LPS vēlētos redzēt stabilāku autoceļu finansēšanas modeli - iAuto

LPS vēlētos redzēt stabilāku autoceļu finansēšanas modeli

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.maijs 2021 14:35

Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) vēlētos redzēt stabilāku autoceļu finansēšanas modeli, trešdien sarunā ar Satiksmes ministriju (SM) norādīja LPS pārstāvji.

Sarunā LPS atzīmēja, ka pašreizējā ceļu finansēšanas un ceļu vadības metode ir novecojusi, tādēļ būtu nepieciešams veidot jaunu finansēšanas un vadības modeli, vēlams izveidojot darba grupu ar jaunajām pašvaldībām.

Pašvaldību pārstāvji skaidroja, ka pašlaik spēkā esošais modelis, kas paredz daudz ceļu būvniecības darbus nav būvēts ilgtspējā, jo pārsvarā projektiem atvēlētie līdzekļi paredzēti no Eiropas Savienības (ES), tostarp Eiropas Atveseļošanas un noturības mehānisma jeb ES Atveseļošanas fonda, finansējuma, kas paredzēts vienreizējs.

Puses pārrunāja arī finansējumu autoceļiem valsts vidēja termiņa budžetā un nepieciešamību no nākamā gada mainīt valsts budžeta mērķdotācijas sadales kārtību pēc jauno pašvaldību izveidošanas. "Līdz šim piemērotais mērķdotācijas sadales mehānisms ir novecojis un neatbilst ne reģionu ekonomiskajai aktivitātei, ne satiksmesintensitātei, ne iedzīvotāju vajadzībām. Tomēr pārejai uz jaunu sadales kārtību jābūt pietiekami izlīdzinātai," sarunas dalībniekiem skaidroja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Sanāksmes dalībnieki bija vienisprātis, ka Latvijas izvirzīto mērķu sasniegšanai Eiropas zaļajā kursā ir nepieciešams apjomīgs finansējums, kas pašlaik ir nepietiekams. Transporta sektorā, izmantojot Eiropas fondu finansējumu, ir sākta sabiedriskā transporta zaļināšana, tāpat notiek dzelzceļa kā satiksmes mugurkaula stiprināšana gan pasažieru pārvadājumos, gan attīstot iekšzemes kravu pārvadājumus. Tomēr jāveicina starpinstitūciju sadarbība, iesaistot visas par klimata mērķu sasniegšanu atbildīgās ministrijas, lai rastu efektīvākos un piemērotākos risinājumu transporta negatīvās ietekmes uz vidi mazināšanai.

Runājot par sabiedriskā transporta pakalpojumiem Rīgā un Pierīgā, satiksmes ministrs atgādināja, ka ES Atveseļošanas fonda projektos paredzēts risināt ne tikai infrastruktūras attīstības un transportlīdzekļu nomaiņas jautājumi, bet tiks mainīta visa Rīgas aglomerācijas transporta sistēma.

Sarunas laikā ministrijas un LPS pārstāvji vienojās, ka sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai 2021.gadā papildus būs nepieciešami 32,87 miljoni eiro. Tomēr SM pārstāvji bilda, ka pastāv pietiekami liela varbūtība, ka finansējuma apjoms Covid-19 seku dēļ būs jāpalielina. SM jau ir iesniegusi valdībā finanšu pieprasījumu par 13,3 miljoniem eiro iepriekšējā gada norēķiniem un Covid-19 ietekmes seku mazināšanai šā gada pirmajā pusgadā.

Tāpat notikušajā sarunā Autotransporta direkcija sanāksmes dalībniekus informēja par sabiedriskā transporta pakalpojumu iepirkuma gaitu turpmākajiem desmit gadiem. Sanāksmes dalībnieki pārrunāja arī pašvaldību iesaistes iespējas sabiedriskā transporta līdzfinansēšanā. Puses arī vienojās turpināt darbu pie skolēnu pārvadājumu maršrutu izvērtēšanas, sadarbojoties pašvaldībām, plānošanas reģioniem un Autotransporta direkcijai, kā arī Sabiedriskā transporta padomei.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti