Ministru kabinetā apstiprinātās nodokļu izmaiņas veicinās videi draudzīgu un energoefektīvu transportlīdzekļu iegādi 9

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 1.oktobris 2020 16:05

Ministru kabinetā apstiprinātās nodokļu izmaiņas veicinās videi draudzīgu un energoefektīvu transportlīdzekļu iegādi

Valdība atbalstījusi grozījumus Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, kuru mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kg transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes. Jaunā kārtība noteiks autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim un paredz ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Izmaiņu mērķis ir novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā. Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt  videi draudzīgo un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju – slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu – emisiju apjomu.

Jaunā kārtība paredz tiem transportlīdzekļiem, kam ir zināms tikai WLTP[1] izmešu rādītājs, noteikt jaunās transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes atbilstoši CO2 izmešu līmenim. Turpmāk Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes divasu, trīsasu un vairāk asu piekabēm piemēros atkarībā no piekabju masas un asu skaita.

No 2021. gada tiktu ieviests transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis par lietotu vieglo automobiļu (vecāku par 5-9 gadiem, virs 10 gadiem) reģistrāciju Latvijā.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai. 

[1] World harmonized light-duty vehicles test procedure (WLTP) - pasaulē saskaņota vieglo transportlīdzekļu testēšanas procedūrai Šāda procedūra jāveic, darot pieejamu informāciju patērētājiem par automašīnu CO2 vērtību, lai novērstu tirgus izkropļojumus un nodrošinātu šīs procedūras vienmērīgu un saskaņotu īstenošanu Eiropas Savienībā. 2017. gadā sākās WLTP ieviešana jauniem automobiļu modeļiem vai jaunām spēka piedziņām, un WLTP pakāpeniski aizstās agrāko testēšanas procesu – Eiropas Jauno braukšanas ciklu (New European Driving Cycle) jeb NEDC. Pārejas posmā no NEDC uz WLTP var būt norādītas vērtības pēc abām sistēmām.

 

 
Visi komentāri
 
Shiirs 1.oktobris 2020 19:17
7 2 Atbildēt

kā gan viņi vēlas "veicināt" ieviest elektroauto iegādi? Uzliekot papildus nodokli kaut kam, kam nav nekāda sakara ar elektroauto iegādi? Jautājums vai likuma lēmējiem ir smadzenes un ja ir rad vai tās neatrodas dirsā? Tak lai cilvēki pirktu EV jāsāk ar nodokļu atvieglojumiem tiem, kuri tādus vēlas iegādātiea?

Krotow 1.oktobris 2020 19:42
0 0 Atbildēt

Ar nodokļu atvieglojumiem vidējam latvietim sanāks tikai elektriskais skūteris. Un nekas tiem, kuri ņem aploksnē.

650 1.oktobris 2020 19:55
3 0 Atbildēt

Toties viss/sanāks vairumdarboņiem.Jāatbalsta taču kārā šēringa ieviesējus- jo (pagaidām) viņu ir daudz par maz.Un kur tad autoražotāji liks vairumā un steigā saštancētos modeļus,kas savā būtībā atgādina tīšām izstrādātus nomas vajadzībām.Nāks jauni akumulātori, vecos suudus ar 69cm darbības rādiusu kādam būs jāieārstē.Vajadzētu arī, lai krustojumos,mežos un trottuāru vidū mētājas ne tikai skrejriteņi.

Krotow 1.oktobris 2020 20:14
3 1 Atbildēt

Pašlaik Latvijai par labu nāk tas ka vidējie publikas ienākumi ļauj labākajā gadījumā iegādāties 6-8 gadus vecu no operatīvā līzinga nākušu braucamo. Pat lietoti elektroauto šai kategorijai ir daudz par dārgu.

650 1.oktobris 2020 20:22
2 0 Atbildēt

-kā ta taa, nu kas ta tā tāda par runu,nu vai ta galīgie nabagi,ka nevar kaut vai Bateriju pagaidām paņemt? Nauda tak (visiem) ir, tikDaudz kā vēl nekad...

Krotow 1.oktobris 2020 22:17
2 0 Atbildēt

LOL Tikai bateriju līzingā uz 8 gadiem. Cerībā ka derēs kaimiņa pamestajam Leaf-am ar dabiskā ceļā nosprāgušu bateriju.

Shiirs 1.oktobris 2020 20:49
5 0 Atbildēt

par šo es arī ziņas lasīju. Interesanti iauto Maariitis arī iešnauca kādus atbalstiņus. Nejau darbiniekiem. Bet nu lai publicētu šo sudu?

boliks 2.oktobris 2020 13:18
0 0 Atbildēt

Paskatieties ar ko ir konsultējušies likuma grozījumu izstrādē, tad viss paliek skaidrs. Kulbergs tikai ar abām rokām par, bet, lai iesaistītu Lietotu auto tirgotāju asociāciju, kas operē ar rēlaiem datiem to gan nē. Ir skaidrs ka visi kas pirks lietotu auto maksās dārgāk.

Projekta izstrādē iesaistītās institūcijas un publiskas personas kapitālsabiedrības:

Satiksmes ministrija, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija”, Latvijas Darba devēju konfederācija, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera, Biedrība "Auto Asociācija".

Kanibaals 4.oktobris 2020 15:56
1 0 Atbildēt

Bildē ministrijas ēka?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti