35% izaugsme - martā modies arī Latvijas auto tirgus 1

 

Foto: iAuto.lv

Auto Asociācija | 14.aprīlis 2021 8:07

Neskatoties uz klātienes tirdzniecības ierobežojumiem, marta statistikas dati ir sagādājuši pozitīvu pārsteigumu.

Vieglo auto tirgus piedzīvojis 35% salīdzinot ar šo pašu mēnesi gadu iepriekš. Jāatzīmē gan, ka kopumā 2021. gada pirmie trīs mēnešu pārdoto vieglo automašīnu skaits ir par 7% mazāks, kā tas bija 2020. gada pirmajā kvartālā. Vislielākais pieaugums piedzīvots tieši vieglā komerctransporta segmentā, kas salīdzinoši ar 2020 gada martu piedzīvojis par 83% pieaugumu (265 pret 145). Taču pieauguma pamatā ir vairāki lieli korporatīvie darījumi. Auto parkus ar jauniem auto papildinājuši Nacionālie bruņotie spēji, Rīgas namu pārvaldnieks, City bee un VanWorks. Līdz ar to izdarīt secinājumus par ekonomikas strauju atkopšanos būtu pāragri. Vieglo pasažieru auto segments piedzīvojis 29%  (1375 vs 1067) pieaugumu pret 2020. gada martu. Joprojām spēcīga tirgū ir Toyota, kuras tirgus daļa 2021. gada pirmajos mēnešos ir pieaugusi līdz 17,2%. Otro vietu ir atkarojis VW ar 13,4% tirgus daļu, taču tur pat uz papēžiem min Škoda ar 12,5%.

Līdzīga aina ir arī lietoto auto tirgū. Lai arī martā fiksēts 34% tirgus pieaugums, salīdzinot ar 2020. gada martu, gada pirmajā kvartālā ir novērojams 7% kritum, pret šo pašu periodu gadu iepriekš. Arī lietota vieglā komerctransporta sektors piedzīvojus 46% pieaugumu salīdzinot ar 2020. gada martu, taču kvartāla griezumā, joprojām uzrāda 5% kritumu pret iepriekšējo gadu.

Jaunu elektro auto tirgū, martā pārdoti 25 jauni elektro auto. Lai arī martā līderis ar 8 automašīnām ir VW ID4, pirmajos trīs mēnešos populārākais jaunai elektroauto ir Porsche Tycan ar 12 pārdotām automašīnām. Tāpat martā pārdoti arī 44 lietoti elektroauto, no kuriem līderis ir BMW ar 15 i3, kam seko Nissan ar 9 Leaf auomašīnām.

Labas ziņas arī ekoloģijas kontekstā. Vidējais jauno martā reģistrēto CO2 izmešu rādītājs(Pēc WLTP standarta) ir nokrities par 10 gramiem un sastāda 147 g/km pret 157g/km 2020 gadā.

Lieli autoparka atjaunošanas darījumu ir nodrošinājuši visai iespaidīgus pieaugumus arī smagā komerctransporta un autobusu segmentā. Pateicoties lielajām loģistikas kompānijām smago automašīnu segments ir piedzīvojis 111% pieaugumu, taču pat tas var likties niecīgs, salīdzinot ar 800% pieaugumu autobusu segmentā. Te gan jāpiezīmē, ka absolūtos skaitļos tas nozīmē 9 reģistrētus autobusus, taču Latvijas mazajam tirgum arī tas ir būtisks apjoms.

Kopumā marta dati, komplektā ar valdības lēmumu atļaut klātienes klientu apkalpošanu vieš optimismu nozares dalībniekos un atjauno cerības par to, ka izdosies veiksmīgi pārvarēt šo pandēmijas izraisīto krīzi.

 
Visi komentāri
 
Antons 14.aprīlis 2021 9:32
0 0 Atbildēt

Latvijā pērk netīrākus auto ES. Acīmredzot, degvielas patēriņš un ekoloģija nevienu neinteresē. Bieža aina - stāv mašīna ar ieslēgto dzinēju. Paiet 5-10 mintes - nekas nemainās. Cilvēks sēž un piesārņo - pagalmos, pie automazgātuves, stāvvietās.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti