Ministru kabinetā apstiprinātās nodokļu izmaiņas veicinās videi draudzīgu un energoefektīvu transportlīdzekļu iegādi
Valdība atbalstījusi grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kuru mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes. Jaunā kārtība noteiks autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim un paredz ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.
Izmaiņu mērķis ir novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā. Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt videi draudzīgo un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisiju apjomu.
Jaunā kārtība paredz tiem transportlīdzekļiem, kam ir zināms tikai WLTP[1] izmešu rādītājs, noteikt jaunās transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes atbilstoši CO2 izmešu līmenim. Turpmāk Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes divasu, trīsasu un vairāk asu piekabēm piemēros atkarībā no piekabju masas un asu skaita.
No 2021. gada tiktu ieviests transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis par lietotu vieglo automobiļu (vecāku par 5-9 gadiem, virs 10 gadiem) reģistrāciju Latvijā.
Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.
[1] World harmonized light-duty vehicles test procedure (WLTP) - pasaulē saskaņota vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūrai Šāda procedūra jāveic, darot pieejamu informāciju patērētājiem par automašīnu CO2 vērtību, lai novērstu tirgus izkropļojumus un nodrošinātu šīs procedūras vienmērīgu un saskaņotu īstenošanu Eiropas Savienībā. 2017. gadā sākās WLTP ieviešana jauniem automobiļu modeļiem vai jaunām spēka piedziņām, un WLTP pakāpeniski aizstās agrāko testēšanas procesu – Eiropas Jauno braukšanas ciklu (New European Driving Cycle) jeb NEDC. Pārejas posmā no NEDC uz WLTP var būt norādītas vērtības pēc abām sistēmām.
kā gan viņi vēlas "veicināt" ieviest elektroauto iegādi? Uzliekot papildus nodokli kaut kam, kam nav nekāda sakara ar elektroauto iegādi? Jautājums vai likuma lēmējiem ir smadzenes un ja ir rad vai tās neatrodas dirsā? Tak lai cilvēki pirktu EV jāsāk ar nodokļu atvieglojumiem tiem, kuri tādus vēlas iegādātiea?
Ar nodokļu atvieglojumiem vidējam latvietim sanāks tikai elektriskais skūteris. Un nekas tiem, kuri ņem aploksnē.
Toties viss/sanāks vairumdarboņiem.Jāatbalsta taču kārā šēringa ieviesējus- jo (pagaidām) viņu ir daudz par maz.Un kur tad autoražotāji liks vairumā un steigā saštancētos modeļus,kas savā būtībā atgādina tīšām izstrādātus nomas vajadzībām.Nāks jauni akumulātori, vecos suudus ar 69cm darbības rādiusu kādam būs jāieārstē.Vajadzētu arī, lai krustojumos,mežos un trottuāru vidū mētājas ne tikai skrejriteņi.
Pašlaik Latvijai par labu nāk tas ka vidējie publikas ienākumi ļauj labākajā gadījumā iegādāties 6-8 gadus vecu no operatīvā līzinga nākušu braucamo. Pat lietoti elektroauto šai kategorijai ir daudz par dārgu.
-kā ta taa, nu kas ta tā tāda par runu,nu vai ta galīgie nabagi,ka nevar kaut vai Bateriju pagaidām paņemt? Nauda tak (visiem) ir, tikDaudz kā vēl nekad...
LOL Tikai bateriju līzingā uz 8 gadiem. Cerībā ka derēs kaimiņa pamestajam Leaf-am ar dabiskā ceļā nosprāgušu bateriju.