Visi komentāri - Rīgas būvvalde noteikusi principus "Latvenergo" elektroauto uzlādes punktu izvietošanai

Rīgas būvvalde noteikusi principus "Latvenergo" elektroauto uzlādes punktu izvietošanai 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 12.janvāris 2021 12:54

Rīgas pilsētas būvvalde, izskatot AS "Latvenergo" ieceri par vairāku simtu elektroauto uzlādes punktu izveidi Rīgā, noteikusi principus, kas jāievēro šo uzlādes punktu veidošanā, aģentūrai LETA pavēstīja būvvaldes pārstāvis Edgars Butāns.

Ņemot vērā, ka jautājums skar visu Rīgas teritoriju ilgtermiņā un atbilstoši kompetenču sadalījumam starp Rīgas pašvaldības institūcijām ir nepieciešama dažādu struktūrvienību iesaiste, būvvalde nolēmusi aicināt Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteju, Satiksmes un transporta lietu komiteju un Publiskās ārtelpas un pilsētvides komisiju risināt jautājumu par elektroauto uzlādes tīkla attīstību.

Tostarp domes komitejās aicināts apspriest nepieciešamību izstrādāt koncepciju elektrotransporta uzlādes tīkla izveidei, kas ietver prasības punktu izvietojumam pilsētvidē - gan pilsētā, gan konkrētā vietā, piemēram, izvietojumu brauktuves daļā un esošo autonovietņu risinājumu pārskatīšanu, dizainu un pārvaldības modeli, kā arī iniciēt iesaistīto struktūrvienību diskusiju.

Lai virzītos tālāk ar šobrīd izstrādes stadijā esošo uzlādes punktu iecerēm, būvvalde aicinājusi "Latvenergo" saņemt Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un attīstības padomes un Rīgas pilsētas arhitekta atzinumu par objektu lokāciju un vizuālo izskatu.

Tāpat būvvalde nolēmusi, ka uzlādes punktu izveidē jāievēro vairāki principi, tostarp nav pieļaujama uzlādes punktu izvietošana Vecrīgas teritorijas publiskajā ārtelpā, izņemot 11.novembra krastmalu un aptverošās ielas. Būvvalde rosināja meklēt citus risinājumus - brīvtelpās zem tiltiem, pazemes stāvvietās, pagalmos, tirgus laukumos kontekstā ar Rīgas domes Satiksmes departamenta izvirzītām prasībām, piemēram, par iespēju netraucēti organizēt pasākumus 11.novembra krastmalā.

Būvvalde arī lēma, ka nav pieļaujama uzlādes punktu izvietošana pie ēkām, kas ir arhitektūras pieminekļi, un uzlādes punktu izveidē nav pieļaujama koku ciršana un zaļo teritoriju likvidēšana, tostarp ielas apstādījumu joslas vai ielas stādījumu joslas likvidēšana un jaunu cieto segumu izveide.

Uzlādes punktu izveidē būvvalde uzdeva "Latvenergo" ņemt vērā attīstības plānus un projektus katras ieceres teritorijai, tostarp izstrādes stadijā esošā dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" trases teritorijas lokālplānojuma risinājumus un pilsētas veloinfrastruktūras attīstības plānus.

Vienlaikus būvvalde nolēma, ka ielu sarkano līniju ietvaros var paredzēt tikai īslaicīgas lietošanas būves, lai ielas pārbūves gadījumā tas varētu tikt demontētas vai pārvietotas.

Tāpat uzlādes punktu izveidē būvvalde uzdeva nesamazināt esošo gājēju ietvju platumu bez gājēju plūsmas analīzes veikšanas, kā arī veidot risinājumus, kas nepārtrauc gājēju plūsmu. Nav pieļaujama uzlādes punktu izvietošana vietās, kur autostāvvieta ir uz ietves.

Uzlādes punktu izvietošanas risinājumus būvvalde uzdeva izstrādāt kontekstā visam ielas posmam ar mērķi vidi nepieblīvēt ar dažādiem elementiem un veidot harmonisku pilsētvidi.

Par katru uzlādes punkta izveides ieceri Rīgas pilsētas būvvalde uzdeva "Latvenergo" saņemt atzinumu no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta, Satiksmes departamenta, SIA "Rīgas satiksme", kā arī saskaņot ar inženierkomunikāciju turētājiem. Ja objektu plānots izvietot pašvaldības īpašumā esošā teritorijā, tad īpašumtiesību jautājumu jārisina ar Rīgas domes Īpašuma departamentu.

Jau ziņots, ka "Latvenergo" tirdzniecības zīmolam "Elektrum" ir 26 uzlādes pieslēgvietas, daļa no tām ir uzstādītas kopā ar sadarbības partneriem. Turpinot attīstību, līdz 2021.gada nogalei gan Rīgā, gan reģionu centros "Elektrum" kopā plāno izveidot vismaz 84 pieslēgvietas.

"Latvenergo" Elektrotransporta uzlādes tīkla attīstītājs Ansis Valdovskis iepriekš norādīja, ka "Elektrum" sadarbojas ar zemes īpašniekiem, biroju centriem, tirdzniecības centriem, daudzdzīvokļu ēku projektiem, pašvaldībām un apkaimju biedrībām, lai izveidotu uzlādes tīklu, un ir gatavs sarunām ar jauniem partneriem.

"Latvenergo" nodarbojas ar elektroenerģijas un siltumenerģijas ražošanu un tirdzniecību, kā arī ar dabasgāzes tirdzniecību un elektroenerģijas sadales pakalpojumu nodrošināšanu. "Latvenergo" obligācijas kotē biržas "Nasdaq Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

 
Visi komentāri
 
karoč 12.janvāris 2021 19:58
0 1 Atbildēt

drīz gājēji čortosies par lādētājiem uz ietves.

Krotow 12.janvāris 2021 22:16
0 0 Atbildēt

Laternu stabos iebūvētie lāētāji jau neskaitās uz ietves. Drīzāk vārīsies riteņbraucēji :P

x 13.janvāris 2021 9:46
0 0 Atbildēt

riteņbraucējiem tas ir aptuveni poh - brauc pa brauktuvi, ieturi drošības distanci no stāvošajiem auto kuru vadītāji un pasažieri neievēro CSN (pirms durvju atvēršanas, pārliecināties par drošību) un priecājies, ka uzlādēties vari kaut braucot, ja indikators ziņo ka cukura līmenis sāk krist)

Krotow 13.janvāris 2021 15:16
0 0 Atbildēt

Mūsu progresīvā pedodome taču taisās būvēt veloceliņus visur. Nu tad kur atstāsi mašīnu lādēt? Protams ka uz veloceliņa, jo uz ietves nevar.

xx 13.janvāris 2021 23:57
0 0 Atbildēt

Veloceliņi visur nespīd, protams, ja par tiem nesauc ar krāsu atdalītu ietves vai brauktuves daļu.

as 13.janvāris 2021 11:12
1 0 Atbildēt

Publicēts Rīgas Domes aizliegumu saraksts! No komunikācijas viedokļa,manuprāt, feils RD Satdepam. Būtu ralstījuši, ka atbalsta, ka atbalsta tur un tur, ka dod zaļo gaismu izvietot konkrētās, iesakāmās vietās, nevis tur nedrīkst, to nedrīkst...

P.s.kāpēc nedrīkst pie vēsturiskām ēkām,nesaprotu. Uzlādes punkts nav kekabu kiosks, kas gandē skatu. Ja taisa gaumīgi, tad šāds 21.gs iznfrastruktūras objekts iederas tikpat organiski kā LED apgaismojums ielā, kas ved gar šo vēsturisko objektu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti