Aptaujas rezultāti: Tuvāko piecu gadu laikā elektroauto Latvijā plāno iegādāties teju katrs ceturtais 47

 

Foto: Publicitātes attēls

B Communications | 24.septembris 2020 14:14

Bankas Citadele un Norstat septembrī veiktās Baltijas iedzīvotāju aptaujas dati rāda, ka tuvākajos gados uz Latvijas ceļiem būtiski pieaugs elektroauto skaits.

Piecu gadu laikā elektroauto plāno iegādāties gandrīz katrs ceturtais jeb 23 %, savukārt elektroauto izmantošanas līdere Baltijas valstīs varētu būt Lietuva, kur 92 % iedzīvotāju atzinīgi vērtē pārvietošanos ar elektroautomašīnām.

Desmit gadu laikā Latvijā ar elektroauto, iespējams, brauks jau 39 % iedzīvotāju, liecina aptauja. Elektroauto izmantošanu visbiežāk atbalsta sievietes, vecumā līdz 29 gadiem, no Kurzemes un Rīgas, savukārt iekšdedzes dzinēja atbalstītāji biežāk ir vīrieši, vecuma grupā virs 50 gadiem, no Vidzemes un ar vairāk nekā 4 bērniem.

Kopumā sabiedrības atbalsts elektroautomobiļu izmantošanai ir liels, un to atbalsta arī tie, kuri neplāno iegādāties sev personīgo auto.

Baltijas iedzīvotāju aptauja rāda, ka lietuvieši ir lielākie elektroauto izmantošanas atbalstītāji - Lietuvā divreiz mazāk nekā pārējās Baltijas valstīs jeb tikai 6 %, savukārt Latvijā 13 % un 16 % atbildējuši, ka nekad neplāno iegādāties elektroauto, jo atbalsta tikai iekšdedzes dzinēja automašīnas.

Maz attīstīts uzlādes tīkls, iespējamais nobraukums un uzlādes ilgums, kā arī salīdzinoši lielas sākotnējās izmaksas visu trīs Baltijas valstu iedzīvotāji atzīst kā būtiskākos šķēršļus elektroauto izmantošanā. 63 % respondentu Latvijā norāda uz maz attīstītu auto uzlādes tīklu un 60 % iespējamo nobraukumu un uzlādes ilgumu, kā arī 54 % min salīdzinoši lielas sākotnējās izmaksas. Savukārt citi šķēršļi, piemēram, finansiālie stimuli, piemērotība klimatiskajiem apstākļiem un dzīvesvietai daudzdzīvokļu namā, pēc respondentu domām, ir divreiz mazsvarīgāki.

“Atrisinot jautājumus par praktiskajiem šķēršļiem, kurus iedzīvotāji norādījuši aptaujā, elektroauto mūsu ikdienā var ienākt pat straujāk nekā domājam, jo emocionāli sabiedrība ir atvērta un gatava elektroauto izmantošanai. Ja sākotnēji pirms vairākiem gadiem elektroauto izvēle varbūt lielā mērā bija emocionāli pamatota, tad šobrīd elektroauto iegādei jau ir ekonomisks pamatojums. Ražotāji intensīvi strādā pie jauniem elektroauto modeļiem – būtiski palielinās iespējamais nobraukums, savukārt cenu atšķirības mazinās. Pēc līzinga pieprasījumiem redzam, ka šobrīd lielākā interese par elektroauto iegādi ir uzņēmējiem. Viņi novērtē, ka ar līzingu un bez pirmās iemaksas ir iespējams samazināt sākotnējās izmaksas elektroauto iegādē. Savukārt mājsaimniecībām elektroauto visbiežāk ir kā otrs auto ģimenē,” stāsta Pēteris Plaudis, Citadele līzings un faktorings valdes priekšsēdētājs.

Baltijas valstu iedzīvotājiem ir vienprātība par divām galvenajām elektroauto priekšrocībām – auto nepiesārņo vidi ar izplūdes gāzēm, un ir kluss motors, kas nerada troksni. Par citām priekšrocībām Baltijas valstu iedzīvotāju domas dalās. Atšķirībā no Lietuvas un Igaunijas, Latvijas iedzīvotāji nenovērtē zemās ekspluatācijas izmaksas. Latvijā augstu novērtē citus papildus finansiālos ieguvumus – piemēram, nav nodokļu, bezmaksas stāvvietas, iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslu. Savukārt Lietuvā kā trešā būtiskākā elektroauto priekšrocība minēts, ka tā ir inovatīva nākotnes tehnoloģija, savukārt Igaunijā – ka auto var uzlādēt mājās.

Baltijas valstu iedzīvotāju aptauju par elektroautomašīnu izmantošanu septembra vidū veica pētījumu aģentūra Norstat, aptaujājot 1004 respondentus Latvijā, 1000 Lietuvā un 1000 Igaunijā. Respondenti ir vecumā no 18 līdz 74 gadiem un izlase ir reprezentatīva.

 
Visi komentāri
 
?? 24.septembris 2020 14:20
17 1 Atbildēt

Vēl tak nav 1.aprīlis

seller 24.septembris 2020 16:57
9 2 Atbildēt

nu kā, esot tak novērots, ka Latgalē jau gadiem krītas fosilās degvielas patēriņš degvielas uzpildes stacijās, būtiski nemainoties vieglo auto skaitam, kas savukārt nozīmē, ka reģiona iedzīvotāji droši iestājas par videi draudzīgām tehnoloģijām, rūpējas par kaitīgo izmešu apjomu samazināšanu!!

Krotow 25.septembris 2020 15:54
1 1 Atbildēt

Masveidā pārcēlušies uz Rīgu un Angliju un savus nobrauktos perdaļotus atstājuši mājās.

Pļurkt 24.septembris 2020 14:22
13 4 Atbildēt

Ne mani, ne manus darba biedrus nekas nav prasījis!!

Vēl jo vairāk ka neviens no minētajiem NETAISĀS tuvāko 10 gadu laikā iegādāties tos elektriskos mēslus!!!!!!!@

zewa softice 27.septembris 2020 17:35
0 0 Atbildēt

Tāpat esi slavens,nav ko lieki jautāt.

iciks 24.septembris 2020 14:25
5 2 Atbildēt

Jokdari.

lopdaris 24.septembris 2020 14:51
4 0 Atbildēt

jā!

650 24.septembris 2020 14:30
5 0 Atbildēt

Kauns nav šo lohvirsrakstu kopīpastot?

? 24.septembris 2020 14:51
11 5 Atbildēt

inovatīva nākotnes tehnoloģija? es teiktu - inovatīva pagātnes tehnoloģija, ņemot vērā, ka elektroauto ir senāka vēsture kā iekšdedzes dzinēja auto.

Varbūt kāds humanitāro zinātņu nespeciālists arī dzird pirmo reizi par elektroauto....

reku 26.septembris 2020 15:24
1 0 Atbildēt

Ir viens bet,tas ir elektroauto neadekvāti augstā cena salīdzinājumā ar algām un akumulatoru patreizējās tehnoloģijas.

Kidd 24.septembris 2020 15:26
9 2 Atbildēt

Pilnigs murgs.. kā var tādu sūda aptauju izfantazēt? piecu gadu laikā pat 1% nenopirks sev elektroauto.. kāds vel katrs ceturtais? Tas jau kautkāds pasūtījuma raksts..

viencexperc 24.septembris 2020 15:32
8 6 Atbildēt

Kā tādu marasmu var pārpublicēt?

WALA 24.septembris 2020 15:40
5 1 Atbildēt

Būs laikam pieskaitījuši visus tos kas sev robot-putekļusūcējus, robotmauriņ pļāvējus utml. grasās pirkt ...

apdaliitie atatistikji 24.septembris 2020 15:42
3 2 Atbildēt

Aizejiet uz patversmi un paprasiet, vai tuvaako 20 gadu laikaa kaads domaa par elektroauto iegaadi! Galvoju, ka 100 % visi pateiks "nee".

