Krustojums Rīgā, kura vidēji 64 autovadītāji dienā brauc pie sarkanās gaismas 59

 
TV Autoziņas speciāli iAuto | 23.novembris 2020 12:40

Braukšana pie luksofora aizliedzošā signāla kļuvusi par hronisku pārkāpumu, tāpēc vairākās vietās Latvijā uzstādītas ierīces, kas spēj to fiksēt.


"Tādas vietas ir divas. Brīvības un Krusta baznīcas ielu krustojums. Otra vieta ir Liepājā. Pagaidām iekārtas darbojas izmēģinājuma režīmā, un pieķertie pārgalvji soda kvītis nesaņem. Bet vajadzētu. Kāpēc mēs par to runājam? Tāpēc, ka statistka ir diezgan biedējoša. Vidēji šajā krustojumā sarkanās gaismas pārkapumu ir 64 (!) autovadītāji dienā," stāsta Jānis Vanks, DBS autoskolas direktors.

Braukšana pie aizliedzošā luksofora signāla ir rupjš un ārkārtīgi bīstams satiksmes noteikumu pārkāpums. Ne visi, kas tā dara ir narkomāni vai recidīvisti. Jānis Vanks uzskata, ka vainojama mūžīgā steiga."Visu laiku liekas, ka, ja tagad braukšu mazliet ātrāk vai neievērošu kādu signālu, tad nokļūšu galapunktā ātrāk. Realitātē 99% gadījumu tā nav, " tā J. Vanks. Vairāk skaties TV Auto ziņu sižetā.

 

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 23.novembris 2020 13:07
8 5 Atbildēt

Džīzas - kas vēl tiek gaidīts, ka nesoda?

Uggga 23.novembris 2020 13:21
2 1 Atbildēt

Ilūkstes ielas/ Varavīksnes gatves krustojumā būtu krietni vairāk pārkāpumu, ja tos kāds uzskaitītu. Nepārtraukti tiek pārkāpts kreisā pagrieziena aizliegums, gan arī luksafora aizliedzošais signāls (gan no autovadītāju, gan gājēju puses).

WALA 23.novembris 2020 13:32
10 4 Atbildēt

Nu nez apmēram nojaušot satiksmes intensitāti tajā Krusta baznīcas ielā, man šķiet ka topiks ir pilnīgi ne par ko. Tur pat katrā 3 ciklā diez vai pat sanāk 1 pārkāpējs, tā ka manā skatījumā tas būtu pilnīgi bezjēdzīgs naudas izlietojums likt tos automātiskos pārkāpumu fiksētājus. Pietiktu ar pāris reizēm pa mēnesi kad CP tur "ieviestu" kārtību.

Bet nu jā tā kā mums jau daudzi uzskata ka CP var vispār likvidēt, vai astāt tik cik "lielākās pakaļas" pavadīt uz/no lidostas ... tad jau laikam nekādi citādi nevar.

anoagask 23.novembris 2020 15:55
2 0 Atbildēt

Nea, cp wāzē parādīsies uzreiz, un visi brauks kā jēriņi. Var ik pa laikam to mistisko cp videobusu noparkot, tas gan darbotos kādu laiku.

Tas lmt risinājums ir lēts, vienas dienas sodi jau nosegs pašizmaksu

WALA 23.novembris 2020 16:55
1 0 Atbildēt

Un tu domā ka waze ielikts radars un sarkanās gaismas fufelis utml. kaut kā savādāk ietekmēs relatīvos pārkāpējus ???

Es esmu pietiekoši redzējis situācijas kad vilkšana uz sarkanā ir pamatota, un pats pat esmu itkā sācis bremzēt pie dzeltenā lai tūlīt mītu pa pedāļiem, jo aizmugurējais izskatās ka nebremzēs, kas tā arī reizēm ir bijis.

anoagask 23.novembris 2020 17:51
1 1 Atbildēt

Bumsis aizmugurē ir krietni mazāk bīstams nekā 70-80kmh vadītāja durvīs, kas iznāk satiekoties diviem steidzīgajiem. Tās kameras var salikt uz visiem/daudziem krustojumiem

WALA 23.novembris 2020 18:03
3 1 Atbildēt

Nu pirms kaut ko likt es tad gribetu redzet to "bedīgo statistiku" par avarijām kas tieši saistitas ar šādiem pārkāpumiem.

Jo atklāti sakot pēc tā cik bieži pie mums ir bumsī-vilcieniņi uz tiltiem, es negribētu ka to analogi tagad būtu katrā ar kameru aprīkotā krustā, jo tie manu dzīvi čakarēs reizes 10 vairāk nekā 64 "knapi sarkanā" pārkapēji /dienā.

anoagask 23.novembris 2020 19:50
1 1 Atbildēt

Varbūt primāri vajag ātruma kameras, jo paspēt uz dzelteno parasti iet kopā ar 70+

iAuto 23.novembris 2020 13:43
5 6 Atbildēt

Vairāki pētījumi jau sen liecina, kas tas veicina avārijas un ir tikai vienkārša naudas pelnīšana. Re: ASV luksoforu videokameras izraisa avārijas iauto.lv/zinas/9449-as...raisa-avarijas via @iAutolv

uupis 25.novembris 2020 0:02
1 0 Atbildēt

Tātad braukšana pie sarkanā veicina avārijas un ir naudas pelnīšana - es pareizi sapratu?

Es pareizi sapratu, ka ja anebrauksi pie sarkanā, tad neviens naudu nepelnīs?

Bingo! Elementāri - nepārkāp un nebūs sods!

iAuto 25.novembris 2020 0:05
0 1 Atbildēt

nē, nepareizi saprati

iAuto 23.novembris 2020 13:46
5 5 Atbildēt

Un te vēl labāk viss izskaidros, ka šādām luksoforu kamerām ir maz sakara ar satiksmes drošību: Rūpes par drošību vai arī naudas pelnīšana: sarkano gaismu kameras neveicina satiksmes drošību (+ video) iauto.lv/pie-stures/ce...-drosibu-video

iAuto 23.novembris 2020 13:47
1 5 Atbildēt

Video

Jūrmalnieks 23.novembris 2020 13:54
0 2 Atbildēt

Jūrmalā, Dubultos ir uzstādītas luksofora fiksēšanas kameras, kuras fiksē tos, kas aizbrauc garam sarkanajam lukturim. Un jau saņēma sodus. Vismaz tā zina stāstīt Jūrmalas pašvaldības policisti. Turklāt, kad pārsniedz atļauto ātrumu, luksofors uzreiz no zaļā pārslēdzas uz sarkano un tad ir dubults pārkāpums: gan ātruma, gan braukšana pie sarkanā.

iciks 23.novembris 2020 14:26
19 3 Atbildēt

Te būtiski ir kas cits. Vai izbrauc sarkanās gaismas cikla vidū, kas ir bīstami, vai arī pēdējā brīdī, cerot, ka vēl paspēs. Tas pēdējais, kas noteikti būs dominējošais, neko bīstams īsti nav, jo tikmēr pārējie vēl nav sākuši braukt. Protams, pārkāpums tas ir, bet tā bīstamība ir gauži nosacīta.

aha 23.novembris 2020 14:52
0 2 Atbildēt

Un tad atnāks iauto korifeji un sāks ļečīt par velosipēdistiem, kas neievēro luksofora signālus un apdraudz visu satiksmi)))

Palaidniex 23.novembris 2020 15:23
3 0 Atbildēt

Katru rītu pār Elizabetes ielas pārejai Skolas veloceļa galā pie viena luksofora sarkanā signāla vidēji pārbrauc divi velosipēdisti. Tas ir atblastāmi, nosodāmi vai normāli, jo uz velosipēdistiem CSN neattiecas?

un 23.novembris 2020 15:37
1 1 Atbildēt

ko saka iciks? ka bīstamība ir tāda nosacīta!

P.S. Un vnk interesanti - kad šie pārbauca pie sarkanā, vai kāds auto jau bija nogriezies uz Elizabetes vai nē?

anonimikis 23.novembris 2020 16:43
0 0 Atbildēt

Iciks blakus rakstā pie mopēda šito pašu varēja ierakstīt

Pļurkt 23.novembris 2020 17:47
0 0 Atbildēt

Aha.... un pa šķērsielu braucošais pa gabalu redz, ka tūlīt iedegsies zaļais ar maksimāli atļauto ātrumu, nebremzējot iebrauc krustojumā tieši ar zaļā iedegšanos (kur tevis pieminētajam mūdzim jau deg sarkanais)!!! Bums garantēts... un kurš vainīgs?

Palaidniex 23.novembris 2020 22:30
0 0 Atbildēt

Sarkanais parasti deg ~ 3 sekundes mazos krustojumos VISOS virzienos. Lielākos krustojumos pat ilgāk. Ar to arī atšķiramies no KF.

Pļurkt 25.novembris 2020 16:37
0 0 Atbildēt

... un ko??? Tad 3 sekundes drīkst braukt pie sarkanā???

Palaidniex 28.novembris 2020 8:10
0 0 Atbildēt

Nē! Tas nozīmē tikai to, ka “bums” garantēts ir tikai tad, ja abi brauc pie sarknā, proti, tas kuram vēl deg sarkanais izdomā jau braukt, kamēr krustojumu vēl šķērso tas, kam jau sarkanais.

iciks 24.novembris 2020 19:28
0 0 Atbildēt

Nu ja tas šķērsielas braucējs iebrauks vēl pirms zaļā - tad pats būs sarkanā braucējs.

Pavēro tak luksoforu signālus.

ZZZZ 23.novembris 2020 14:32
0 0 Atbildēt

Vai ir kāds pārslēgšanās ātruma standarts? Esmu novērojis, ka tie mēdz būt atšķirīgi. Teorētiski noregulē piem 3sek un sūta visiem vēstules

WALA 23.novembris 2020 14:38
3 0 Atbildēt

ASV viens pašpasludināts inženieris (laikam grāds no Eiropas, ko tur neviens labprāt neatzina, līdz tiesas spriedumam), ilgi cīnijās kamēr izcīnija labojumu formulai pēc kuras rēkina gan pāslēgšanās laiku, gan pēc kuras pietāda pārkāpuma rēķinu. Ja kādam ir intersanti par ko bija iebildums - domāju varu atrast ar visiem pamatojumiem ...

Tā ka tas "sarkano lukturu" pizniss tāds stipri šaubīgs pasākums ... īpaši no satiksmes drošības viedokļa. ;)

LMT 23.novembris 2020 14:43
0 2 Atbildēt

Labāk noskaidrojiet, kas pa uzparikti atrodas uz Ropažu un Brīvības g. krustojuma pie LMT ēkas. Kāds mūs vēro...

23.novembris 2020 14:54
3 1 Atbildēt

...un apstaro ar 5G stariem...kā nobraucu garām tai uzpariktei, man saceļās...vairs nepērku viagru, man jau patīk!

Palaidniex 23.novembris 2020 15:26
2 2 Atbildēt

Zemgala/Brīvības krustā, blakus gājēju un velo skaitītājam vajag pielikt arī skaitāju, kas skaita cik no tiem saskaitīajiem velosipēdistiem un gājējiem Zemgala gatvi šķērso pie sarkanā. Būs lielāks cipars.

Labi 23.novembris 2020 15:26
2 0 Atbildēt

Es esmu tikai par, taču vajag sodus arī tiem kuri nemāk laicīgi uzsākt braukt, dēļ kuriem ir jāpaliek uz sarkanā.

labi! 23.novembris 2020 15:39
0 0 Atbildēt

Tikai pagaidām nav tādas iespējas, jo šie sodi tiktu apstrīdēti un - tram-param-pam - atcelti. Nav panta - nav soda.

anonimikis 23.novembris 2020 16:42
1 3 Atbildēt

Laicīgi uzsākt braukt ir bīstami, jo no sāna var skriet šādi “tikko jau vēl zaļais bija”. Tāpēc drošāk ir pagaidīt, kamēr ir stabils zaļais un pretimbraucošais jau izlīdis

Palaidniex 23.novembris 2020 22:33
2 0 Atbildēt

Atgādinu arī Tev - sarkanais mazos krustojumos VISOS virzienos deg ~3 sekundes. Ja kāds uz 72 km/h ievelk krustojumā pie sarkanā, tam krustojuma šķērsošanai vajag ~ 1-1,5 sekundes. Zaļais iedegās vēl pēc 1-1,5 sekundēm.

Vernons 23.novembris 2020 15:47
4 6 Atbildēt

Arī zaļais signāls luksoforā ir "aizliedzošais"! Vienības gatves un Robežu ielas krustojums. Pie zaļā stāv un nekustas!!!

imzz 23.novembris 2020 16:16
0 0 Atbildēt

Vai nu Krusta baznīcas iela nezināma. Pa to uz Brīvības ielas pusi parasti brauc smagie, lai varētu izgriezt kreiso uz Brīvības, pārvietošanās lēnums baismīgs, tāpēc vieglie parasti brauc citur. Apmēram šitā, tikai iedomājaties pilnu ielu un sarkanu luksoforu:

goo.gl/maps/SHJJcL8GeLNGJG9B8

WALA 23.novembris 2020 17:03
0 0 Atbildēt

varētu domāt ka smagajiem tur var baigi skriet:

1) attālumi starp luksaforiem ir minimāli - neviens normāls vadītājs, īpaši ja ar kravu, nekad neskries no "luksfora līdz luksaforam".

2) atkarībā no kravas tipa pie 60km/h kravinieks var nolikt arī uz sāna 90 grādu līkumā, ja krava ar augstu smaguma centru.

3) gājēji mums arī var būtu pakaļas kas velkas pāri pie sarkanā/lēnām/ar pārtraukumiem utml. - tas viss smagajam transportam ir jāierēķina ar 3 kāršu rezervi lai pilsētā "nesabrauktu auzās".

P.S. un tu pat nespēj iedomāties kā vieglo auto braucēju "stulbie izlēcieni" traucē braukt kraviniekiem ... un tie labprāt brauktu tur kur vieglos nevar sastapt ... nu tā ka vispār ... pagriezienu nerādītāji un tie kas savus manevrus izdomā pēdējā brīdī liek kravinieka vadītājam bieži atcerēties krievu vārdnīcas "īpašo sadaļu"...

imzz 23.novembris 2020 18:01
0 0 Atbildēt

Tad es tieši esmu kravas autovadītāju pusē attiecībā uz Krusta baznīcas ielu. Es tur vienreiz kļūdas pēc iestājos un 20 min laikā tiku uz priekšu 100m. Tad braucu prom uz Džutas ielu, bet smagie, saprotams , palika pacietīgi gaidot, kas viņiem cits atlika. Jo par maz iespēju smagajiem tikt laukā no "aizdzelzceļa" tajā Rīgas stūrī.

Krotow 23.novembris 2020 18:10
1 0 Atbildēt

Mhm, iepriekšējo Rīgas Domes sasaukumu satiksmes prioritātes ar novirzi uz "austrumiem". Būtu uzbūvējuši Daugavas Ziemeļu šķērsojumu ar apvedceļu, tagad smagajiem nebūtu jālaužas uz Brīvības ielu.

anoagask 23.novembris 2020 22:31
1 0 Atbildēt

Smagajiem varēja prāmi uztaisīt. Tilts/tunelis ir kosmiskas izmaksas, rīgai 100 gadus tāda nauda nav, brūk kopā esošie tilti

aizejošais 23.novembris 2020 17:11
1 0 Atbildēt

cik maksā tāds pribambass, un cik maksā uzstādīt krustojumam t.s 'viedo' luksoforu, kas analizē un zaļo slēdzelē pēc vajadzības?

Vernons 23.novembris 2020 17:44
2 7 Atbildēt

Mums līdz Somijas līmenim ļoti tālu!

aizejošais 23.novembris 2020 19:17
1 2 Atbildēt

netopi stulbāks kā esi. Rīgā ir daži, un Siguldā arī.

Vernons 23.novembris 2020 21:58
2 10 Atbildēt

Kreisais uz ostu!? Tur daži stāv ilgi jo ilgi!!! Vai zini kāpēc?

zirgābols 23.novembris 2020 21:05
0 0 Atbildēt

IuAto jau atzinās!Nākošie 63?

xxx 23.novembris 2020 21:46
4 0 Atbildēt

Redaktor, nodīrā ādu tam lopam ar visām svītrām!

Telefonā skrollējot rodas vēlme iebāzt tās kastes viņai )*(

Gasgas 23.novembris 2020 23:08
1 1 Atbildēt

Biķernieku un Lielvārdes krustā (pie Biķernieku poliklīnikas) lūdzu šo uzlieciet. Dienā šķērsoju reizes četras šo krustojumu. No šīm četrām reizēm, vismaz trījas, kāds lido pāri pie sarkanas gaismas.

Krista 24.novembris 2020 8:08
1 2 Atbildēt

"Visjautrāk" ir tad kad pāri ielai iet gājēji jo viņiem deg zaļā gaisma, un te pēkšņi kāds autovadītājs nogriežas neskatoties uz to ka viņam deg sarkanā. Iesaku autovadītājiem kļūt uz kādu brīdi par gājējiem un uz savas ādas izmēģināt šo "joku". Asas izjūtas un adrenalīns garantēti.

Hroniska problēma 24.novembris 2020 8:23
4 0 Atbildēt

TA nu gan problēma, 2 krustojumi latvijā.

Labāk lieciet ierīces, kas var noķert velosipēdistus, kuri visos krustojumos brauc pie sarkanās gaismas! Nav liela māksla noķert mašīnu, kam numurs priekša un pēcpusē, bet velosipēdu noķert ir daudz grūtāk!

tuirs 24.novembris 2020 10:05
0 1 Atbildēt

"kuri visos krustojumos" - Rīgā ir cik krustojumu, tūkstotis? Un visos velosipēdisti brauc pie sarkanās? Man šķiet, tu esi daltoniķis)))

Hroniska problēma 24.novembris 2020 10:14
2 0 Atbildēt

Čodien no rīta braucu pa Čakeni un viens imbicīlis ar velo pilnīgi visus luksaforus pārbrauca pie sarkanās gaismas. Lieki piebilst, ka nekur tālāk par satiksmes plūsmu viņš nebija ticis. Tas arī bija vienīgais minējs visā Čaka ielā! Labi, 6.no rīta satiksme nav intensīva, bet tas nav attaisnojums braukt pie sarkanās gaismas. Tad jau arī mašīnas varētu nakts stundā nestāties pie sarkanā, jo tāpat gandrīz mašīnu pa nakti nav.

un? 24.novembris 2020 10:17
0 2 Atbildēt

es vakar 22:30 redzēju auto, kas pārbrauca krustojumu jau pie sarkanā. Un atkal vainīgi velosipēdisti?

Palaidniex 24.novembris 2020 11:36
1 0 Atbildēt

tas ka kāds auto vadītājs arī pie sarkanā šķērso krtustojumu, nekādi neattaisno velosipēdistus, kas dara tāpat un otrādi.

Vienkārši ir stulbi apgalvot, ka vieni - autovadītāji - pārkāpj, bet otri - velobraucēji - nē, vai ka vieni nedrīkst pārkāpt, jo vada automobili, bet velosipēdists "drīkst" neievērot gaismas un, "ievērojot piesardzību", braukt pie sarkanā, tāpēc ka "nevienu neapdraud" vai tāpēc, ka ir mazāk bīstams.

Vainīgi ir gan autovadīāji, gan velosipēdisti, kuri šķērso krustojumu, pāreju pie sarkanās gaismas. Tikai vienus saukt pie atbildības ir elementāri un "vākt statistiku", bet otrus - neiespējami.

Līdz ar to oficiālā statistika ir tikai vienpusēja, kaut reālā dzīvē novērojam ne tik rožainu un vienpusēju ainu.

msh 24.novembris 2020 21:07
0 0 Atbildēt

Es savulaik mēdzu Liepājā ar prātu braukt pāri sarkanajiem ar velosipēdu - piebraukt pie krusta, apskatīties uz abām pusēm un dragāt tālāk - līdz vienreiz šitā vēlā vakara stundā gadījās apdzīt pašvaldībniekus, kuri kvartālu tālāk mani apturēja. Pēc tam šādās situācijās skatījos ne tikai uz satiksmi pa labi un pa kreisi, bet arī uz aizdomīgām mašīnām priekšā un aizmugurē Nu jau gan sen nav sanācis pa Liepājas ielām ar ričuku pabraukāties, bet kaut kad gan jau vajadzēs atsākt.

Vasilijspetrovichs 24.novembris 2020 11:09
1 0 Atbildēt

Tāda herņa šis sižets! Atkal tiek runāts tikai un vienīgi par autovadītāja atbildību, mazliet piemetinot neskaidrās krustojuma robežas, bet, kas tad ir luksofors? Ja luksofora regulēšana dirsā tā arī rodas pārkāpumi... ja izpēītu un saregulētu luksofora režīmus, domāju daudz efektīvāk panāktu (bez sodiem pie tam) pārkāpumu skaita samazinājumu, vai pat izskaušanu pilnībā...

Ivo 25.novembris 2020 19:26
0 0 Atbildēt

Nu un cik no tiem Rīgas Satiksmes transporta līdzekļi? Katru dienu redzu aptuveni 3-6 sabiedriskos transportus kas pilnīgi vienaldzīgi aizbrauc pie sarkanā... Tos laikam nesoda vispār....

Aha 26.novembris 2020 1:00
0 0 Atbildēt

Kāpēc šis krustojums? Šajā galā tad jau Lielvārdes bīstamāks. Un pie Spora akadēmijas regulāri lido pa sarkano.

GW 26.novembris 2020 16:46
0 0 Atbildēt

Nu ja redzi dzelteno.. jāsāk bremzēt, bet ja ātrums liels.. šķērsosi..

Sistēma nosaka to brīdi, ja krustojumu šķērso uz sarkanās.. tas ir pāris sek. jau dedzis dzeltenais.. pie tam izrēķināts ja brauci ar 50(atļauto) tad bija vismaz 2 sek vel laika... tas ir pamanīt, un nobremzēt... .. nav ko vaidēt.. .. pie dzeltenā jābremzē.. nevis jāspiež grīdā..

GW 26.novembris 2020 16:51
0 0 Atbildēt

Un pretī tāds pats korifejs.. kas domā.. tūlīt būs zaļais - nebremzēšu... ... pie tam šķērso jau pie zaļā (pirmajā sek..._ bet tur.. OPĀ.. viens tāds pats priekšā...

Nebīdi diskusiju... pie dzeltenās šķērsot jau ir bīstami...

Palaidniex 28.novembris 2020 8:11
0 0 Atbildēt

Sarkanais VISIEM reizē tur deg 3 (trīs) sekundes.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 4

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 18

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti