Vairāk kā trešdaļa autovadītāju pie stūres runā pa telefonu, gandrīz tikpat daudzi dzer kafiju 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Mitton | 12.augusts 2022 16:08

Vairāk nekā trešdaļa (35%) autovadītāju pie stūres mēdz runāt pa telefonu, nelietojot brīvroku sistēmu, gandrīz tikpat daudzi (34%) – dzer kafiju, bet 24% atzīst, ka pie stūres mēdz arī ēst, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Pētījums apliecina, ka 7% autovadītāju mēdz rakstīt ziņas telefonā, braucot pie stūres, bet 2% lasa ziņas vai pēta jaunumus sociālajos tīklos. 43% norādījuši, ka nemēdz pie stūres darīt vēl citas lietas.

Salīdzinot pētījuma rezultātus ar 2021. gada datiem, iespējams secināt, ka par 2% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri pie stūres runā pa telefonu, par 7% pieaudzis to autovadītāju skaits, kuri dzer kafiju, savukārt, to šoferu skaits, kuri pie stūres ēd, pieaudzis par 4%. 

 “Nevajadzētu uzskatīt, ka dažādu blakus lietu darīšana pie stūres ir mazāk riskanta, nekā, piemēram, alkohola lietošana. Bīstama ir arī uzmanības dalīšana, kad lietojam telefonu, ēdam vai dzeram, paralēli vadot automašīnu. Ikvienā gadījumā nepieciešams izvērtēt riskus un prioritātes un nepieciešamības gadījumā apstāties ceļa malā, lai paēstu vai parunātu pa telefonu,” iesaka Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Autovadītāju atbildes liecina, ka ar blakus lietām pie stūres biežāk nodarbojas vīrieši. Vadot automašīnu, pa telefonu runā 41% vīriešu, kamēr šādu paradumu piekopj 29% sievietes. Arī kafiju pie stūres vīrieši (35%) mēdz dzert biežāk, nekā sievietes (32%). Līdzīga situācija ir arī ar ēšanu pie stūres – tā dara 27% vīriešu un 21% sievietes.

Jānis Vanks skaidro: “Automašīnas vadīšana prasa nedalītu uzmanību, bet blakus nodarbes novērš uzmanību un mazina koncentrēšanos. Satiksme ir neparedzama un ikviena blakus darbība - ēšana, kafijas dzeršana, smēķēšana vai vēl ļaunāk - mobilā tālruņa lietošana pie stūres var radīt bīstamas situācijas un nopietnas sekas. Autovadītāji nereti lieto telefonu ne tikai zvanu saņemšanai, ko var darīt, izmantojot brīvroku sistēmu, bet arī dažādu notikumu fiksēšanai uz ceļa - fotografēšanai, filmēšanai un šīs informācijas ievietošanai sociālajos tīklos.”

 “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “Carlsberg 0.0” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts aprīlī, piedalījās 1000 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptaujas ietvaros respondenti varēja izvēlēties vairākus atbilžu variantus. Pētījums veikts ar mērķi sekmēt atbildīgu braukšanu un izpratni par to, kas rada papildus riskus uz ceļiem, un kā tos novērst.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kulaks 13.augusts 2022 8:48
3 1 Atbildēt

Vēl arī brauciena laikā pulē raķeti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti