Kādas automašīnas brauc pa Latvijas ceļiem šobrīd un kādas brauks nākotnē - iAuto

Kādas automašīnas brauc pa Latvijas ceļiem šobrīd un kādas brauks nākotnē

 

Foto: iAuto.lv

IF | 29.novembris 2022 14:30

Latvijas autovadītāju vidū vēl joprojām vispopulārākie ir dīzeļdzinēja un benzīna dzinēju automobiļi. Lai gan elektroauto un hibrīdauto vēl nav plaši izplatīti, aptaujas dalībnieki bija izteikuši vēlmi nākotnē iegādāties tieši šādus auto, liecina If Apdrošināšanas veiktās aptaujas dati.

Aptaujas rezultāti parādīja, ka lielāko daļu Latvijas autoparka veido automašīnas ar dīzeļa (61%) un benzīna dzinēju (46%). Sešiem procentiem mājsaimniecību ir automašīnas, kas darbojas ar sašķidrinātu LPG gāzi, 3% ir hibrīdauto (bez elektrouzlādes iespējas), savukārt viens procents mājsaimniecību pārvietojas ar CNG dabasgāzi darbināmās automašīnās.

“Izteiktas tendenču izmaiņas mēs neredzam jau vairāku gadu garumā. Lai gan popularitāti tirgū gūst gan hibrīdautomašīnas, gan elektromobiļi, tomēr, kā parāda arī aptaujas dati, vēl joprojām vispopulārākās pie mums Latvijā ir tieši dīzeļdzinēju un benzīna dzinēja automašīnas. Te gan jāpiemin, ka ļoti līdzīga situācija ir arī Lietuvā (dīzeļdzinēji – 71%, benzīna dzinēji 34%), bet Igaunijā populārāki ir benzīna dzinēja automobiļi – 62%, savukārt automašīnas, kas darbināmas ar dīzeļdzinēju, ierindojas otrajā vietā (47%),” norāda Roberts Skrupskis, If Apdrošināšanas KASKO produkta vadītājs.

Kā nākamo Latvijas iedzīvotāji apsver iegādāties automašīnu, kas darbināma ar dīzeļdzinēju, hibrīdautomobili (22%), benzīna dzinēju (16%), elektroauto (10%), ar LPG vai CNG gāzi darbināmu automašīnu (4%), bet 26% respondentu vēl nav apsvēruši nākotnes auto izvēli. Uzdodot jautājumu, kāda dzinēja automašīnu jūs izvēlētos, ja tās visas maksātu vienādi, visizplatītākā atbilde bija, ka tādā gadījumā izvēle būtu par labu hibrīdautomašīnai (30%) vai elektroautomobilim (21%). Salīdzinājumam – auto ar dīzeļdzinēju izvēlētos tikai 15% un automobili ar benzīna dzinēju 14% Latvijas mājsaimniecību.

“Pēc If Apdrošināšanas KASKO datiem varam spriest, ka privātpersonu segmentā šī gada pirmajos deviņos mēnešos tika apdrošināti par 50% vairāk elektrisko automašīnu nekā šajā pašā periodā pērn. Esam novērojuši arī tendenci, ka Latvijā tiek ievestas jau lietotas elektroautomašīnas no lielākajām Eiropas valstīm, galvenokārt Vācijas. Šo skaidrojam ar elektroauto ekspluatāciju tieši Rīgā, kur šīm automašīnām ir vairākas priekšrocības – bezmaksas stāvvietas, brīva pārvietošanās pa sabiedriskā transporta braukšanas joslām, kā arī vieglāka piekļuve uzlādes stacijām,” situāciju raksturo R. Skrupskis.

Jāatzīmē, ka no šī gada janvāra līdz augustam ir iezīmējušās arī tendences saistībā ar KASKO apdrošinātā elektrotransporta TOP: “Mēs redzam, ka pirmajā vietā  pārliecinoši ierindojas automašīnas marka BMW i3, otrajā Tesla Model 3, bet trešajā – Škoda Enjaq,” stāsta R. Skrupskis.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti