Komisija atbalsta kriminālatbildības noteikšanu par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm - iAuto

Komisija atbalsta kriminālatbildības noteikšanu par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā virs 1,5 promilēm 4

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 19.oktobris 2022 14:49

Saeimas Juridiskā komisija trešdien pirms trešā, galīgā, lasījuma atbalstīja grozījumus Krimināllikumā un Ceļu satiksmes likumā, ar kuriem plānots noteikt kriminālatbildību par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, ja alkohola koncentrācija asinīs pārsniedz 1,5 promiles.

Grozījumi attieksies uz visu veidu automobiļu, traktoru un citu pašgājēju mašīnu, tramvaju, trolejbusu, motociklu un citu mehānisko transportlīdzekļu, kas pārvietojas ar savu enerģijas avotu, vadīšanu šādā reibumā, izņemot transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinēju, kura darba tilpums ir mazāks par 50 kubikcentimetriem, vai elektromotoru, kura maksimālā jauda nepārsniedz četrus kilovatus un konstrukcijā paredzētais maksimālais ātrums nepārsniedz 45 kilometrus stundā.

Kā skaidro Tieslietu ministrijā (TM), uz velosipēdu, elektroskrejriteņu un mopēda vadīšanu šī Krimināllikumā plānotā norma neattieksies - par šādu transportlīdzekļu vadīšanu reibumā saglabāsies administratīvā atbildība.

Atbalstīti arī TM priekšlikumi, kas paredz, ka, ja persona vadījusi transportlīdzekli reibumā vai atteikusies no apreibinošo vielu klātbūtnes organismā pārbaudes, bet izmantotais transportlīdzeklis pieder citai personai, - tad no noziedzīgu nodarījumu izdarījušās personas piedzen pilnu vai daļēju šī transportlīdzekļa vērtību.

Konfiskācijai pakļaus noziedzīgu nodarījumu izdarījušai personai piederošu transportlīdzekli, ja persona to būs vadījusi reibumā vai atteikusies no apreibinošo vielu klātbūtnes organismā pārbaudes.

Kriminālatbildību plānots noteikt arī par transportlīdzekļa vadīšanu vai mācīšanu to vadīt, atrodoties narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Šajā gadījumā netiek paredzēts noteikt šo vielu daudzumu vai ietekmes pakāpi, atzīmēts likumprojekta anotācijā.

Plānots, ka par minēto pārkāpumu piemēros brīvības atņemšanu uz laiku līdz vienam gadam, īslaicīgu brīvības atņemšanu, probācijas uzraudzību, sabiedrisko darbu vai naudas sodu, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem.

Pašlaik atbilstoši Ceļu satiksmes likumam par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā, kas pārsniedz 1,5 promiles, piemēro naudas sodu un atņem transportlīdzekļu vadīšanas tiesības uz pieciem gadiem. Savukārt kriminālatbildība par transportlīdzekļa vadīšanu, ja vadītājs atrodas alkohola vai citu apreibinošu vielu ietekmē, ir paredzēta transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Vienlaikus paredzēts noteikt kriminālatbildību par atteikšanos no medicīniskās pārbaudes alkohola koncentrācijas noteikšanai asinīs vai narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošu vielu ietekmes pārbaudes. Pašlaik kriminālsods par to paredzēts transportlīdzekļa vadītājiem, kuriem nav transportlīdzekļa vadīšanas tiesību.

Grozījumi galīgajā lasījumā tiks izskatīti Saeimas sēdē 27.oktobrī, aģentūru LETA informēja komisijā.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Mairis 20.oktobris 2022 14:50
1 0 Atbildēt

Bet neviens nedomā kā samazināt alkoholismu un kāpēc Latvija ir Nr.1 Eiropā pēc alkohola patēriņā

Fkc 20.oktobris 2022 14:51
1 0 Atbildēt

Nu vismaz šeit mēs apsteidzām Krieviju!!! Latvija var!!!!!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti