LAU konkursā ieguvis tiesības nodrošināt valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus 51,301 miljona eiro apmērā

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.maijs 2022 12:03

Valsts autoceļu tīkla pārvaldītājs VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) konkursā noslēdzis līgumu ar VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) par valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbiem četrās teritorijās kopumā 51,301 miljona eiro apmērā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā. Taču LAU atzīta par uzvarētāju vēl sešās no kopumā 19 konkursa iepirkuma daļām.

Ar LAU līgumi noslēgti par darbu nodrošināšanu LVC Preiļu un Dagdas nodaļas teritorijā, LVC Bauskas nodaļas teritorijā, LVC Rīgas nodaļas teritorijā un LVC Ogres nodaļas teritorijā. 

Līgumi noslēgti par darbu nodrošināšanu 60 mēnešu periodā, kopš darbu sākšanas. 

Informācija Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS) liecina, ka Preiļu un Dagdas nodaļas teritorijā līgums noslēgts par 12 674 179 eiro. Šajā iepirkuma daļā LAU bija vienīgais pieteikuma iesniedzējs.

Bauskas nodaļas teritorijā līgums noslēgts par 7 492 421 eiro. Arī šajā iepirkuma daļā vienīgi LAU iesniedza LVC potenciālu piedāvājumu ikdienas uzturēšanas darbu veikšanai valsts autoceļiem.

Rīgas nodaļas teritorijā līgums noslēgts par 21 770 199 eiro, kas bija vienīgais iepirkuma daļā izteiktais piedāvājums.

Tikmēr Ogres nodaļas teritorijā līgums noslēgts par 9 363 994 eiro. Bez LAU piedāvājumu šajā iepirkuma daļā iesniedza arī ceļu būves firma SIA "Binders", kuras piedāvājums bija dārgāks, proti, 10 858 392 eiro. Līgums ar LAU šajā daļā noslēgts, ņemot vērā, ka tas bijis saimnieciski izdevīgāks.

Vienlaikus informācija EIS liecina, ka LAU par uzvarētāju izvēlēts vēl sešās konkursa iepirkuma daļās, kuru kopējā summa ir 61,148 miljoni eiro.

Tostarp LAU par uzvarētāju izvēlēts LVC Liepājas nodaļas teritorijā, kur uzņēmums piedāvājis līgumcenu 9 569 476 eiro, LVC Cēsu nodaļas teritorijā, kur LAU piedāvātā līgumsumma ir 9 732 360 eiro, kā arī LVC Madonas un Gulbenes nodaļas teritorijā, kur LAU piedāvā nodrošināt pakalpojumu par 13 675 397 eiro.

Tāpat LAU par uzvarētāju izvēlēts LVC Smiltenes un Alūksnes nodaļas teritorijā, kur LAU iesniedzis pieteikumu darbus veikt par 12 560 070 eiro, LVC Valmieras nodaļas teritorijā, kur darbus LAU piedāvā veikt par 7 453 073 eiro, un LVC Aizkraukles nodaļas teritorijā, kur LAU piedāvātā līgumcena ir 8 157 503 eiro.

Jau ziņots, ka pērn martā izsludinātais valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu iepirkums sadalīts 19 daļās. Kopumā konkursā tika saņemti 44 piedāvājumi. 

Valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu iepirkuma priekšmets ir sadalīts 19 iepirkuma daļās pēc teritoriālā principa - Rīgas nodaļas teritorija ietver 1023 kilometrus autoceļu, Daugavpils nodaļas - 844 kilometrus, Liepājas nodaļas - 920 kilometru, Ogres nodaļas - 741 kilometru, Cēsu nodaļas - 1060 kilometru, Madonas un Gulbenes nodaļas - 1582 kilometrus, Smiltenes un Alūksnes nodaļas - 1390 kilometru, Limbažu nodaļas - 808 kilometrus, Valmieras nodaļas - 790 kilometru, Aizkraukles nodaļas - 772 kilometrus, Jēkabpils nodaļas - 835 kilometrus, Balvu un Ludzas nodaļas - 1452 kilometrus, Preiļu un Dagdas nodaļas - 1462 kilometrus, Rēzeknes nodaļas - 852 kilometrus, Talsu un Ventspils nodaļas - 1615 kilometrus, Kuldīgas un Saldus nodaļas - 1322 kilometrus, Tukuma un Dobeles nodaļas - 1427 kilometrus, Bauskas nodaļas - 697 kilometrus, bet Jelgavas nodaļas - 571 kilometru.

Iepirkuma priekšmets Rīgas nodaļas iepirkuma daļā atšķiras no pārējām, jo tajā valsts galveno autoceļu posmiem tiks iepirkts kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu pakalpojums, savukārt pārējās iepirkuma daļās - ikdienas uzturēšanas darbu pakalpojums.

Kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu pakalpojums nozīmē, ka šajā iepirkuma daļā uzvarējušais pretendents saņems fiksētu samaksu par to, ka visu līguma termiņu nodrošinās Ministru kabineta (MK) noteikumos definēto A klases prasību izpildi valsts galveno autoceļu posmos, kuri ietilpst šajā iepirkuma daļā, neatkarīgi no meteoroloģiskajiem un citiem apstākļiem. Savukārt citās iepirkuma daļās uzvarējušie pretendenti samaksu saņems atbilstoši padarīto darbu apmēram.

LVC pārstāvji skaidro, ka Rīgas nodaļas teritorijā ir visintensīvākā autotransporta satiksme, īpaši tas attiecas uz valsts galvenajiem autoceļiem, turklāt tur ir liels šo autoceļu īpatsvars. Tāpat valsts galvenie autoceļi LVC Rīgas nodaļas teritorijā, salīdzinot ar pārējo Latviju, ir vispilnīgāk aprīkoti ar informācijas tehnoloģijas iekārtām.

Kompleksās ikdienas uzturēšanas darbu kontrole tiek plānota, izvērtējot faktiskos laika apstākļus, to prognozes, ceļa meteoroloģisko staciju un ceļa kameru informāciju, ceļa lietotāju un operatīvo dienestu sniegto informāciju Satiksmes informācijas centram, kā arī tiešsaistes navigācijas lietotnēs ("Waze") esošo informāciju, kā arī iepriekš veiktās LVC kontroles rezultātus, nodrošinot LVC kontroli tieši autoceļam kritiskākajos brīžos, tostarp arī brīvdienās, rīta un vakara stundās. Par neatbilstošu uzturēšanas darba kvalitāti ir paredzēti līgumsodi par katru atklāto neatbilstību, paredzot līgumsoda pieaugumu par novēršanas kavēšanās laiku. 

Patlaban ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem veic LAU atbilstoši Satiksmes ministrijas deleģēšanas līgumam.

LAU veic gandrīz 200 dažādu ikdienas uzturēšanas darbu uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti