Palielinoties pieprasījumam pēc lietotām automašīnām, aug cenas un pieprasījums pēc līzinga 1

 

Foto: iAuto.lv

Citadele | 9.septembris 2021 11:33

Lietotu auto segmentā Baltijā vērojama aktīva rosība - Citadele Leasing finansētais apjoms lietotu automašīnu iegādei līzingā šogad pieaudzis par 12 %.

Ņemot vērā, ka Covid-19 pandēmijas ietekmē arī šogad auto ražotāji ir būtiski piebremzējuši jaunu automašīnu ražošanu, krietni pieaudzis automašīnu piegādes laiks. Arvien aktīvi tiek iztukšotas noliktavas, un klientiem nākas izvēlēties no tā, kas ir pieejams, nevis to, ko sirds kāro. Tas arī ir veicinājis domino efektu – augot pieprasījumam pēc lietotajiem auto, vidēji par 20 % palielinājušās automašīnu cenas.

“Kā liecina mūsu novērojumi, jaunu auto īpašnieki un nomas kompānijas, kas iegādājušies tās operatīvajā līzingā pie mums, tik aktīvi tās vairs nepārdod otrreizējā tirgū un arī nemaina pret jauniem modeļiem, kā tas būtu bijis pirms pandēmijas. Galvenais iemesls - tirgū jaunu auto krājumi noliktavā tikpat kā nav, vai to apjoms un zīmolu skaits ir ļoti ierobežotā daudzumā. Operatīvā līzinga līgumi tiek pagarināti vai pārslēgti uz finanšu, un tādejādi tirgū nenonāk mazlietotas automašīnas. Tā rezultātā  piedāvājums tirgū ir būtiski samazinājies,” saka Citadele Leasing valdes priekšsēdētājs Ģirts Glāzers.  

“Pēdējo sešu mēnešu laikā esam novērojuši lietoto automašīnu pieprasījuma pieaugumu, kas saistīts ar jauno automobiļu segmenta sarežģījumiem ražošanas un piegādes ķēdēs. Šis faktors būtiski ietekmējis lietotu automobiļu otrreizējā piedāvājuma apjomu. Šī tendence ir globāla, un ar to saskaras automobiļu tirgotāji visā pasaulē. Vienkāršiem vārdiem runājot, otrreizējā tirgū neienāk lietoti automobiļi pietiekamā apjomā. Tā rezultātā cenu pieaugums mazlietoto automobiļu segmentā (līdz 5 gadiem), salīdzinot ar 2020. gadu, ir aptuveni 20 %,” saka Matīss Gibolis, Moller Auto Baltic pārdošanas vadītājs Baltijā.

 

 
Visi komentāri
 
cits bembists 10.septembris 2021 0:54
0 2 Atbildēt

Nu nevajag karināt ausīs makaronus.Auto tirgus ir pàrsàtināts.Eiropā braukt ar dīzeli paliek pārlieku dārgi un pat neiespējami, tã ka drīz dīzeļus pakaļ metīs par sviestmaizi.Elektrifikàcija nav atcelta.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti