Iestājoties bedru labošanas tehnoloģijām atbilstošiem laika apstākļiem, VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) uz valsts ceļiem sācis bedru masveida remontdarbus, aģentūru LETA informēja LAU pārstāvji.
Remontdarbi tiek veikti autoceļu lietotāju drošībai, lai nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus un pagarinātu autoceļa kalpošanas laiku.
Bedru masveida remonta darbi uz asfalta seguma autoceļiem tiek sākti, kad ir iestājušies bedru labošanas tehnoloģijām atbilstoši laika apstākļi. Bedru remontdarbi tiek veikti prioritārā secībā atbilstoši autoceļu uzturēšanas klasēm - A, B, C, D, E. Uzturēšanas klases autoceļiem tiek noteiktas, ņemot vērā transporta līdzekļu satiksmes intensitāti, seguma veidu un tehnisko stāvokli. Normatīvie akti nosaka, ka bedru remonts uz A uzturēšanas klases autoceļiem jāveic līdz 1.jūnijam, uz B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15.jūnijam, C un D uzturēšanas klases autoceļiem līdz 1.jūlijam un E uzturēšanas klasei līdz 1.septembrim. Bedres, kuras rodas no jauna, tiek remontētas visa gada garumā.
Lai autoceļu lietotāji neapdraudētu viens otru un darbiniekus, kuri strādā autoceļa remontdarbu posmos, tiek noteikti īslaicīgi satiksmes ierobežojumi. Plānots, ka bedru remontu veiks 60 remontbrigādes. Veicot bedru remontu, uz autoceļa tiek izvietotas ātruma ierobežojuma un brīdinājuma zīmes. Remontdarbu laikā to norises vietā lokāli sašaurina brauktuvi un ierobežo braukšanas ātrumu, attiecīgi 70 kilometri stundā un 50 kilometri stundā.
LAU aicina autovadītājus ievērot ātruma ierobežojumus un remontdarbu posmos braukt īpaši piesardzīgi. Lai autoceļu uzturētāja tehnika būtu autovadītājiem labāk pamanāma, ceļa remontdarbu posmi tiek aprīkoti atbilstoši normatīviem, piemēram, izmantojot gaismas elementus, mirgojošās bultas un pārvietojamos ceļa zīmju vairogus, tomēr joprojām ir gadījumi, kad autobraucēji neievēro brīdinājuma un ātruma ierobežojošās zīmes.
LAU atgādina, ka autoceļu uzturēšanas darbiem tiešsaistes režīmā var sekot līdzi VAS "Latvijas valsts ceļi" mājaslapas kartē, kā arī mobilajā lietotnē "Waze", kurā iespējams arī informēt par valsts autoceļu stāvokli.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.
Piebildīšu labs draugs pirms dažiem gadiem meklēja darbu, bija pavasaris.. Pieteicās vienā no vadošajām ceļu būves firmām tajos laikos(tagad saucas savādak, bet vadība tā pati) Par faktiski palīgu...
Vopšim Jevropas nauda, A klases ceļš jāatjauno, džeks jauniņais un strādā pirmo nedeļu, sparīgi rok, dara... Vopšim reāli strādā!
Maiņas vadītājs jeb 'prarabs' pienāk pusdienaslaikā un saka, ka viss jau baigi labi, bet tev ir 2 iespējas vai tu ej prom uz abpusejo, vai piebremzē jo 'tā' šeit nenotiek...
Nostrādaja to sezonu un aizgāja, jo tā nav stradāsana, bet gan spļaušana citiem sejā! Jeb darbu imitēšana un algu saņemšana, jo likumdošana atļauj! Reāls darbs ir uz mēnesi, bet termiņš līgumā 3mēn(ar iespēju pagarināt.)
Un tā tiek gumija vilkta VISUR!....