Elektriķis 24.septembris 2020 15:46
8 11 Atbildēt

Patiesībā nav jau nemaz tik traki.

Opels savu mokku pa 19k piedāvā, citiem ražotājiem ir pa 30-40k lētie varianti. Turklāt otreizējā tirgu i3, leaf un citi maksās zem 10k.

Turklāt te jau domāti tie cilvēki, kuri tiešām plāno iegādāties jaunu/citu auto, nevis penši, vai piecgadnieki.

Kidd 24.septembris 2020 16:11
6 4 Atbildēt

Kādas muļķības, tur tak rakstīts 1004 cilvēki Latvijā aptaujāti.. tad tā arī vajadzētu rakstīt, ka katrs ceturtais no tiem kas plānojuši iegādāties.. bet tā var saprast ka katrs ceturtais no visiem autobraucējiem..

Pilnīgs bullshits tas raksts.. bankas reklāmraksts lai ņemtu kredītu..kā tur jau rakstīts..

spriidiic 24.septembris 2020 17:43
9 7 Atbildēt

Otrreizējā tirgū 10k ? Akumulatoru nomaiņu pierēķināji ?

Elektriķis 24.septembris 2020 18:49
8 7 Atbildēt

Nu piemet vel kādi 4k, kas tur liels?

Nebūs tev siksnas, sprauslas un turbīnas jāmaina, nebūs jāmaksā par dpf izņemšanu utt.

Kanibaals 24.septembris 2020 20:24
3 7 Atbildēt

Pret ko to akumulatoru mainīsi? Savam auto motoru jau nomainiji?

Elektriķis 25.septembris 2020 10:00
8 4 Atbildēt

Tevi ielikšu motortelpā, jā zinu tu esi vārgulis bet tomēr

Kā Tev šķiet pret ko? Pret citiem aķiem!

Jau tagad divi paziņas pirmajiem bmw i3 nomainījuši aķus.

Dodot pretī veco (mazo aķi) un uzstādot jauno cena bija 3.5k Un kas tur traks? Tas auto ir piecus gadus vecs un tur vispār nekas nav darīts izņemot salona filtri mainīti, turklāt vecais aķis nebija nobeigts, cilvēki vienkārši ielika lielo aķi, kurš tolaik nebija pieejams.

Kanibaals 27.septembris 2020 15:03
0 0 Atbildēt

Par to arī runa. Cik nav jauniem BMW motori noklājušies garantijas laikā un netiek mainīti par garantiju. Tā kā 3.5k ir nekas salīdzinot ja noklājas vācu dibeninženierijas n-cilindru virzuļmotors.

msh 28.septembris 2020 12:52
0 0 Atbildēt

Tas ka šodien, kapeikpišanas laikmetā, viens otrs ražotājs atļaujas tādas lažas, neko nenozīmē. Normāla motora darbamūžs ir 20+ gadi

Laaciz 24.septembris 2020 18:57
7 8 Atbildēt

SS lētākais Leaf ir 9k EUR. Tas ptas 7 gadus vecs un pat sludeklī rakstīts, ka labi ja 110 km spēj nobraukt. Tātad... Cik lielam cirvim ir jābūt, lai pirktu tik dārgu un ļoti ierobežotu auto?

reku 26.septembris 2020 15:28
1 1 Atbildēt

Pa 30 000 lētie varianti,tikai daudziem darba stundas samaksa nepārsniedz 4.50eu.Diezgan apdalītam ar smadzeņu krokām jābūt lai izmantotu iespēju braukt ar elektroauto.

aizejošais 24.septembris 2020 16:40
1 0 Atbildēt
DALJNOBOJS 24.septembris 2020 17:42
2 2 Atbildēt

Kāpēc ne jā cena zem 15000 nopirktu elektro auto

Nja 24.septembris 2020 18:03
2 0 Atbildēt

Nu pajautāja cilvēkiem, pateica kapēc gan ne. Sāks pētīt ciparus būs vairs tikai NE! Nejau visi seko līdzi cenām.

Laaciz 24.septembris 2020 19:00
6 3 Atbildēt

Un tagad vēlreiz uzprasiet, bet, lai piemet, ka nekāda saldā, lētā lādēšana nebūs, jo akcīze kaut kā jāiegūst. Ekspluatācijas nodoklītis būs jāmakasā un tas ir neizbēgami. Nekādas sab. transporta joslas un bezmaksas stāvēšanas. Uz lētām apkopēm neceriet, jo dīlers un ražotājs arī grib naudu no rezerves daļām pelnīt, tā kā būs vien cipars tam visam jāiekruķī lielāks. Un tad, kad viss šis ir pieminēts, paskatīsimies cik sāks minstināties ar atbildi.

Elektriķis 24.septembris 2020 19:19
6 5 Atbildēt

Da ko tu rausties, neviens tev nespiež to auto pirkt!

Visi te tā sacepušies, ka nezin vairs kur likties.

Varbūt vispār nepirkt jaunus auto? Priekškam, ja ir vecie dahuja!!

msh 25.septembris 2020 0:51
7 3 Atbildēt

Par tām "lētajām apkopēm" - Maksts ir izrēķinājuši ka ekspluatācijas izdevumu ietaupījums elektriskajai mašīnītei pret normālu ir 20% - kaut kā nebrīnos, jo ar samazinātām apkopēm tur ir tikai motors, bet viss pārējais jau tur ir palicis...

anonimikis 24.septembris 2020 19:25
1 6 Atbildēt

Varu atzīties, piedalījos šajā aptaujā. Atbildēju pozitīvi.

Jumu 24.septembris 2020 20:14
0 0 Atbildēt

Tikko izlasīju, ka Lietuvā šādus elektroautomobiļus sapņo iegādāties "katrs otrais", tā ka mums vēl ir uz kurieni virzīties !!! Ha, ha, ha !!!

Kanibaals 24.septembris 2020 20:27
4 7 Atbildēt

Kad vismaz vienreiz ar tādu ir izbraukts tad atpakaļcela nav. Izņemot to ka smagnējs viss pārējais ir super.

seller 25.septembris 2020 16:07
0 0 Atbildēt

ne vienmēr ir smagnējs

www.youtube.com/watch?v=uaf5gadSWAs

... 24.septembris 2020 21:32
2 1 Atbildēt

Neskatoties uz cenu, par elektroauto reāli var domāt privātmāju īpašnieki. Uzņēmumi, kuriem ikdienā jābrauc nelieli attālumi pa pilsētu, varbūt vēl atsevišķu specprojektu māju iedzīvotāji, kuriem iespējama personālā stāvvieta ar uzlādes iekārtu. Pārējiem elektroauto ir pilnīgi garām risinājums...

Tā ka jājautā vai aptauja veikta kādam īpašam kontengentam vai tur ir kaut kas piemelots...

anoagask 24.septembris 2020 21:46
5 0 Atbildēt

aptaujājot mežaparka un mārupes iedzīvotājus, un rezultāti varētu būt ticami

WALA 25.septembris 2020 14:29
2 0 Atbildēt

NU te gan vārds vietā, darba dienām man ar tāds auto darētu, bet pagaidām es vēl saku NĒ, jo kamēr ar velo arī braucu, pamata pirkt dārgāku ne visai praktisku kasti nespēju attaisnot.

Protams ja rocība atļautu uzreiz kāpt Porsche Taycan - tad gan daudz nešaubītos...

Marupe, Mežaparks utt 25.septembris 2020 21:45
0 2 Atbildēt

tas ir mīts. Gandrīz visi uz kredītiem "sēž ". Vot Baltezers, Langstini, Bergi un tā puse. Tur gan varbūt pat katrs otrais varbūt plāno...

s 26.septembris 2020 12:21
2 0 Atbildēt

Nu tikai tāda mudaks, kā tu krās mājai īrējot dzīvokli

Pacenties padomāt loģiski, labāk maksāt īri par māju, vai dzīvokli, jeb labāk maksāt bankai?

Visi komercobjekti, tirdzniecības centri ir būvēti ar banku atbalstu, jo tas ir tikai normāli, bet lohiem jau to nesaprast.

msh 28.septembris 2020 12:54
1 0 Atbildēt

Jā jā - un tad iestajas kāda krīze, gudrie pa pēdējo naudu pērk ziepes un striķi kamēr lohi turpina dzīvot...

4turtais 25.septembris 2020 8:51
3 0 Atbildēt

Es plānoju, bet kad salonā ieraudzīju cenu, pārdomāju!

aigi 25.septembris 2020 9:00
1 4 Atbildēt

Domāju, ka 10 gadu griezumā man noteikti būs elektroauto.

Es ar 25.septembris 2020 9:11
0 0 Atbildēt

Jau gaidu pieteiksanos elektriskajam Maserati

reku 26.septembris 2020 15:33
0 1 Atbildēt

Ziedu laikos katram bruģētājam,krāsotājam bija bmw x5.Savādāk būt nevarēja.

Asaris 25.septembris 2020 21:27
1 4 Atbildēt

Šitā aptauja tiešām varētu būt par tiem kas plāno jaunu auto iegādāties, ap 25. gadu varētu arī līdzīgi ar iekšdedzes mēslu maksāt. + aķis gan jau standartā nāks ar kādiem 500-600km

eseleu 27.septembris 2020 17:37
0 0 Atbildēt

Negibi-nepērc.Tāpat kā nepērc automātisko pārnesumkārbu.Brīva griba!Manifestē uz nebēdu.

seller 28.septembris 2020 10:20
0 0 Atbildēt

Tīri neko skaidrojums, man beigās savādāks skats uz Teslām pat radās, nebiju iedomājies par indukcijas elektrodzinēju!

www.youtube.com/watch?v=3SAxXUIre28

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ginetta Akula - jauns superauto no Apvienotās Karalistes (+ FOTO) 4

Lielbritānijā izstrādāts jauns superauto Ginetta Akula, kas būs pieejams ierobežotā skaitā un, jā, - par diezgan lielām naudiņām. Lasīt vairāk

 

Iedzīvotāji vēja turbīnu tuvumā saņems kompensāciju (+ VIDEO) 12

Valdības apstiprinātie noteikumi, kas nosaka vēja parku attīstītājiem maksāt vietējai pašvaldībai un apkārtnes iedzīvotājiem ikgadēju kompensāciju, sākotnēji attieksies tikai uz tiem vēja parkiem, kuri pašlaik vēl ir projekta stadijā un nav nodoti ekspluatācijā. Lasīt vairāk

 

Nākamnedēļ Frankfurtē notiks izstāde auto nozares profesionāļiem “Automechanika Frankfurt”

No 10. līdz 14. septembrim norisināsies “Automechanika Frankfurt”, kas ir pasaulē lielākā auto nozares tehnoloģijām un pēcpārdošanas tematikai veltītā izstāde profesionāļiem. Izstādes tēma šogad ir “Braukšanas transformācija”, ņemot vērā pārmaiņas, kas šobrīd skar autobūves nozari. Lasīt vairāk

 

Latvijas auto žurnālistu komanda startēs “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensībās 2

No 20. Līdz 21. septembrim Panevēžas autodromā notiks “Enefit 24h EV race” elektroauto izturības sacensības. Tajās piedalīsies arī auto žurnālistu komanda no Latvijas, sacenšoties gan kopējā ieskaitē, gan arī atsevišķā - Baltijas mediju pārstāvju ieskaitē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti