"Daugavpils satiksme" par 11,842 miljoniem eiro iegādājas 20 ar dabasgāzi darbināmu autobusu - iAuto

"Daugavpils satiksme" par 11,842 miljoniem eiro iegādājas 20 ar dabasgāzi darbināmu autobusu 6

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.septembris 2022 10:02

Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda atbalstu AS "Daugavpils satiksme" par 11,842 miljoniem iegādājas 20 ar saspiesto dabasgāzi (CNG) darbināmu "Scania Citywide" autobusu, aģentūru LETA informēja "Scania Baltics" pārstāvji.

Jauno autobusu iegāde īstenota Kohēzijas fonda projekta "Videi draudzīgu autobusu iegāde Daugavpils pilsētai" ietvaros.

Īstenojot projektu tiks būtiski samazināts gaisa piesārņojums pilsētā un siltumnīcefekta gāzu emisijas, kā arī panākts efektīvāks energoresursu izlietojums, norāda "Scania Latvia" pārstāvji.

Projekta realizācijas termiņš ir līdz 2023.gada 31.decembrim.

Kopējās projekta izmaksas ir 11 842 188 eiro, no kurām attiecināmās izmaksas ir 11 764 706 eiro, bet Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektam ir 10 miljoni eiro.

Remonta nepieciešamības gadījumā jaunos autobusus apkalpos turpat Daugavpilī esošais "Scania Latvia" servisa centrs. 

Kā aģentūru LETA informēja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (K) padomniece komunikācijas jautājumos Baiba Ābelniece, ministrs piektdien pēc vizītes Daugavpilī norādīja, ka, pateicoties valsts un pašvaldības sadarbībai un vienotai izpratnei par nepieciešamību attīstīt mūsdienīgu sabiedriskā transporta sistēmu, Daugavpilī iedzīvotājiem būs pieejams Latvijas lielajās pilsētās modernākais autobusu parks.

Līdz 2023.gada beigām Daugavpilī plānots iegādāties kopumā 47 videi draudzīgus autobusus.

Linkaits atzīmēja, ka valsts un pašvaldības sadarbība šajā gadījumā būs ar veiksmīgu un taustāmu rezultātu - kad visi jaunie autobusi būs iepirkti, Daugavpils pilsētas autobusu parks būs modernākais valstī.

Ministrs pauda gandarījumu par vienotu izpratni par sabiedriskā transporta nozīmību un nepieciešamību to attīstīt par mūsdienīgu un ērtu alternatīvu privātajiem auto. Ar valsts un ES atbalstu un šo autoparka nomaiņu tiks panākts, ka Daugavpilī 85% no visa autobusu parka būs pilnīgi jauni, kvalitatīvi autobusi, ērti visām pasažieru grupām. Linkaits pauda cerību, ka tas veicinās iedzīvotāju paradumu maiņu un mudinās biežāk izvēlēties sabiedrisko transportu.

Papildus autobusu iegādei ir arī izveidota saspiestās dabasgāzes uzpildes stacija Kārklu ielā 24, kas apkalpos jauno, videi draudzīgo transportu.

Daugavpilī pēdējo gadu laikā ar ES fondu atbalstu īstenoti vairāki projekti mūsdienīgas sabiedriskā transporta sistēmas attīstībai, tajā skaitā arī pārbūvētas tramvaja līnijas, iegādāti astoņi jauni tramvaju vagoni. Līdz nākamā gada beigām plānots izbūvēt vēl vienu jaunu tramvaju līniju.

Linkaits jaunā mācību gada sākumā tikās ar Daugavpils Tehnikuma audzēkņiem, kas studē ar transporta jomu saistītās specialitātēs, lai pārrunātu karjeras attīstības iespējas nozarē. Ministrs tehnikuma audzēkņus iepazīstināja ar iespējām strādāt dzelzceļa nozarē - AS "Pasažieru vilciens", "Latvijas Dzelzceļš" un SIA "LDz ritošā sastāva serviss" Daugavpilī un ne tikai. "Karjera transporta nozarē sniedz plašas iespējas, un nozares uzņēmumi gaida savās rindās jaunus, kvalificētus un aizrautīgus jomas speciālistus, īpaši aktuāla mūsdienīgi izglītotu kadru piesaiste tuvākajos gados būs dzelzceļa nozarē," pauda ministrs.

Jau ziņots, ka "Scania Baltic" pērn noslēdza līgumu ar "Daugavpils satiksmi" par 20 jaunu videi draudzīgus "Scania" autobusu, kas darbināmi ar saspiesto dabasgāzi, piegādi. Pirmais autobuss tika piegādāts šogad jūnija beigās.

"Daugavpils satiksme" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,936 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 3,432 miljoni eiro, bet peļņa - 4250 eiro.

Savukārt "Scania Latvia" reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 406 811 eiro. Uzņēmuma apgrozījums pērn bija 65,63 miljoni eiro, bet peļņa - 4,1 miljons eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētā "Scania CV Aktiebolag".
 

 
Visi komentāri
 
pierīdzinieks 3.septembris 2022 14:45
0 1 Atbildēt

Dotējamā pilsēta apguvusi naudas iesūkšanas prasmes.Kā būs ar atskaitīšanos Eiropai?Ka tik nedabūjam atkal visi sastiķēt!

650 3.septembris 2022 15:15
0 0 Atbildēt

CNG - Cūkas Noēda (visu) Gāzi

650 3.septembris 2022 15:18
0 0 Atbildēt

-ai, nee, sajaucu, CNG - Ceram Nozagt Gāzi (lohiem)

Hmm 3.septembris 2022 18:47
0 0 Atbildēt

D-pilij problēmas ar gāzi jau atrisinātas?

anoagask 3.septembris 2022 22:16
0 0 Atbildēt

ziņa joku sadaļā??? ok, eiropas projekti ar klimata mērķiem, kur krievi ir ielobējuši gāzi + d-pils īpatnējā ģeopolitiskā orientācija

Opis 5.septembris 2022 9:10
0 0 Atbildēt

Kādam loham ir jābūt, lai pie esošajām CNG cenām pirktu CNG busus? LPG ir ļoti saprātīgi, ja ņem vērā, ka litrs LPG maksā 0,80 euro, kamēr CNG cena ir 5,07 eur/kg.

Ar šādu degvielas cenu daugavpils sabiedriskais transports būs pats dārgākais sabiedriskais transports Latvijā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti