Omniva un Neste vienojas par sadarbību ilgtspējīga autoparka jomā

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 26.augusts 2021 9:39

Loģistikas nozares uzņēmums Omniva, lai sasniegtu savus vides aizsardzības mērķus, vienojies ar SIA Neste Latvija par atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošanu sūtījumu piegādes pakalpojumu nodrošināšanā.

Pāreju uz tikai Neste MY degvielas izmantošanu plānots īstenot pakāpeniski un ilgtermiņā tas ļaus Omniva samazināt uzņēmuma autoparka radītās siltumnīcefekta gāzu emisijas līdz pat 90 %*.

Starp uzņēmumiem panāktā vienošanās šobrīd paredz, ka atjaunojamo dīzeļdegvielu izmantos Rīgā un Pierīgā piegādes veicošie transportlīdzekļi, tādējādi arī sekmējot gaisa kvalitātes uzlabošanos galvaspilsētā un tās apkārtnē.

“Viens no Omniva darbības virzieniem ir kurjeru un pakomātu piegādes – pandēmijas laikā pieprasījums pēc šī pakalpojuma ir daudzkāršojies. Tas, protams, arī nozīmē autoparka skaitlisko un tā izmantošanas intensitātes pieaugumu. Apzinoties, ka tas nenovēršami atstāj būtisku ietekmi uz apkārtējās vides kvalitāti, arvien vairāk domājam par ilgtspējīgu un videi draudzīgu risinājumu ieviešanu visā mūsu pakalpojumu sniegšanas dzīves ciklā. Tā kā šobrīd elektroauto segmentā nav piegāžu specifikai atbilstošu risinājumu, atjaunojamās dīzeļdegvielas izmantošana ir labākā iespējamā alternatīva, kā virzīties uz klimata neitralitātes mērķu sasniegšanu,” norāda Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare.

Savukārt Neste Latvija valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis pauž gandarījumu, ka arvien vairāk Latvijā strādājošo uzņēmumu, it īpaši transporta un loģistikas jomā, apzinās savu atbildību sabiedrības, vides un nākamo paaudžu priekšā un meklē risinājumus, kā mazināt savas darbības negatīvo ietekmi.

“Gan Latvijā, gan citur pasaulē klimata pārmaiņas ir reālas un tās skar ikvienu no mums. Tieši tādēļ augsti novērtējam ikvienu uzņēmumu, kurš sper atbildīgus soļus un pārvērš tos reālā rīcībā – ceram, ka Omniva iniciatīvai sekos arī citi uzņēmumi. Esmu pārliecināts, ka videi draudzīgas dīzeļdegvielas izmantošana ir viens no tūlītējiem risinājumiem ilgstošai problēmai un veids, kā kopīgi pāriet uz reāli funkcionējošu aprites ekonomiku,” uzsver Armands Beiziķis.

Turpmāk daļā no Omniva autoparka tiks izmantota Neste MY atjaunojamā dīzeļdegviela, kas nav ražota no  naftas, bet gan no atjaunojamiem resursiem – pārtikas, zivjrūpniecības un to pārstrādes pārpalikumiem. Neskatoties uz to, degvielas ķīmiskā formula ir identiska fosilajai dīzeļdegvielai un tādēļ tā ir piemērota visiem dīzeļdzinējiem. 

Atjaunojamā dīzeļdegviela patlaban ir pieejama divās Neste degvielas uzpildes stacijās Rīgā: Skanstes ielā 7 un Kārļa Ulmaņa gatvē 84.

Neste ir lielākais atjaunojamās dīzeļdegvielas ražotājs pasaulē ar rūpnīcām Somijā, Singapūrā un Nīderlandē, un izplatīšanas tirgiem Eiropā un ASV. 2020. gadā vien Neste kopā ar klientiem samazināja globālo emisiju apjomu par 10 miljoniem tonnu. Šis apjoms ir līdzvērtīgs oglekļa pēdas nospiedumam, ko veido 1,5 miljoni Eiropas Savienības iedzīvotāju viena gada laikā (Pasaules bankas dati) vai noņemot no ceļiem 3,7 miljonus vieglo automašīnu uz vienu gadu.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 32

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti