Nākamā gada prioritāte satiksmes nozarē – infrastruktūras attīstība - iAuto

Nākamā gada prioritāte satiksmes nozarē – infrastruktūras attīstība 2

 

Foto: iAuto.lv

SM | 26.decembris 2020 10:28

Nākamā – 2021. gada prioritāte satiksmes nozarē būs infrastruktūras attīstība. Papildus tam, ka turpināsim valsts autoceļu remontdarbus, nozīmīgs darbs paredzēts Rail Baltica jaunās dzelzceļa infrastruktūras plānošanā un būvniecībā. To šodien gada noslēguma preses konferencē uzsvēra satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

"Nākamgad vērienīgi darbi paredzēti Rīgas Centrālajā stacijā un starptautiskās lidostas "Rīga" stacijā. Plānojam uzsākt iepirkumus būvniecībai visā Rail Baltica pamattrasē. Tas ir vēsturisks notikums, jo nevis slēdzam kādu dzelzceļa posmu, bet būvējam jaunu dzelzceļa infrastruktūru nākamajām paaudzēm," teica Tālis Linkaits.

Investīcijas infrastruktūras projektu īstenošanai nākotnē būs iespējams veikt, pateicoties Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānismam. Tālis Linkaits sacīja, ka "pašlaik notiek darbs pie finansējuma plānošanas trīs galvenajiem virzieniem – Rīgas un Pierīgas mobilitātes plāna izstrāde un sabiedriskā transporta uzlabošana, digitālajā jomā Baltijas valstu 5G starpsavienojums un "pēdējās jūdzes" atbalsts, kā arī ceļu infrastruktūras sakārtošana novadu savienojamībai."

Satiksmes ministrija arī  pabeigusi darbu pie grozījumiem ostu likumu paketē, iesaistot pašvaldības un ostās strādājošos komersantus, veicot saskaņošanas darbu ar vairākām citām ministrijām. "Līdz ar to nākamajā gadā diskusiju par lielo ostu pārvaldības modeļa maiņas turpināsim valdībā un Saeimā," atzina ministrs.

Šā gada prioritāte satiksmes jomā bija ceļu nozare. Nozīmīgs ieguldījums veikts, gan strādājot pie ilgtermiņa plāniem autoceļu saimniecības sakārtošanai, gan uzlabojot valsts autoceļu stāvokli. Izstrādāta ilgtermiņa valsts ceļu attīstības stratēģija līdz 2040. gadam, kas ir izdiskutēta ar pašvaldībām, Saeimas komisijām un apstiprināta Autoceļu padomē, pastāstīja ministrs: "Mums ir skaidrs rīcības plāns un ir zināmas izmaksas, kas ir nepieciešamas. Šogad papildus piesaistītie 75 miljoni ļāva veikt izrāvienu kvalitātes prasību nodrošināšanai uz valsts autoceļiem – ceļu attīstībā šis bija labākais gads pēdējo trīsdesmit gadu laikā. Nākamajā gadā nozīmīgus ieguldījumus ceļu atjaunošanā varēsim veikt, pateicoties savlaicīgi piesaistītiem papildus 100 miljoniem eiro no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem."

Nākamajā gadā plānots turpināt darbus pie autoceļu uzturēšanas tirgus atvēršanas, iepirkumos noskaidrojot ceļu uzturēšanas darbu veicējus nākamajiem pieciem gadiem. Nākamgad arī noslēgsies iepirkums par reģionālajiem autobusu pārvadājumiem nākamajiem desmit gadiem. Tiks ieviesta vienota biļešu sistēma, kas pasažieriem dos iespēju ikvienā biļešu tirdzniecības vietā un internetā iegādāties biļeti jebkurā reisā. Tāpat turpināsies darbs pie Rīgas – Pierīgas sabiedriskā transporta integrācijas.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Jānis 28.decembris 2020 10:39
2 1 Atbildēt

Beidz ar propogandu nodarboties. Noņem klapes no acīm, tad neredzēsi tik šauri.

Raivis 28.decembris 2020 9:34
1 3 Atbildēt

Rail Baltica par 7 miljardiem eiro. SEPTIŅIEM. MILJARDIEM. SEPTIŅIEM!!! Laikā, kad daudz cilvēkг sēž bez darba un iztikas līdzekļiem vai tiešam vajag šo megaprojektu? Un kāds būs pienesums Latvijas ekonomikai un darba tirgum, ja to būvēs spāņu firmas ar viesstrādnieku piesaisti? Mēs joprojām braucam ar padomju vilcieniem ar neekoloģiskiem dīzeļdzinējiem, daudzviet nav augsto peronu, pie Rīgas nav neviena Park&Ride ar auto-, velo- stāvvietām. Pie tam, to naudu varēja virzīt bīstamo pārbrauktuvju aizvietošanu ar tuneļiem un tiltiem, lai cilvēki netērētu laiku uz tām. Mēs gaidām pēkšņo tūristu plūsmu no Kauņas uz Rīgu, vai no Tallinas uz Varšavu? Vai “ātrgaitas” vilciens ar 120 km/h ir sasniegums, kad RVR vilcieni jau pirms 45 gadiem varēja paveikt 200 km/h? Ko tādu vilciens varēs piedāvāt, ja starptautiskos autobusos jau sen un nedārgi ir Wi-Fi, DVD, kafija/ tēja, izliekamie krēsli? Cik gadus jau Brisele runā par priekšroku došanu dzelzceļam, bet tā rezultātus neredz? Vai ir iespējams pilnībā kontrolēt resursu piešķiršanu, nepieļaujot tradicionālo krāpšanu un korupciju?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti