Marts iesācies ar pieaugošu avāriju skaitu uz autoceļiem; autovadītājus aicina būt piesardzīgiem - iAuto

Marts iesācies ar pieaugošu avāriju skaitu uz autoceļiem; autovadītājus aicina būt piesardzīgiem 7

 

Foto: iAuto.lv

Balta | 12.marts 2021 16:55

Straujo temperatūras maiņu rezultātā marta sākumu uz Latvijas autoceļiem raksturo pieaugošs sadursmju skaits slidenā ceļu seguma dēļ.

Kā liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) statistika, marta pirmajās desmit dienās par teju 20% pieaudzis pieteikto ar sadursmēm saistīto atlīdzību skaits. Kopējais martā par sadursmēm saņemto atlīdzības pieteikumu skaits jau tuvojas tūkstotim.

“Strauji mainoties laikapstākļiem no atkušņa uz salu, uz ceļa izveidojas ļoti slidena virskārta, par ko daudzi autovadītāji “uz savas ādas” pārliecinājās šonedēļ. Strauju temperatūras svārstību rezultātā ceļi kļūst ārkārtīgi slideni, un atbildīgo dienestu kapacitāte ne vienmēr ir pietiekama, lai šādos laikapstākļos spētu operatīvi nokaisīt visus bīstamos ceļa posmus un ielas. To savā atlīdzību statistikā redzam arī mēs – marta sākumā, atgriežoties sniegam, strauji pieaudzis to atlīdzību skaits, kas saistītas ar sadursmēm slidenā ceļu seguma dēļ,” norāda Ingus Savickis, BALTA Apdrošināšanas atlīdzību vadītājs.

BALTA eksperts norāda, ka, lai gan laimīgā kārtā lielākā daļa no pieteiktajiem atlīdzību gadījumiem nav smagi, tomēr automašīnām nodarītie bojājumi ir gana nopietni un dažās sadursmēs iesaistīti pat vairāk nekā divi transportlīdzekļi. Ceturtdien slidenais ceļu segums īpaši lielus bojājumus nodarījis kādam “Volvo” markas smagajam auto, tam noslīdot to ceļa. KASKO atlīdzība šajā gadījumā varētu svārstīties pat ap 100 000 EUR. Negadījums noticis Krāslavas pusē.

“Neaizmirsīsim, ka ziema vēl nav beigusies un nevajadzētu steigties ar ziemas riepu nomaiņu pie pirmās izdevības. Iestājoties pavasarim, pēkšņs sniegs, mainīgi laikapstākļi, melnais ledus un bedres var izraisīt haosu uz ceļiem, strauji pieaugot negadījumu skaitam. Turklāt vērts atcerēties, ka strauji mainīgās āra temperatūras apstākļos tiek būtiski bojāts ceļa segums. Tāpēc aicinām autovadītājus šajā laikā ievērot īpašu piesardzību. Lai izvairītos no ceļu satiksmes negadījumiem, iesakām visiem samazināt vidējo braukšanas ātrumu, līdz laikapstākļi nostabilizēsies un pietuvosies vasara,” aicina Ingus Savickis.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 13.marts 2021 10:54
5 2 Atbildēt

Cilvēku nozombē, ka labākās riepas un krutākās auto paškontroles sistēmas būs pārākas par parastu fiziku. Ja ceļš ir slidens jāvadās pēc apstākļiem. Nevar paļauties uz reklāmu.

Vernons 12.marts 2021 17:14
3 1 Atbildēt

Priekšā esošo, samazinot ātrumu, var vai nevar piespiest palūkoties spogulī, ar augšup paceltu roku parādīt laicīgi STOP signālu, stāvokli joslā, atbilstoši manevram, ieņemt! Virzienrādītāju, ja paredzēts manevrs, ieslēgt prieš citiem, ne vis priekš sevis! Strauja un nepārdomāta manevrēšana nav pieņemama!

pavasaris sirdīs 12.marts 2021 17:29
2 1 Atbildēt

un sūdi galvās.

Tāpēc arī brauc kā dulli traki, kaut arī laiks ap 0 ir daaudz bīstamāks par stabiliem mīnusiem

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti