāk aplūkot visu šo pilsētu prognozes uz 2025.gadu. Bet šeit nerakstīšu, lai rīdzinieki nesāk raudāt. Viņiem taču krievi ar ušakovu priekšgalā, apsolīja - kā krievijā.
Bet pēc ķiseļova un skabejevas, krievija ir ūberdzeržava. Tas nekas, ka tā ūberdzeržava ekonoimiski ir divas reizes nabagāka kā kalifornijas štats, vai pusotru reizi nabagāka kā Teksasas štats.
www.nemeliem.lv/post/vai-krie...%BCa-ekonomika
-es tak tev pusgadu lūdzu ieiet gugalē ar prasījumu par forecast 2025 un izteikt viedōkli.Pirmā pozīcija kas tur izleks, dīgel com.Ieskaties,būs ļot intersant.