Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visbiežāk pārvietojas Vidzemē; visretāk - Latgalē - iAuto

Ar neapdrošinātu transportlīdzekli visbiežāk pārvietojas Vidzemē; visretāk - Latgalē

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 25.aprīlis 2022 14:39

Aprīļa mēnesī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB), sadarbībā ar CSDD, īsteno sociālu kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”. Tās ietvaros gan ar fotoradariem, gan ar specializēti aprīkotu transporta līdzekli tiek veikta satiksmes plūsmas kontrole visā Latvijā, lai noskaidrotu vai automašīnai ir derīga OCTA un tehniskā apskate.

“Divu nedēļu laikā specializētais transportlīdzeklis pārbaudījis vairāk nekā 28 tūkstošus spēkratu, no kuriem 427 nav bijusi derīga OCTA, bet 397 – beidzies tehniskās apskates derīguma termiņš,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Kampaņas “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!” laikā vairāki fotoradari visā Latvijā veic OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat satiksmes plūsma (statistikas datu iegūšanai) tiek monitorēta ar specializētu transporta līdzekli, kurš aprīkots ar SIA “Jarva” izstrādātu  sistēmu “Eunomia Traffic”, kas veic vairāku objektu ātruma fiksēšanu kustībā, kā arī nodrošina 360 grādu video apstrādi un automātisko numuru zīmju atpazīšanu tiešsaistē.

“Šobrīd LTAB apkopojuši datus no specializētā transportlīdzekļa, kas divu nedēļu laikā visā Latvijas teritorijā veicis satiksmes plūsmas kontroli, pārbaudot 28039 transportlīdzekļus. Iegūtie dati apliecina LTAB pirms kampaņas pausto statistiku, ka uz Latvijas ceļiem ir aptuveni 1 – 2% neapdrošināto transportlīdzekļu. Visvairāk – 1,91% neapdrošināto fiksēts Vidzemē, bet vismazāk (1,35%) – Latgalē. Specializētais transportlīdzeklis Kurzemē fiksējis 1,45% auto bez derīgas OCTA, bet Zemgalē tādu bijis 1,37%,” informē J.Abāšins.

SIA “Jarva” valdes priekšsēdētājs Uģis Beļavskis norāda, ka SIA “Jarva” nedomājot piekritusi piedalīties šīs kampaņas īstenošanā, piedāvājot savu specializēti aprīkoto automašīnu: “Mums kā uzņēmumam ir svarīgi atbalstīt šo sociālo kampaņu, lai visi autovadītāji rastu priekšstatu par to, cik patiesībā ir automašīnu, kuras ceļu satiksmē piedalās bez OCTA vai tehniskās apskates, un, iespējams, daļai cilvēku liktu aizdomāties par to, kādas sekas tas var radīt. Mums pašiem likās ļoti interesanti uzzināt šo statistiku un vēlreiz pierādīt sev un citiem, ka mūsu radītais produkts “Eunomia Traffic”, kuru lieto arī Latvijas Valsts policija, ir mūsdienīgs, ērts un ātrs veids kā ceļu satiksmes uzraudzītājiem iegūt datus ar pievienotu vērtību.”

Informatīvās kampaņas ietvaros tiek veikts arī plašs skaidrojošais darbs, skaidrojot, ka OCTA vai tehniskā apskate nav nevajadzīga formalitāte, ko valsts uzspiedusi autovadītājiem, bet gan drošības garants pašam autovadītājam, pasažieriem un citiem satiksmes dalībniekiem. Kampaņa tiek finansēta no ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses konta līdzekļiem, kurus veido apdrošinātāju veiktās iemaksas no OCTA polisēm.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti