Koda biļetes risinājuma un lietotnes izstrāde "Rīgas satiksmei" izmaksāja aptuveni 230 000 eiro

 

Foto: Ekrānbilde no Balticwebcam.com

Nozare.lv | 21.oktobris 2021 16:36

No šodienas pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" sabiedriskajā transportā iespējams norēķināties ar koda biļeti, kuras risinājuma un lietotnes izstrāde izmaksāja aptuveni 230 000 eiro, ceturtdien žurnālistiem atklāja "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Viņa atklāja, ka jau šodien maršrutos devušies pirmie transportlīdzekļi, kur var lietot šo biļeti.

"Līdz ar koda biļeti tiks paplašinātas biļešu iegādes iespējas, turklāt koda biļeti, kura darbosies paralēli esošajai sistēmai, var iegādāties jebkurā diennakts laikā. Patlaban lietotnē varēs iegādāties viena brauciena biļetes, taču sekosim līdzi, kā aplikācija tiek lietota, un sāksim darbus par tās tālāko attīstību," skaidroja Innusa.

Lietotāji varēs izvēlēties, kuru no trīs iespējamajām lietotnēm ikdienā izmantot - "Rīgas satiksmes", "Mobilly" vai personu apvienības "SP Grupa" lietotni, kas pašlaik vēl ir izstrādes procesā. Iekāpjot sabiedriskajā transportā, biļete jāreģistrē, skenējot kvadrātkodu.

"Esmu gandarīts, ka sabiedriskā transporta pasažieri turpmāk varēs iegādāties biļetes uzreiz, tiešsaistes režīmā. Rīga un "Rīgas satiksme" ir spērusi pirmo soli ceļā uz mūsdienīgām norēķinu iespējām. Turklāt šajā epidemioloģiski sarežģītajā laikā šis norēķinu veids ļaus samazināt kontaktus un iegādāties biļetes attālināti," uzsvēra Rīgas vicemērs Vilnis Ķirsis (JV).

Koda biļetes izstrāde tika sākta 2020.gada nogalē, un atklātas iepirkuma procedūras rezultātā tiesības izstrādāt lietotni ieguva SIA "CatchSmart". Innusa skaidroja, ka projekta izmaksas ir ap 230 000 eiro.

"Par uzturēšanas izmaksām šobrīd vēl grūti spriest, jo pirmais gads mums ir garantijas gads, un uzturēšanas nodrošināšanai mēs nākamā gada laikā izsludināsim iepirkuma procedūru," atzina Innusa.

"Esam gandarīti piedalīties šī risinājuma izstrādē un radīt vienkāršu, draudzīgu risinājumu gan iedzīvotajiem, gan apkārtējai videi. "Rīgas satiksmes" jaunais risinājums ir viens no labākajiem Eiropas pilsētās, kur transporta biļetes var iegadāties un izmantot mobilajā lietotnē pāris sekunžu laikā," komentēja "CatchSmart" stratēģiskās attīstības direktore Madara Melne.

Arī "Mobilly" vadītājs Ģirts Slaviņš uzsvēra, ka šis ir sen gaidīts risinājums, kas ļaus ērti iegādāties biļetes arī galvaspilsētas sabiedriskajā transportā.

"Jaunais risinājums ir pašsaprotams solis, lai parūpētos par ērtu biļešu apmaksu un izmantotu mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas. Mēs darām visu iespējamo, lai arī citi biļešu veidi jau drīzumā būtu pieejami "Mobilly" lietotnē," solīja Slaviņš.

Jau ziņots, ka jaunā koda biļete paplašinās esošo "Rīgas satiksmes" biļešu klāstu un ļaus sabiedriskajā transportā klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā. Koda biļete darbosies paralēli esošajai e-talonu sistēmai.

Lai lietotu koda biļeti, klientiem vajadzēs izvēlēties kādu no tirgū piedāvātajām mobilajām lietotnēm un ar tās palīdzību savā viedtālrunī tiešsaistes režīmā iegādāties vienreizējo brauciena biļeti. Iekāpjot transporta līdzeklī, biļete būs jāaktivizē, skenējot kvadrātkodu, kas būs izvietots vairākās vietās pa visu transporta līdzekļa salonu un būs katram transporta līdzeklim atšķirīgs. Gadījumā, ja transportā iekāps kontrolieris, pasažieris lietotnē varēs uzrādīt kontrolierim aktivizēto biļeti.

Šis jauninājums ļaus samazināt biļešu iegādei nepieciešamo laiku, novērsīs biļešu pieejamības un izmantojamības neērtības mazumtirdzniecībā, turklāt norēķiniem par sabiedriskā transporta izmantošanu nebūs nepieciešama skaidra nauda, uzsvēra domē.

Mobilajā lietotnē esošās biļetes derīguma termiņš būs trīs mēneši, atšķirībā no citām abonementa biļetēm, kuru derīguma termiņš ir 12 mēneši. Šāds termiņš noteikts saistībā ar nepieciešamību pielietot papildu drošības pasākumus attiecīgās biļetes datu nesējā, mazinot iespēju mobilajā lietotnē ierakstītās informācijas par biļetes kodu dešifrēšanu, tālāku pavairošanu vai simulāciju, kā arī ar nepieciešamajiem tehniskajiem resursiem iegādāto biļešu datu uzglabāšanai un uzturēšanai risinājuma ietvarā realizētajās informācijas sistēmas datubāzēs.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti