Kāpēc ir vērts apdrošināt arī 10 gadus un vecāku automašīnu? 13

 

Foto: Publicitātes attēls

Swedbank | 19.janvāris 2021 14:12

13 gadi – tāds ir vidējais auto vecums Latvijā. Kādam tas var šķist daudz, taču kādam tas nozīmē darbspējīgu un uzticamu spēkratu vēl vairāku gadu garumā.

Taču nereti šie auto netiek apdrošināti, jo kāpēc iegādāties KASKO polisi 3000 līdz 6000 eiro vērtai automašīnai? Atbilde ir pavisam vienkārša – jo arī šādu auto remonta izmaksas tā īpašniekam var sagādāt īstas galvassāpes.

Vai 1000 eiro auto remontam ir daudz vai maz?

Kā rāda Swedbank apkopotie dati, vidējā summa, ko iedzīvotāji atvēl lietota auto iegādei, ir 6 000 eiro, un visbiežāk dod priekšroku tādiem auto, kas sevi pa Latvijas ceļiem jau pierādījuši – Audi, Volvo, Volkswagen un BMW. Taču arī šie auto iekļūst ceļu satiksmes negadījumos un prasa remontdarbus. Pēc Swedbank apdrošināšanas datiem, katrs trešais KASKO apdrošināšanas klients pagājušajā gadā bija iesaistīts negadījumā un vidējā zaudējumu summa ir  920 eiro. Raugoties salīdzinājumā, 920 eiro remonts 6000 eiro vērtai automašīnai ir daudz.

Turklāt arī lietotu auto rezerves detaļas ir salīdzinoši dārgas un cerība samazināt remonta izmaksas, iegādājoties  tās lietotas, var arī palikt tikai cerība. Piemēram, Volkswagen Golf 6 2010.gada izlaiduma mašīnai jauns priekšējais lukturis maksā 169 eiro, kamēr lietots – 100 eiro. Priekšējais spārns šai pašai automašīnai jauns maksā 58 eiro, savukārt lietots 60 eiro. Apskatot, piemēram, Volvo XC90 2010.gada izlaiduma auto detaļu izmaksas, redzam, ka jauns priekšējais lukturis maksā vidēji 571 eiro, kamēr lietots – 400 eiro. Savukārt tā paša gada BMW 530 markas auto priekšējais spārns jauns maksā 165 eiro, turpretī lietots 240 eiro. Jāpiemin, ka tās ir tikai detaļu izmaksas, papildus vēl jārēķinās ar citām izmaksām, piemēram darba izmaksām, virsbūves detaļu nomaiņas gadījumā arī ar krāsošanas izmaksām u.t.t.

Kā norāda Swedbank auto apdrošināšanas produktu līnijas vadītāja Ilga Babre, šobrīd teju puse no Swedbank apdrošinātajiem auto ir vecāki par 7 gadiem. Tas nozīmē, ka arī lietotu auto īpašnieki apzinās riskus un izvēlas tos mazināt, iegādājoties KASKO apdrošināšanu.

“Piemēram, KASKO apdrošināšanas atlīdzību 2000 eiro apmērā saņēma kāds Opel īpašnieks, kurš, vadot auto, nepamanīja tuvojamies tramvaju un izraisīja sadursmi. Tā rezultātā auto labot bija ekonomiski nepamatoti un mēs kā apdrošinātājs izvēlējāmies izmaksāt atlīdzību automašīnas tirgus vērtības apmērā. Savukārt vēl kāds Škoda markas auto īpašnieks, kura auto vērtība bija 3500 eiro, cieta sadursmē ar citu auto, un saņēma apdrošināšanas atlīdzību auto remontam 1600 eiro apmērā jeb teju pusi no auto iegādes cenas,” stāsta Ilga Babre.

Tāpēc atbilde uz jautājumu, vai ir vērts apdrošināt 10 gadus un vecāku auto, meklējama pretjautājumā – vai esat gatavs pēkšņi zaudēt teju pusi vai visu summu no automašīnas vērtības? Ja atbilde ir nē, tad KAKSO apdrošināšana ir risinājums, ko apsvērt.  

 

 
Visi komentāri
 
Asaris 19.janvāris 2021 21:06
14 1 Atbildēt

Cilvēks 10 gadus maksā 400eur gadā par kasko un tad iekļūst negadījumā ar 300eur izmaksām un atviegloti nopūšās, fūūū, labi ka bija kasko.

Droši vien tās vidējās izmaksas ir nevis 920eur bet 500. Servisā kā ierauga ka taisam pa polisi, tā ieslēdz citu cenrādi.

Nja 19.janvāris 2021 23:01
6 0 Atbildēt

Vispār jau nē, aizbrauc tu uz tiem "apdrošinātāju" servisiem uz krāsošanu, nosauks tev cenas un tu pats aizmuksi pie čoma uz garāžu kurš visu māk, arī nodokļus nemaksāt. Vienreiz paprasīju tāmi, nu tur sīki un smalki, pat skrūvītes uzskaitītas un ar visām cenām. Bāž kabatās? Ir jau cilvēkiem paronoja, visi visu bāž kabatās. Bet kāda man daļa ko citi dara ar apdrošinātāju naudu.

Asaris 20.janvāris 2021 19:35
0 0 Atbildēt

Es tikai gribēju izcelt faktu ka 10 gadi un vecākai mašīnai (protams ja tas nav X5 pa 12k) nav vērts pirkt kasko. Tas tāpat ir cilvēki kas mēģina iestāstīt ka ar jaunu mašīnu braukt ir izdevīgāk, remontu nav utt., bet parēķinot visu kopā nekad tā nebūs. Tas ka ērtāk, vēl var piekrist.

WALA 20.janvāris 2021 9:49
1 1 Atbildēt

Man atkal tam ir cita pieeja, ja naudas pietiek lai auto viegli aizvietotu pats, tad apdrošināšana ir bezjēdzīga. Tā Hondai kas tika pirkta pa 8K Eur, noškīlu mazliet priekšu (lukturis + bumpers) - nācās drusku pašam pameklēt, bet jaunas daļas iznāca lētāk kā viens orģinālais lukturis + paša darbs.

Jā jaunie lukturi bija bez augstuma korekcijas, taču visu pārtaisīju un ir svaigi lukturi ar visu kā orģinālam. ;)

mehs 20.janvāris 2021 9:59
0 0 Atbildēt

Tā ir lēta Kasko polišu reklāma. Dzīvē, īpaši ar B burtu kompānijas, nekad pēcgarantijas mašīnai neļaus likt jaunus oriģinālos lukturus. Ķīniešu Depo un TYC, lūdzu. Lietotus, lasi zagtus, lūdzu. Izņēmums, ja esi apdrošinājis veselu auto parku un tavam vārdam ir materiāls svars.

Cilvēks 20.janvāris 2021 10:28
4 1 Atbildēt

KASKO apdrošinātie avarē katru trešo gadu? Nav mācījušies braukt , sapīpējušies vai ar mentālām problēmām? Es nekad neesmu pircis KASKO, vairāk kā 30 gados esmu nobraucis kādas 10 mašīnas, bet avāriju vēl nevienu neesmu piedzīvojis.

es 20.janvāris 2021 10:36
2 0 Atbildēt

Nu un nozags tev to Golfu. Asaras nepalīdzēs.

Pļurkt 20.janvāris 2021 11:07
1 0 Atbildēt

Es esmu apbrīnojis šrotus un to mantrausību.

10+ gadus veca lietota oriģinālā (pēc viņu vārdiem) detaļa maksā par kādi 10% lētāk kā jauna pie dīlera, tai pat laikā Taivānas, kur nu vēl Polijas vai Ķīnas jaunas pakaļdarinātas detaļas maksā līdz par DESMIT reizēm mazāk. Pie kam kalpo ne jau 10 reizes mazāk, bet vissliktākajā gadījumā 2 reizes.

aigi 20.janvāris 2021 11:48
3 0 Atbildēt

es visām mašīnām esmu pircis KASKO arī 10 gadīgai. Man vienkārši laiks ir dārgāks kā meklēt šrotus, servisus, kur ko labot vai sēdēt zem auto un ķimerēties.

WALA 20.janvāris 2021 13:46
0 0 Atbildēt

kamēr tev apdrošinātājs ir gatavs visu likt orģinālu, vai arī tev ir zināms labs autoserviss kam uzticies salabot tavu auto - jā ir tā vērts, bet mana (gan ļoti retā) pieredze ar apdrošinātāju ietiektiem servisiem ir kā ir, izņemot pašu pēdējo gadījumu ar jaunu pēcgarantijas CR-V. Un jo tālāk no Rīgas dzīvotu, jo lielāka jēga darīt to visu pašam.

Proatms ne mazāk svarīgs faktors ir tas ka sasitot vienu mašīnu, es vienkārši varu paņemt citu no esosām, vai ja dikti vajag nopirkt citu vietā.

Nja 20.janvāris 2021 14:43
0 0 Atbildēt

Man ir pieredze tikai ar SensonPaint, es viņiem uzreiz pasaku, manis pēc šrots, bet OEM detaļa. Abas reizes gan tā bija OCTA, bet cepuri nost, durvis bija OEM un lukturis arī, speciāli pārbaudīju. Un Apdrošinātāji arī neprotestē, vienmēr uzreiz saku, gribu SensonPaint, vienā gadījumā pat nebija viņu mājas lapā pie servisiem norādīts, nekas, teica lai dzenu tur.

mehs 21.janvāris 2021 9:05
0 0 Atbildēt

Padomā, kur šrotā lietoti eiropas lukturi? Auto šrotā nonāk tad, kad tā dārgākā daļa -priekša ir iznīcināta. Totāls jumtenieks vai izpakaļots ir labi ja 20%. Vēl ir ar 500k km +,bet izbalējušas, saprēgājušiem stikliem lampas ar izdegušiem reflektoriem jau ne vienam nevajag. Tas liek domāt, ka 60-70% lukturu ir zagti. Un apdrošinātāji labprāt atbalsta šo rūpalu, likdami servisiem iegādāties nevis jaunus, bet lietotus lukturus (Taivānu pats teici ka neliksi).

Nja 21.janvāris 2021 11:50
0 0 Atbildēt

Man neviens lukturis nenozaga, pārkāpjot ies izblieza. Parādi kaut vienu Hondu kurai lukturis zog? Protams, ir mašīnas ar paaugstinātu risku, bet pirms pirkšanas visas iespējas apsvērt, vai vajag?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti