Saistībā ar lidojumu apturēšanu uz Ukrainu un Krieviju "airBaltic" iztrūkstošie ieņēmumi sasnieguši 72 miljonus eiro - iAuto

Saistībā ar lidojumu apturēšanu uz Ukrainu un Krieviju "airBaltic" iztrūkstošie ieņēmumi sasnieguši 72 miljonus eiro 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 25.decembris 2022 20:08

Apturot lidojumus uz Ukrainu un Krieviju, šogad nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" iztrūkstošie ieņēmumi sasniedz 72 miljonus eiro, ko uzņēmums centās kompensēt citos tirgos, aģentūru LETA informēja "airBaltic" pārstāvji.

Vēl bez šiem zaudējumiem negatīva ietekme no kara darbības ir fakts, ka šogad "airBaltic" nācās lidot ap Krievijas gaisa telpu, kas ir izmaksājis papildus gan degvielas, gan laika izteiksmē. Attiecīgi vairāk maršrutu un reisu tika orientēti Skandināvijas, Rietumeiropas un dienvidvalstu virzienā. To "airBaltic" plānot turpināt arī nākamgad, un arī 2023.gadā netiks izpildīti lidojumi uz Krieviju.

Savukārt attiecībā uz kopējo finanšu ainu "airBaltic" pārstāvji norādīja, ka pašreiz objektīvi var balstīties publicētajos trešā ceturkšņa rādītājos - deviņos mēnešos "airBaltic" grupas ieņēmumi sasniedza 362,5 miljonus eiro, kas ir 2,7 reizes vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn.

Lidsabiedrībā uzsvēra, ka, vērtējot 2022.gadu "airBaltic" darbībā, būtiski ņemt vērā, ka gada sākumu aizēnoja Covid-19 negatīvā ietekme uz atpūtas un darījumu braucienu pieprasījumu, kam sekoja karš Ukrainā. "Tiesa, gada otrajā pusē lidsabiedrībai izdevās darbību izlīdzināt, demonstrējot stabilu pārvadāto pasažieru skaita pieaugumu un turpinot tuvināties 2019.gada rādītājiem. Iepretim pirmspandēmijas gadam, prognozes liecina, ka 2022.gads tiks noslēgts ar aptuveni 6% starpību," norādīja "airBaltic" pārstāvji.

Šogad no janvāra līdz decembra vidum "airBaltic" pārvadājusi vairāk nekā 3,1 miljonu pasažieru, kas ir par 2,1 reizi vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn. "Skatoties no lidojumu perspektīvas - identiskā laika posmā veikti vairāk nekā 35 000 lidojumu - tātad par 61% vairāk nekā pirms gada," skaidroja lidsabiedrībā.

Jau ziņots, ka "airBaltic" apgrozījums pagājušajā gadā bija 204,1 miljons eiro, kas ir par 41% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi samazinājās par 49% un bija 135,7 miljoni eiro.

Latvijas valstij pieder 96,14% balsstiesību "airBaltic" kapitālā, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - 3,86%.
 

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
1984 26.decembris 2022 14:08
6 1 Atbildēt

Cienītie nodokļu maksātāji, vai mājienu sapratāt?

srt 26.decembris 2022 12:03
4 2 Atbildēt

Valstij vajadzētu kompensēt šos zaudējumu. Prēmiju apmērs nedrīkst būt mazāks kā iepriekšējā gadā!

viencexperc 27.decembris 2022 10:30
2 0 Atbildēt

nevis krievijas dēļ, bet sliktas biznesa plānošanas, mārketinga un neveiksmīgas darbibas.

Atlaist visu valdi un ielikt vietā jaunu

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti