Pirmais pilnībā elektriskais Lexus modelis UX 300e ierodas Latvijā (+ FOTO) 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Lexus | 24.maijs 2021 13:09

Šonedēļ Latvijā ierodas pirmais pilnībā elektriskais Lexus UX 300e modelis. Tā nepārspējamās braukšanas īpašības papildina ar īpašu rūpību veidotā apdare un salona klusums.

Šis modelis, kurš veidots pamatojoties uz ilgtermiņa elektrifikācijas pieredzi, būs pieejams izmēģinājuma braucieniem jau no nākamās nedēļas.

UX 300e ir jaunākais kompakto krosoveru saimes UX loceklis, kuru Lexus laida klajā 2019. gada sākumā. Kopš tā laika UX ir ātri kļuvis par visvairāk pirkto Lexus Eiropā. Līdz šim pārdots vairāk nekā 30 000 automobiļu, kas veido rekordlielu Lexus segmenta daļu – 4,3%. Izstrādājot jauno UX 300e, Lexus inženieri saglabāja neskartas UX krosovera pārdomātās uzbūves un ekspluatācijas īpašības un koncentrējās uz iespēju izmantot BEV raksturīgās veiktspējas priekšrocības.

“UX 300e izmanto tās priekšrocības, ko sniedz Lexus 15 gadu ilgā līderība elektrifikācijas jomā. Ar vairāk nekā 1,8 miljoniem Lexus elektrificēto hibrīdu visā pasaulē, no kuriem 450 000 pārdoti Eiropā, UX 300e inženieru komanda spēja izmantot plašo tehnoloģisko kompetenci akumulatoru dizaina, ražošanas un vadības sistēmu jomā. UX 300e ir tas, pie kā Lexus ir strādājis ļoti pacietīgi, jo katrai detaļai ir jāatbilst augstajai kvalitātei, ko cilvēki gaida no zīmola,” stāsta Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs (Raigo Kaseorg).

UX 300e galvenās īpašības

UX 300e pilnīgi jaunajā BEV piedziņā ietilpst 150 kW (204 DIN ZS) jaudīgs elektromotors/ģenerators, kas vada priekšējos riteņus. Tas piešķir automobilim dabisku, tomēr strauju paātrinājumu, nodrošinot maksimālo ātrumu 160 km/h un 0‒100 km 7,5 sekundēs.

Lai arī EV ir dabiski klusi, UX 300e nodrošina izolāciju, kas sniedzas tālāk par akumulatoru un nomāc ārējos trokšņus, piemēram, vēju vai oļu sitienus, kas citādi būtu pamanāmi dzinēja un transmisijas trūkuma dēļ. Inženieri pievērsās arī skaņas uzlabošanai braukšanas laikā, lai radītu dabisku sajūtu. Aktīvā skaņas kontrole (ASC) pārraida dabiskas apkārtējās skaņas, lai ļautu izprast braukšanas apstākļus.

Tika maksimāli palielināta motora, invertora, pārnesumu un lielas ietilpības akumulatora efektivitāte. Uzlabojot visas sistēmas veiktspēju, UX 300e nobraucamais attālums ir līdz pat 300 km.

Tāpat kā pārējā UX saime, arī UX 300e izmanto Lexus jauno Global Architecture platformu  ‒ Compact (GA-C). Šī vieglā un tomēr stingrā konstrukcija apvienojumā ar automobiļa zemo smaguma centru un izsmalcināto piekares regulēšanu uzlabo stūres vadāmību, automobiļa manevrēšanas veiklību un braukšanas komfortu.

UX 300e piedāvā arī jaunāko automobiļu savienojamības tehnoloģiju. Viedtālrunim savienojoties ar Lexus Link lietotni, autovadītājs var pārbaudīt akumulatora uzlādes stāvokli un nobraucamo attālumu. Automobilim ir pieejama uzlādes vadība, piemēram, taimera funkcija, lai informētu īpašnieku, kad transportlīdzeklis tiks pilnībā uzlādēts, vai plānotu uzlādi atbilstoši tam, kad transportlīdzekli paredzēts izmantot nākamo reizi, vai kad enerģijas cenas būs zemākas. Papildu tam lietotne sniedz iespēju īpašniekam attālināti kontrolēt klimatu automobilī.

Jaunā modeļa cenā ietilpst desmit gadu garantija vilces akumulatoram (EVB) un bezmaksas apkope līdz 5 gadiem vai līdz 100 000 km. UX 300e pieejams Comfort, Premium un Luxury aprīkojuma līmenī. Tā cena, sākot no 49 900 €.

 

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GK1968 25.maijs 2021 4:20
1 0 Atbildēt

Kam tik agri tu te nāc, īsti vēl neaicināts (tas par e-auto, kamēr pie mums nav pat īsti kur uzlādēt tādu)?

Interesanti, kāpēc tieši 150kw? Tikpat cik Vw versijai. Nē, nu nebūtu jau slikti, ja elektromotori un kaut daļa spēka sistēmas būtu unificēta! Tā, lai varētu aizvietot pat no citas markas auto līdzīgas modifikācijas...

Vw ģēniju prāt savādi gan tas Lexus brauks - ar pakaļu pa priekšu (tas par to piedziņas asi) .

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti