Viens no emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksa sastrēgumu laikā - iAuto

Viens no emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksa sastrēgumu laikā 24

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 5.janvāris 2022 11:30

Kā viens no iespējamiem emisiju ierobežošanas pasākumiem Rīgas centrā varētu būt privātā transporta iebraukšanas maksas noteikšana sastrēgumu laikā, intervijā Latvijas Radio pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētāja Inese Andersone (JV).

Viņa skaidroja, ka zemu emisiju zonu galvaspilsētas vēsturiskajā centrā plānots noteikt, lai motivētu cilvēku pārsēšanos uz sabiedrisko transportu un pārvietošanos ar videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem, tādā veidā mazinot gaisa piesārņojumu un padarot vidi veselīgāku un patīkamāku dzīvošanai un strādāšanai.

Līdzīgas zemu emisiju zonas jau esot noteiktas vairākās citās Eiropas galvaspilsētās, piemēram, Londonā, Parīzē, Berlīnē.

Rīgas vēsturiskajā centrā patlaban gaisa piesārņojums pārsniedz Latvijā un Eiropā noteiktās normas, un lielākais gaisa piesārņotājs ir automašīnas, kuru skaits galvaspilsētā katru gadu pieaug, uzsvēra Andersone.

Aktivitātes gaisa piesārņojuma mazināšanai Rīgas vēsturiskajā centrā pakāpeniski plānots ieviest no 2023. līdz 2027.gadam, bet kādi tieši būs šie pasākumi, vēl nav zināms. To iecerēts izlemt, izvērtējot datus no pētījuma, kas ilgs turpmākos sešus mēnešus, stāstīja Andersone.

Kā ziņots, Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments šodien rīkos atklāšanas sanāksmi, lai sniegtu plašāku informāciju par projektu zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.

Zemo emisiju zona ir pilsētas teritorija, kurā tiek īstenots noteiktu pasākumu kopums, lai samazinātu autotransporta radītās emisijas, kas ietekmē ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī atstāj negatīvas sekas uz sabiedrības veselību, aģentūru LETA informēja departamentā. 

Starp Pilsētas attīstības departamentu un auditorkompāniju "PricewaterhouseCoopers" 22.novembrī tika noslēgts līgums par priekšizpēti un rīcības plāna izstrādi zemo emisiju zonas ieviešanai Rīgā.

Situācijas izpēti un funkcionālo scenāriju izstrādi paredzēts pabeigt līdz šī gada jūlijam, savukārt līdz 2023.gada jūlijam notiks satiksmes pārkārtošanas plāna un zemo emisiju zonas ieviešanas rīcības plāna izstrāde un gala publiskā apspriešana.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
anoagask 5.janvāris 2022 12:11
9 0 Atbildēt

sastrēgumi būs visu laiku, vismaz no 0700-2000.

tā vietā, lai sabtrasportu no mobilajām patversmēm pārvērstu par modernu pakalpojumu, uzliksim jaunus nodokļus. ievēli marksistus un saņem aizliegumus.

ušakovam nākamajā sasaukumā zīmējas vairākums, ja vien neuzzīmēs kādu krimināllietu

Pisnesa plāns 5.janvāris 2022 13:05
8 0 Atbildēt

Varonīgi sačakarēsim satiksmi, un veidosim sastrēgumus, lai pēc tam varētu uzlikt maksu par sastrēgumu izmantošanu...

BRAVO!!!!!!

Stabiņš 5.janvāris 2022 16:37
6 5 Atbildēt

Nu ko tu irs....sastrēgumi bija jau sen pirms stabiņiem (kurus vaģilas ir godam pelnījuši, nestājoties pirms gājēju pārejām utt.)

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti