Jūnijā un jūlijā termometra stabiņš daudzviet Latvijā pietuvojās un pat pārsniedza 30 grādu atzīmi, tāpēc viena no problēmām, ar ko saskārās autovadītāji, bija auto un tā salona pārkaršana.
32% autovadītāju atzina, ka šādās situācijās cenšas atstāt spēkratu tikai ēnainās vietās, vēl 32% norādīja, ka pirms braukšanas vienmēr vēdina salonu, 12% nedara neko, jo auto ir aprīkoti ar pretpārkaršanas sistēmām, 5% izmanto vējstikla pārsegu, bet 32% nesatraucas par to, ka salons varētu pārkarst, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.
Par auto un tā salona pārkaršanu biežāk raizējas sievietes – daiļā dzimuma autovadītājas cenšas parkot auto ēnā (35%) biežāk, nekā vīrieši (30%), tāpat sievietes biežāk brauc ar auto, kuros ir iebūvētas pretpārkaršanas sistēmas, nekā kungi (attiecīgi 15% un 9%). Arī atbildi, ka auto un tā salona pārkaršanas nesatrauc, sievietes sniegušas retāk (29%) nekā vīrieši (34%).
Drošas braukšanas skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks norāda: “Temperatūra automašīnas salonā lielā mērā ietekmē to, kā jūtas autovadītājs, un, kāda ir viņa koncentrēšanās spēja. Braukšana sakarsušā automašīnā var negatīvi ietekmēt drošību uz ceļa, apdraudot ne tikai šoferi un viņa līdzbraucējus, bet arī citus ceļu satiksmes dalībniekus.”
Par auto un tā salona pārkaršanu biežāk raizējas gados jaunākie autovadītāji (no 18 līdz 29 gadiem) – šajā vecuma grupā auto pirms braukšanas izvēdina 36% autovadītāju, kamēr, piemēram, vecuma grupās no 30 līdz 39 gadiem un no 40 līdz 49 gadiem to dara 30% autovadītāju. Gados jaunākie autovadītāji (18 līdz 29) arī biežāk parko auto ēnainās vietās (40%), kamēr vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem to dara vien 24%.
Analizējot datus reģionālajā griezumā, iespējams secināt, ka par auto pārkaršanu visvairāk raizējas Zemgales autovadītāji – 46% cenšas atstāt auto tikai ēnainās vietās. Kurzemē un Vidzemē šādu atbildi snieguši 39% aptaujāto autovadītāju, bet Latgalē, Rīgā un Pierīgā – 28%.
“GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts maijā, piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Aptaujdarboņi darbojass uz pillu klapi.Acīmredzot, šo bezjēgas darbību samaksas jautājums ir itin cieti/labi sakārtots.
Interesanti, ka Neviena (uz auto tēmu attiecināma) "aptauja" nav pamanījusies iekļūt "autobraucēju" portālā.Jā.
Protttams, ka jāpērk auto ar "pretpārkaršššānass" zistēmu.Vairums no LVijā piedāvātajiem auto tieši ar tādām ir aprīkoti.Jā.
Sievietes visu vienmēr zin/labāk.Savukārt, tie tur gados/jaunākie vīrieši mums acīmredzot ir vienīgie atlikušie no iespējamajiem domāt/spējīgajiem.
Bet ne vārda par kaut/ko interesantu.Kāpēc piem visādi tur franči,kraņči un citi itāļi pie +36 brauc ar atvērtiem logiem un bez kondicioniera.Kā (pareizi) rīkoties,iekāpjot +77 grādu bezgaisa salonā.Uz kādu režīmu slēgt kondicionieri.Cik grādus "aukstāk" par aizborta temperatūru.Kurp virzīt gaisa plūsmu, no kā uzmanīties.Kā būtu jārīkojas maza attāluma gadījumā un kā labāk, ja pie garāka.Ko labāk- vai iedarbināt un uzreiz braukt ar pavērtu logu,vai (jau 1.aprīlī) cieti aizlīmēt visu ar foliju un skoču.Kur un vai sabērt sauso ledu un/vai dzelteno sniegu.Nee, visa tā vietā labāk ir publicēt 1007 garāmgājēju izkakaato suudu.