Rīgas būvvalde noteikusi principus "Latvenergo" elektroauto uzlādes punktu izvietošanai 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.janvāris 2021 12:54

Rīgas pilsētas būvvalde, izskatot AS "Latvenergo" ieceri par vairāku simtu elektroauto uzlādes punktu izveidi Rīgā, noteikusi principus, kas jāievēro šo uzlādes punktu veidošanā, aģentūrai LETA pavēstīja būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns.

Ņemot vērā, ka jautājums skar visu Rīgas teritoriju ilgtermiņā un atbilstoši kompetenču sadalījumam starp Rīgas pašvaldības institūcijām ir nepieciešama dažādu struktūrvienību iesaiste, būvvalde nolēmusi aicināt Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteju, Satiksmes un transporta lietu komiteju un Publiskās ārtelpas un pilsētvides komisiju risināt jautājumu par elektroauto uzlādes tīkla attīstību.

Tostarp domes komitejās aicināts apspriest nepieciešamību izstrādāt koncepciju elektrotransporta uzlādes tīkla izveidei, kas ietver prasības punktu izvietojumam pilsētvidē - gan pilsētā, gan konkrētā vietā, piemēram, izvietojumu brauktuves daļā un esošo autonovietņu risinājumu pārskatīšanu, dizainu un pārvaldības modeli, kā arī iniciēt iesaistīto struktūrvienību diskusiju.

Lai virzītos tālāk ar šobrīd izstrādes stadijā esošo uzlādes punktu iecerēm, būvvalde aicinājusi "Latvenergo" saņemt Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes un Rīgas pilsētas arhitekta atzinumu par objektu lokāciju un vizuālo izskatu.

Tāpat būvvalde nolēmusi, ka uzlādes punktu izveidē jāievēro vairāki principi, tostarp nav pieļaujama uzlādes punktu izvietošana Vecrīgas teritorijas publiskajā ārtelpā, izņemot 11.novembra krastmalu un aptverošās ielas. Būvvalde rosināja meklēt citus risinājumus - brīvtelpās zem tiltiem, pazemes stāvvietās, pagalmos, tirgus laukumos kontekstā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta izvirzītām prasībām, piemēram, par iespēju netraucēti organizēt pasākumus 11.novembra krastmalā.

Būvvalde arī lēma, ka nav pieļaujama uzlādes punktu izvietošana pie ēkām, kas ir arhitektūras pieminekļi, un uzlādes punktu izveidē nav pieļaujama koku ciršana un zaļo teritoriju likvidēšana, tostarp ielas apstādījumu joslas vai ielas stādījumu joslas likvidēšana un jaunu cieto segumu izveide.

Uzlādes punktu izveidē būvvalde uzdeva "Latvenergo" ņemt vērā attīstības plānus un projektus katras ieceres teritorijai, tostarp izstrādes stadijā esošā dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trases teritorijas lokālplānojuma risinājumus un pilsētas veloinfrastruktūras attīstības plānus.

Vienlaikus būvvalde nolēma, ka ielu sarkano līniju ietvaros var paredzēt tikai īslaicīgas lietošanas būves, lai ielas pārbūves gadījumā tas varētu tikt demontētas vai pārvietotas.

Tāpat uzlādes punktu izveidē būvvalde uzdeva nesamazināt esošo gājēju ietvju platumu bez gājēju plūsmas analīzes veikšanas, kā arī veidot risinājumus, kas nepārtrauc gājēju plūsmu. Nav pieļaujama uzlādes punktu izvietošana vietās, kur autostāvvieta ir uz ietves.

Uzlādes punktu izvietošanas risinājumus būvvalde uzdeva izstrādāt kontekstā visam ielas posmam ar mērķi vidi nepieblīvēt ar dažādiem elementiem un veidot harmonisku pilsētvidi.

Par katru uzlādes punkta izveides ieceri Rīgas pilsētas būvvalde uzdeva "Latvenergo" saņemt atzinumu no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta, Satiksmes departamenta, SIA "Rīgas satiksme", kā arī saskaņot ar inženierkomunikāciju turētājiem. Ja objektu plānots izvietot pašvaldības īpašumā esošā teritorijā, tad īpašumtiesību jautājumu jārisina ar Rīgas domes Īpašuma departamentu.

Jau ziņots, ka "Latvenergo" tirdzniecības zīmolam "Elektrum" ir 26 uzlādes pieslēgvietas, daļa no tām ir uzstādītas kopā ar sadarbības partneriem. Turpinot attīstību, līdz 2021.gada nogalei gan Rīgā, gan reģionu centros "Elektrum" kopā plāno izveidot vismaz 84 pieslēgvietas.

"Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs Ansis Valdovskis iepriekš norādīja, ka "Elektrum" sadarbojas ar zemes īpašniekiem, biroju centriem, tirdzniecības centriem, daudzdzīvokļu ēku projektiem, pašvaldībām un apkaimju biedrībām, lai izveidotu uzlādes tīklu, un ir gatavs sarunām ar jauniem partneriem.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
as 13.janvāris 2021 11:12
1 0 Atbildēt

Publicēts Rīgas Domes aizliegumu saraksts! No komunikācijas viedokļa,manuprāt, feils RD Satdepam. Būtu ralstījuši, ka atbalsta, ka atbalsta tur un tur, ka dod zaļo gaismu izvietot konkrētās, iesakāmās vietās, nevis tur nedrīkst, to nedrīkst...

P.s.kāpēc nedrīkst pie vēsturiskām ēkām,nesaprotu. Uzlādes punkts nav kekabu kiosks, kas gandē skatu. Ja taisa gaumīgi, tad šāds 21.gs iznfrastruktūras objekts iederas tikpat organiski kā LED apgaismojums ielā, kas ved gar šo vēsturisko objektu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti