Latvijas lielajām pilsētām par 44,9 miljoniem eiro plānots iegādāties kopumā 145 videi draudzīgus autobusus - iAuto

Latvijas lielajām pilsētām par 44,9 miljoniem eiro plānots iegādāties kopumā 145 videi draudzīgus autobusus 1

 

Foto: SM

SM | 21.oktobris 2022 16:18

Eiropas zaļais kurss ir panākt klimatneitralitāti līdz 2050. gadam, samazinot transporta radītās emisijas līdz 2030.gadam vismaz par 55 %. Latvijas lielākais izaicinājums ir zaļināt satiksmi, jo transportlīdzekļi ir viens no lielākajiem CO2 avotiem, kas rada aptuveni ceturtdaļu Eiropas Savienības (ES) siltumnīcefekta gāzu emisiju (SEG).

“Latvijā īstenotie pasākumi, nomainot sabiedriskos transportlīdzekļus uz mūsdienīgiem un videi draudzīgiem, ir solis tuvāk Eiropas zaļajiem mērķiem. Reģionālajā satiksmē to īsteno pārvadātāji, savukārt valstspilsētās, kur satiksme ir intensīvāka un sabiedriskais transports rada lielāko vides piesārņojumu, autobusi tiek iegādāti ar ES fondu atbalstu. Samazināts SEG emisiju daudzums un tīrāka vide ir būtisks aspekts, vienlaikus, tikpat svarīgi ir iedzīvotāju ieguvumi - ērtāka, ātrāka un komfortablāka pārvietošanās, kas ir labs pamats ceļā uz mūsu pārvietošanās paradumu maiņu.  Ērtības un zemākas izmaksas ir kritēriji, ko novērtējam, lai savu izvēli izdarītu par labu sabiedriskajam transportam, nevis personīgajam auto“, skaidro Satiksmes ministrijas valsts sekretāres vietniece Ligita Austrupe.

Vienoto Eiropas zaļo mērķu sasniegšanai Latvijā tiek attīstīta ilgtspējīga transporta infrastruktūra un, tāpat kā citās Eiropas valstīs, dzelzceļš tiek stiprināts kā sabiedriskā transporta mugurkauls. Lai nodrošinātu iedzīvotāju mobilitāti visā valsts teritorijā, vilcienu satiksmi papildina reģionālais sabiedriskais transports. Autotransporta direkcija, īstenojot reģionālā sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu, ir izvirzījusi prasības pārvadātājiem attiecībā uz autobusu parka tehniskajām prasībām, proti, vecie autobusi reģionālajā satiksmē tiek aizstāti ar mūsdienīgiem, ērtākiem un videi draudzīgākiem autobusiem.

Valstspilsētās satiksmes autobusu nomaiņa uz mūsdienīgiem transportlīdzekļiem, kas ir pasažieriem ērtāki un videi draudzīgi, tiek īstenota ar ES Kohēzijas fonda 44,9 milj. līdzfinansējumu. Līdz nākamā gada beigām astoņās Latvijas valstspilsētās (Daugavpilī, Jelgavā, Jēkabpilī, Jūrmalā, Rēzeknē, Rīgā, Valmierā un Ventspilī) pasažieru pārvadājumiem kopumā būs iegādāti 145 mūsdienīgi un videi draudzīgi autobusi. Uz šo brīdi valstspilsētās jau ir iegādāti 74 autobusi, savukārt līdz nākamā gada beigām tiks iegādāts vēl 71 autobuss. Iegādāto mūsdienīgo un videi draudzīgo autobusu darbību nodrošina ar elektrību, saspiesto dabasgāzi, duālo dīzeļdzinēja un elektrodzinēja sistēmu (hibrīdi).

Ieguvumi izmantojot jauniegādātos autobusus ir ne tikai ērtības pasažieriem un tīrāka vide, bet arī zemākas ekspluatācijas izmaksas autoparkiem un mūsdienīgāki darba apstākļi autobusu šoferiem.

 
1 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
rt 21.oktobris 2022 20:09
3 0 Atbildēt

Savu autobusu rūpnīcu ar lielu pontu aizklapēja, tagad pirks 3x dārgāk!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti