Linkaits: Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi darbināmi autobusi ir nākotne 5

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 13.oktobris 2020 14:49

Lielākās apdzīvotās vietās ar saspiesto dabasgāzi (CNG) darbināmi sabiedriskie autobusi ir nākotne, šodien paneļdiskusijā "Transports un gāze. Mīti. Realitāte. Ieguvumi" teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš pauda, ka ar katru dienu arvien ambiciozāki kļūst Eiropas Savienības klimata mērķi, kas īpaši ambiciozi šķiet tieši Latvijas kontekstā.

Linkaits stāstīja, ka Latvijā ir trīs galvenie bloki, lai veicinātu izmešu samazināju transporta sektorā. Pirmais ir sabiedriskais transports, kur orientēšanās ir gan uz dzelzceļu kā pārvadājumu sistēmas mugurkaulu, gan elektroautobusu un CNG autobusu ieviešana tur, kur tas ir iespējams. 

"Lielākās apdzīvotās vietās CNG autobusi ir nākotne. Piemērs ir Jēkabpils autobusu parks, kur var redzēt 30% ekonomiju izmaksās. Līdzīgu programmu ar līdzīgu mērķi mēs piedāvāsim arī Daugavpilī, jo redzam, ka Daugavpils autobusu parks ir novecojis, varēs ekonomēt arī uz rezerves daļām," stāstīja ministrs. 

Kā otru virzienu ministrs norādīja mikromobilitāti un tai paredzētās infrastruktūras attīstību. 

"Trešais bloks ir privātais transports un tā pāreja uz videi draudzīgāku transportu," teica Linkaits, stāstot, ka valsts budžetā paredzēts no nākamā gada samazināt akcīzes nodokli dabasgāzei, kas varētu veicināt šādu auto izmantošanu. Viņš gan piebilda, ka ir jādomā par veidiem, kā veicināt auto nomaiņu uz videi draudzīgāku privātajā sektorā.

"Domāju, ka tie nav vienīgi rīki, kā mudināt sabiedrību izmantot videi draudzīgāku transportu, tai skaitā CNG transportu," teica ministrs. 

Savukārt Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas valsts sekretāra vietniece Alda Ozola teica, ka Eiropas Savienības ekspertu modelējumi rāda, ka dabasgāzes kopējais īpatsvars transporta nozarē varētu nepārsniegt 3% no kopējā degvielas apjoma 2030.gadā, kas ir diezgan pieticīgi. 

Viņa uzsvēra, ka kopēja loma dabasgāzei ilgtermiņā netiek saredzēta kā ļoti liela, bet īstermiņā un vidējā termiņā tas noteikti palīdzētu samazināt emisijas, uzlabot gaisa kvalitāti, kā arī dotu citus pozitīvus blakusefektus.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Liekuļi 13.oktobris 2020 15:17
6 2 Atbildēt

Vai atgādināt Linkaiša kungam, ka agrāk Latvijas gāzei bija CNG uzpildes stacijas Rīgā, Liepājā un Daugavpilī, kas ar valsts svētību tika slēgtas. Tagad varēs tērēt naudu un būvēt visu pa jaunu, Bravo!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 16

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti