Kāpēc ir vērts apdrošināt arī 10 gadus un vecāku automašīnu? 13

Foto: Publicitātes attēls

Swedbank | 19.janvāris 2021 14:12

13 gadi – tāds ir vidējais auto vecums Latvijā. Kādam tas var šķist daudz, taču kādam tas nozīmē darbspējīgu un uzticamu spēkratu vēl vairāku gadu garumā.

Taču nereti šie auto netiek apdrošināti, jo kāpēc iegādāties KASKO polisi 3000 līdz 6000 eiro vērtai automašīnai? Atbilde ir pavisam vienkārša – jo arī šādu auto remonta izmaksas tā īpašniekam var sagādāt īstas galvassāpes.

Vai 1000 eiro auto remontam ir daudz vai maz?

Kā rāda Swedbank apkopotie dati, vidējā summa, ko iedzīvotāji atvēl lietota auto iegādei, ir 6 000 eiro, un visbiežāk dod priekšroku tādiem auto, kas sevi pa Latvijas ceļiem jau pierādījuši – Audi, Volvo, Volkswagen un BMW. Taču arī šie auto iekļūst ceļu satiksmes negadījumos un prasa remontdarbus. Pēc Swedbank apdrošināšanas datiem, katrs trešais KASKO apdrošināšanas klients pagājušajā gadā bija iesaistīts negadījumā un vidējā zaudējumu summa ir  920 eiro. Raugoties salīdzinājumā, 920 eiro remonts 6000 eiro vērtai automašīnai ir daudz.

Turklāt arī lietotu auto rezerves detaļas ir salīdzinoši dārgas un cerība samazināt remonta izmaksas, iegādājoties  tās lietotas, var arī palikt tikai cerība. Piemēram, Volkswagen Golf 6 2010.gada izlaiduma mašīnai jauns priekšējais lukturis maksā 169 eiro, kamēr lietots – 100 eiro. Priekšējais spārns šai pašai automašīnai jauns maksā 58 eiro, savukārt lietots 60 eiro. Apskatot, piemēram, Volvo XC90 2010.gada izlaiduma auto detaļu izmaksas, redzam, ka jauns priekšējais lukturis maksā vidēji 571 eiro, kamēr lietots – 400 eiro. Savukārt tā paša gada BMW 530 markas auto priekšējais spārns jauns maksā 165 eiro, turpretī lietots 240 eiro. Jāpiemin, ka tās ir tikai detaļu izmaksas, papildus vēl jārēķinās ar citām izmaksām, piemēram darba izmaksām, virsbūves detaļu nomaiņas gadījumā arī ar krāsošanas izmaksām u.t.t.

Kā norāda Swedbank auto apdrošināšanas produktu līnijas vadītāja Ilga Babre, šobrīd teju puse no Swedbank apdrošinātajiem auto ir vecāki par 7 gadiem. Tas nozīmē, ka arī lietotu auto īpašnieki apzinās riskus un izvēlas tos mazināt, iegādājoties KASKO apdrošināšanu.

“Piemēram, KASKO apdrošināšanas atlīdzību 2000 eiro apmērā saņēma kāds Opel īpašnieks, kurš, vadot auto, nepamanīja tuvojamies tramvaju un izraisīja sadursmi. Tā rezultātā auto labot bija ekonomiski nepamatoti un mēs kā apdrošinātājs izvēlējāmies izmaksāt atlīdzību automašīnas tirgus vērtības apmērā. Savukārt vēl kāds Škoda markas auto īpašnieks, kura auto vērtība bija 3500 eiro, cieta sadursmē ar citu auto, un saņēma apdrošināšanas atlīdzību auto remontam 1600 eiro apmērā jeb teju pusi no auto iegādes cenas,” stāsta Ilga Babre.

Tāpēc atbilde uz jautājumu, vai ir vērts apdrošināt 10 gadus un vecāku auto, meklējama pretjautājumā – vai esat gatavs pēkšņi zaudēt teju pusi vai visu summu no automašīnas vērtības? Ja atbilde ir nē, tad KAKSO apdrošināšana ir risinājums, ko apsvērt.  

 

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Asaris 19.janvāris 2021 21:06
14 1 Atbildēt

Cilvēks 10 gadus maksā 400eur gadā par kasko un tad iekļūst negadījumā ar 300eur izmaksām un atviegloti nopūšās, fūūū, labi ka bija kasko.

Droši vien tās vidējās izmaksas ir nevis 920eur bet 500. Servisā kā ierauga ka taisam pa polisi, tā ieslēdz citu cenrādi.

Nja 19.janvāris 2021 23:01
6 0 Atbildēt

Vispār jau nē, aizbrauc tu uz tiem "apdrošinātāju" servisiem uz krāsošanu, nosauks tev cenas un tu pats aizmuksi pie čoma uz garāžu kurš visu māk, arī nodokļus nemaksāt. Vienreiz paprasīju tāmi, nu tur sīki un smalki, pat skrūvītes uzskaitītas un ar visām cenām. Bāž kabatās? Ir jau cilvēkiem paronoja, visi visu bāž kabatās. Bet kāda man daļa ko citi dara ar apdrošinātāju naudu.

Cilvēks 20.janvāris 2021 10:28
4 1 Atbildēt

KASKO apdrošinātie avarē katru trešo gadu? Nav mācījušies braukt , sapīpējušies vai ar mentālām problēmām? Es nekad neesmu pircis KASKO, vairāk kā 30 gados esmu nobraucis kādas 10 mašīnas, bet avāriju vēl nevienu neesmu piedzīvojis.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirti 700 000 eiro 27

Vidējā ātruma kontroles projekta ieviešanai uz autoceļiem šogad piešķirs 700 000 eiro, aģentūru LETA informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC). Lasīt vairāk

 

Tesla ASV tirgū apsteigusi Audi 12

ASV tirgus Premium segmentā notikušas izmaiņas – 2020.gada rezultāti liecina, ka Tesla izdevies apsteigt Audi, lai gan gadu pirms tam, Audi bija pārdevis par 50 000 vairāk. Lasīt vairāk

 

Uz ceļa Tukums-Kuldīga notikušajā avārijā gājis bojā cilvēks 1

Piektdienas pēcpusdienā uz ceļa Tukums-Kuldīga notikušajā satiksmes negadījumā gājusi bojā viena persona, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Līna Kaļķe. Lasīt vairāk

 

Briežu bars "uzbrūk" BMW (+ VIDEO) 11

Daudzskaitlīgs briežu bars šķērso ceļu brīdī, kad pa to brauc divi automobiļi. BMW vadītājs pagūst apstāties, taču dzīvnieku ir tik daudz, ka daži no tiem burtiski "uzbrūk" mašīnai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti