Apdrošinātājs: februārī pieteikto atlīdzību skaits par auto bojājumiem audzis teju piecas reizes 1

Foto: Publicitātes attēls

Balta | 15.februāris 2022 15:55

Lai arī šoziem temperatūras svārstības esam piedzīvojuši vairākkārt, februārī līdz ar pēdējo sniega kārtu dažviet nokusis arī ceļa segums, tādējādi autovadītāju skatam paverot iespaidīgas bedres.

Apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) dati rāda, ka šomēnes saistībā ar automašīnu bojājumiem nekvalitatīva ceļa seguma un bedru dēļ KASKO atlīdzību pieteikumu skaits audzis teju piecas reizes, salīdzinot ar to pašu laika posmu pērn. Kopumā februārī vidējā izmaksātā atlīdzība par bedru nodarītajiem bojājumiem automašīnai sasniegusi 500 eiro, savukārt kopējais izmaksāto atlīdzību apmērs – jau vairāk nekā 130 000 eiro, vienlaikus turpinot strauji pieaugt.

„Februāris un marts tradicionāli ir tie divi mēneši, kad bedres, kas izveidojušās, iestājoties atkusnim, pabojā ne viena vien šoferīša dienu, izjaucot gan iecerēto braucienu, gan iesitot pamatīgu robu makā. Latvijā tas diemžēl nav nekas jauns, tomēr šo februāri negatīvā nozīmē īpaši izceļ tas, ka šogad šādu pieteikumu skaits salīdzinājumā ar pērno gadu jau audzis teju pieckārt. Un, tā kā patlaban ir tikai februāra vidus, paredzams, ka arī bedru sezona tā pa īstam vēl tikai sāksies,” brīdina BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Šogad pieteikto atlīdzību par bedru izraisītiem auto bojājumiem kompensāciju apjoms sasniedzis jau vairāk nekā 130 000 eiro. Kā atklāj BALTA eksperts, līdzīga sitācija, kad februārī ar nekvalitatīvu ceļa segumu saistīto auto bojājumu skaits audzis tik strauji, bijusi 2019. gadā.

„Pieredze rāda, ka, runājot par bedru nodarītiem bojājumiem auto, „visdziļākie lauki tomēr ir galvaspilsētā”. Jau tradicionāli lielākais pieteikumu skaits ir tieši Rīgā, tāpēc, plānojot savas ikdienas gaitas galvaspilsētā, aicinām autovadītājus būt īpaši uzmanīgiem. Iebraucot bedrē, visbiežāk cieš auto riepas un diski. Īpaši neveiksmīgos gadījumos tiek bojāts lodveida atbalsts vai stūres pirksts. Šogad par bedru nodarītiem bojājumiem BALTA klientiem vidēji izmaksājusi ap 500 eiro, bet atkarībā no negadījuma smaguma zaudējumi var būt krietni lielāki,” atklāj Kristaps Liecinieks, atminoties BALTA vēsturē piedzīvoto dārgāko iebraukšanu bedrē, kad spēkratam tādējādi pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi, savukārt izmaksas par bojājumu novēršanu sasniegušas 50 590 eiro.

Kā norāda BALTA eksperts, lai gan pārsvarā negadījumi nav bīstami, tomēr ir situācijas, kad šādos gadījumos tiek apdraudēta arī autovadītāja un citu satiksmes dalībnieku veselība un dzīvība. Savukārt mazāki bojājumi ne vienmēr tiek konstatēti notikuma vietā – daudzi autovadītāji pamana defektus, turpinot ceļu vai arī vēlāk vēršoties autoservisā. Tomēr galarezultātā tie nozīmē finansiālos zaudējumus auto īpašniekam.

„Jāņem vērā, ka arī autoservisos šobrīd ir vērojams cenu kāpums, kā rezultātā šādi neplānoti izdevumi var radīt pamatīgu robu autovadītāja budžetā. Protams, finansiāli pasargātāki ir tie auto īpašnieki, kuri automobilim iegādājušies KASKO apdrošināšanu. Ja auto ir sabojāts, bet KASKO polises nav, tad auto īpašniekam, lai piedzītu zaudējumu kompensāciju, ir tiesības vērsties pie atbildīgās iestādes par konkrētā autoceļa uzturēšanu, jo katram autoceļam Latvijā ir noteikta piederība un uzturētājs. Mūsu pieredze gan liecina, ka tas nozīmē ilgstošu tiesas procesu, tāpēc klientiem iesakām savu auto un sirdsmieru pasargāt ar KASKO polisi,” stāsta Kristaps Liecinieks.

Lai izvairītos no bedrainu ceļu izraisītiem bojājumiem un satiksmes negadījumiem, BALTA aicina autovadītājus būt piesardzīgiem un atbildīgiem – regulāri novērtēt transportlīdzekļa tehnisko stāvokli, tā atbilstību sezonai un laikapstākļiem, rūpīgi izvērtēt braukšanas ātrumu atbilstoši ceļa kvalitātei un noteiktajiem ātruma ierobežojumiem, kā arī ievērot pietiekamu distanci no priekšā braucošā transportlīdzekļa, kas palīdzēs laikus pamanīt un iespēju robežās apbraukt īpaši nelīdzenas vietas.

 
Visi komentāri
 
gunbox 18.februāris 2022 9:54
0 0 Atbildēt

Tā arī jābūt. Priekš tam jau apdrošināšana ir domāta, lai samestos budžetā priekš cietušajiem. Vēl tikai vajadzētu konstatēt, cik auto īpašnieki nav konstatējuši savus bojājumus, kur kuzavs ir deformēts, parādījušās mini-vibrācijas vai hadenei kaut kas drīz nobirs. Bet vismaz mēs skaidri redzam, ka apdrošināšanas kompānijas neregulē Saeimu. Pretējā gadījumā ceļi būtu ideālā kārtībā.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunais koncepts Renault Scenic Vision iezīmē jaunās Renault dizaina līnijas (+ VIDEO) 4

iAuto.lv apskata futūristisko Renault Scenic kocnceptu, kas par sērijveida modeli pārtaps līdz 2024.gadam. Lasīt vairāk

 

Bez milzu restes – BMW prezentē 3.sērijas modernizēto modeli (+ FOTO)

Vācijas autobūves uzņēmums BMW iepazīstinājis ar jauno 3.sērijas modeli, kas būs pieejams sedana un universāla versijās no šī gada jūlija. Lasīt vairāk

 

ES vides komisārs: Enerģētikas nozari gaida "revolucionāras pārmaiņas" 2

Eiropas Savienības (ES) enerģētiku gaida "revolucionāras pārmaiņas", bet, lai vienotos par sesto sankciju paketi pret Krieviju, pirmām kārtām būs nepieciešama politiskā griba, paziņojis Lietuvas deleģētais ES vides komisārs Virgīnijs Sinkevičs Lasīt vairāk

 

Volkswagen melo par elektromobiļu sniedzamību? – tiesa liek atmaksāt naudu pircējam 62

Austrijā kāds pircējs iesūdzējis Volkswagen dīleri, apgalvojot, ka e-Golf sniedzamība neatbilst tam, ko solījis pārdevējs. Tiesa nostājusies pircēja pusē. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti