Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 47

Foto: Publicitātes attēls

B Communications | 24.septembris 2020 14:14

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits.

Piecu gadu laikā elektroauto plāno iegādāties gandrīz katrs ceturtais jeb 23 %, savukārt elektroauto izmantošanas līdere Baltijas valstīs varētu būt Lietuva, kur 92 % iedzīvotāju atzinīgi vērtē pārvietošanos ar elektroautomašīnām.

Desmit gadu laikā Latvijā ar elektroauto, iespējams, brauks jau 39 % iedzīvotāju, liecina aptauja. Elektroauto izmantošanu visbiežāk atbalsta sievietes, vecumā līdz 29 gadiem, no Kurzemes un Rīgas, savukārt iekšdedzes dzinēja atbalstītāji biežāk ir vīrieši, vecuma grupā virs 50 gadiem, no Vidzemes un ar vairāk nekā 4 bērniem.

Kopumā sabiedrības atbalsts elektroautomobiļu izmantošanai ir liels, un to atbalsta arī tie, kuri neplāno iegādāties sev personīgo auto.

Baltijas iedzīvotāju aptauja rāda, ka lietuvieši ir lielākie elektroauto izmantošanas atbalstītāji - Lietuvā divreiz mazāk nekā pārējās Baltijas valstīs jeb tikai 6 %, savukārt Latvijā 13 % un 16 % atbildējuši, ka nekad neplāno iegādāties elektroauto, jo atbalsta tikai iekšdedzes dzinēja automašīnas.

Maz attīstīts uzlādes tīkls, iespējamais nobraukums un uzlādes ilgums, kā arī salīdzinoši lielas sākotnējās izmaksas visu trīs Baltijas valstu iedzīvotāji atzīst kā būtiskākos šķēršļus elektroauto izmantošanā. 63 % respondentu Latvijā norāda uz maz attīstītu auto uzlādes tīklu un 60 % iespējamo nobraukumu un uzlādes ilgumu, kā arī 54 % min salīdzinoši lielas sākotnējās izmaksas. Savukārt citi šķēršļi, piemēram, finansiālie stimuli, piemērotība klimatiskajiem apstākļiem un dzīvesvietai daudzdzīvokļu namā, pēc respondentu domām, ir divreiz mazsvarīgāki.

“Atrisinot jautājumus par praktiskajiem šķēršļiem, kurus iedzīvotāji norādījuši aptaujā, elektroauto mūsu ikdienā var ienākt pat straujāk nekā domājam, jo emocionāli sabiedrība ir atvērta un gatava elektroauto izmantošanai. Ja sākotnēji pirms vairākiem gadiem elektroauto izvēle varbūt lielā mērā bija emocionāli pamatota, tad šobrīd elektroauto iegādei jau ir ekonomisks pamatojums. Ražotāji intensīvi strādā pie jauniem elektroauto modeļiem – būtiski palielinās iespējamais nobraukums, savukārt cenu atšķirības mazinās. Pēc līzinga pieprasījumiem redzam, ka šobrīd lielākā interese par elektroauto iegādi ir uzņēmējiem. Viņi novērtē, ka ar līzingu un bez pirmās iemaksas ir iespējams samazināt sākotnējās izmaksas elektroauto iegādē. Savukārt mājsaimniecībām elektroauto visbiežāk ir kā otrs auto ģimenē,” stāsta Pēteris Plaudis, Citadele līzings un faktorings valdes priekšsēdētājs.

Baltijas valstu iedzīvotājiem ir vienprātība par divām galvenajām elektroauto priekšrocībām – auto nepiesārņo vidi ar izplūdes gāzēm, un ir kluss motors, kas nerada troksni. Par citām priekšrocībām Baltijas valstu iedzīvotāju domas dalās. Atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas, Latvijas iedzīvotāji nenovērtē zemās ekspluatācijas izmaksas. Latvijā augstu novērtē citus papildus finansiālos ieguvumus – piemēram, nav nodokļu, bezmaksas stāvvietas, iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslu. Savukārt Lietuvā kā trešā būtiskākā elektroauto priekšrocība minēts, ka tā ir inovatīva nākotnes tehnoloģija, savukārt Igaunijā – ka auto var uzlādēt mājās.

Baltijas valstu iedzīvotāju aptauju par elektroautomašīnu izmantošanu septembra vidū veica pētījumu aģentūra Norstat, aptaujājot 1004 respondentus Latvijā, 1000 Lietuvā un 1000 Igaunijā. Respondenti ir vecumā no 18 līdz 74 gadiem un izlase ir reprezentatīva.

 
47 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
?? 24.septembris 2020 14:20
17 1 Atbildēt

Vēl tak nav 1.aprīlis

Pļurkt 24.septembris 2020 14:22
13 4 Atbildēt

Ne mani, ne manus darba biedrus nekas nav prasījis!!

Vēl jo vairāk ka neviens no minētajiem NETAISĀS tuvāko 10 gadu laikā iegādāties tos elektriskos mē[email protected]

? 24.septembris 2020 14:51
11 5 Atbildēt

inovatīva nākotnes tehnoloģija? es teiktu - inovatīva pagātnes tehnoloģija, ņemot vērā, ka elektroauto ir senāka vēsture kā iekšdedzes dzinēja auto.

Varbūt kāds humanitāro zinātņu nespeciālists arī dzird pirmo reizi par elektroauto....

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Četru dienu laikā uzliek atstarojošos stabiņus un sola atjaunot bojātos triecienslāpētājus 29.10.2020 (+ VIDEO) 15

Vairākās vietās Rīgā, kur pašlaik ir bojāti triecienslāpētāji, ir veikti papildus pasākumi, lai pastiprinātu transportlīdzekļu vadītāju uzmanību. Lasīt vairāk

 

Vai jaunie auto atkal rūsē? 27

Mums zināmais lietotāja LMT pastāvīgās raizes par Opel auto pretrūsas izturību uzvedināja uz domām papētīt šo tēmu rūpīgāk. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv lasītājs no Jūrmalas dalās domās par satiksmes infrastruktūru Kauguros un visā Latvijā 11

Tā kā esmu jūrmalnieks, kurš savas aktīvā autosportista gaitas ir beidzis, bet no ceļiem neesamu pazudis ļoti daudz pārvietojos ar velosipēdu, sižets par Jūrmalas maldinošo veloceliņu mani aicināja uzrakstīt par vēl vienu nejēdzību Jūrmalā, kā arī ieteikt savus sižetus papildināt ar papildus informāciju. Lasīt vairāk

 

Jonass nākamo sezonu aizvadīs "Gas Gas Factory Racing" komandā

Latvijas motokrosists Pauls Jonass 2021.gadā pārstāvēs "Gas Gas Factory Racing" komandu no Spānijas, ceturtdien sportists publicēja paziņojumu savā "Twitter" kontā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti