Plānotais mobilitātes punkts Sauriešos, Ropažu novadā, kas taps dzelzceļa projektā "Rail Baltica", būtiski palielinās iespējas ātri un ērti pārvietoties gan uz galvaspilsētu vai lidostu, gan tālākos maršrutos, ātri sasniedzot citas Latvijas, Igaunijas un Lietuvas pilsētas ap "Rail Baltica" dzelzceļa līniju.
SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, "RB Rail" pārstāvji un satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) ar Ropažu novada domes pārstāvjiem trešdien pārrunāja "Rail Baltica" projektēšanas gaitu Rīgas apvada posmā, kā arī jau minētā mobilitātes punkta Sauriešos attīstību.
"Jaunais mobilitātes punkts Ropažu novadā atradīsies Sauriešu teritorijā, tuvu vietai, kur vēsturiski ir atradusies Sauriešu dzelzceļa stacija. Tā būtība ir veidot iedzīvotājiem ērtus dažādu transporta veidu savienojumus ap "Rail Baltica" dzelzceļa līniju. Mobilitātes punktā būs pieejami saskaņoti dzelzceļa un sabiedriskā transporta kursēšanas laiki, arī auto un mikromobilitātes rīki," sacīja Vingris.
Pēc 2021.gada Administratīvi teritoriālās reformas Ropažu novads apvienots ar Garkalnes, Ropažu, Stopiņu novadiem un Inčukalna novada Vangažu pilsētu. Jaunajā Ropažu novadā iekļaujas "Rail Baltica" pamata trases Latvijā posms caur Rīgu, Upeslejas-Rīga-Misa, un daļa no Rīgas apvada projektēšanas posma Vangaži-Salaspils-Misa. Projektēšanas darbus Satiksmes ministrijas (SM) uzdevumā šajā posmā īsteno "RB Rail", un tos plānots noslēgt līdz 2022.gada beigām.
Satiksmes ministrs pēc tikšanās uzsvēra, ka nākotnē pa "Rail Baltica" līniju kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī piepilsētas vilcieni, ko iedzīvotāji varēs izmantot braucieniem uz Rīgu un citiem Pierīgas centriem, piemēram, lai ar vilcienu dotos no Sauriešiem uz Rīgas centru, Imantu vai citām stacijām, izvairoties no sastrēgumiem, ja šo ceļu mērotu ar automašīnu. Tāpat nozīmīgs ieguvums iedzīvotājiem būs iespēja ērtā un ātrā vilcienā ceļot uz Igaunijas un Lietuvas pilsētām, ko šķērsos Rail Baltica līnija.
"Pierīgas iedzīvotājiem labā ziņa ir vakar valdībā apstiprinātie nākamie soļi Daugavas šķērsojuma izbūvei pie Salaspils. Tas būs unikāls divlīmeņu tilts, kas apvienos ātrgaitas dzelzceļa līniju un četru joslu ātrgaitas autoceļu, lai savienotu Rīgas apvedceļu abās Daugavas pusēs," piebilda ministrs.
"Rail Baltica" pamattrases garums jaunajā Ropažu novadā ir vairāk nekā 30 kilometri. Šajā trases posmā kopā plānotas 28 dažādas inženierbūves, tai skaitā satiksmes pārvadi, dzelzceļa pārvadi, gājēju šķērsojumi, dzīvnieku pārejas, kā arī viens mobilitātes punkts Sauriešos. Tāpat arī lai maksimāli mazinātu ietekmi uz apkārtējiem upju baseiniem un vidi, projektā plānoti astoņi tilti un trīs dzīvnieku pārejas.
"RB Rail" Tehniskais direktors Latvijā atklāja, ka, ņemot vērā lielo plānoto inženierbūvju skaitu, īpašumu skārums, kas ietekmētu iedzīvotāju pārvietošanos Ropažu novadā, ir minimāls.
Turpinot novadu pašvaldību apmeklējumus, piektdien, 13.augustā, ministrs un projekta ieviesēji no "RB Rail" un "Eiropas dzelzceļa līnijas" apmeklēs Limbažus. Līdzīgas tikšanās turpmāk šomēnes tiks organizētas Saulkrastos un Ķekavā.
Jaunievēlētie pašvaldību deputāti satikšanās laikā tiek iepazīstināti ar "Rail Baltica" progresu, projekta ieviesējiem un to atbildības jomām, kā arī katrai pašvaldībai aktuālākajiem projektēšanas risinājumiem.
Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.