Linkaits: Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi darbināmi autobusi ir nākotne 5

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 13.oktobris 2020 14:49

Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi (CNG) darbināmi sabiedriskie autobusi ir nākotne, šodien paneļdiskusijā "Transports un gāze. Mīti. Realitāte. Ieguvumi" teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš pauda, ka ar katru dienu arvien ambiciozāki kļūst Eiropas Savienības klimata mērķi, kas īpaši ambiciozi šķiet tieši Latvijas kontekstā.

Linkaits stāstīja, ka Latvijā ir trīs galvenie bloki, lai veicinātu izmešu samazināju transporta sektorā. Pirmais ir sabiedriskais transports, kur orientēšanās ir gan uz dzelzceļu kā pārvadājumu sistēmas mugurkaulu, gan elektroautobusu un CNG autobusu ieviešana tur, kur tas ir iespējams. 

"Lielākās apdzīvotās vietās CNG autobusi ir nākotne. Piemērs ir Jēkabpils autobusu parks, kur var redzēt 30% ekonomiju izmaksās. Līdzīgu programmu ar līdzīgu mērķi mēs piedāvāsim arī Daugavpilī, jo redzam, ka Daugavpils autobusu parks ir novecojis, varēs ekonomēt arī uz rezerves daļām," stāstīja ministrs. 

Kā otru virzienu ministrs norādīja mikromobilitāti un tai paredzētās infrastruktūras attīstību. 

"Trešais bloks ir privātais transports un tā pāreja uz videi draudzīgāku transportu," teica Linkaits, stāstot, ka valsts budžetā paredzēts no nākamā gada samazināt akcīzes nodokli dabasgāzei, kas varētu veicināt šādu auto izmantošanu. Viņš gan piebilda, ka ir jādomā par veidiem, kā veicināt auto nomaiņu uz videi draudzīgāku privātajā sektorā.

"Domāju, ka tie nav vienīgi rīki, kā mudināt sabiedrību izmantot videi draudzīgāku transportu, tai skaitā CNG transportu," teica ministrs. 

Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece Alda Ozola teica, ka Eiropas Savienības ekspertu modelējumi rāda, ka dabasgāzes kopējais īpatsvars transporta nozarē varētu nepārsniegt 3% no kopējā degvielas apjoma 2030.gadā, kas ir diezgan pieticīgi. 

Viņa uzsvēra, ka kopēja loma dabasgāzei ilgtermiņā netiek saredzēta kā ļoti liela, bet īstermiņā un vidējā termiņā tas noteikti palīdzētu samazināt emisijas, uzlabot gaisa kvalitāti, kā arī dotu citus pozitīvus blakusefektus.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Liekuļi 13.oktobris 2020 15:17
6 2 Atbildēt

Vai atgādināt Linkaiša kungam, ka agrāk Latvijas gāzei bija CNG uzpildes stacijas Rīgā, Liepājā un Daugavpilī, kas ar valsts svētību tika slēgtas. Tagad varēs tērēt naudu un būvēt visu pa jaunu, Bravo!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW X4 kļuvis lieks

Savu trešo paaudzi BMW X4 nepiedzīvos. Lasīt vairāk

 

Ko es nopirku Amazon PRIME 2024 dienās? Cik kas maksāja? 1.daļa (+ VIDEO) 10

iAuto iegādājas preces no Amazon par izdevīgām cenām. Atveda pie durvīm 7-8 dienu laikā - šodien būs jau nākošā piegāde. Lasīt vairāk

 

Apjomīgs saules parks dažās minūtēs (+ VIDEO) 4

Tehnoloģija ar konteineros uzglabājamiem, salokāmiem saules paneļiem, ļauj jaunu un apjomīgu enerģijas parku izvērst īsā laikā. Lasīt vairāk

 

Bentley izlaidis pēdējās automašīnas ar W12 dzinēju (+ FOTO) 4

Pēdējie ar divpadsmit cilindru motoriem komplektētie Bentayga, Continental GT un Flying Spur eksemplāri nobraukuši no konveijera zīmola rūpnīcā Krū. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti