Vitenbergs: Būtu pāragri runāt par Krievijas standarta sliežu likvidāciju Latvijā - iAuto

Vitenbergs: Būtu pāragri runāt par Krievijas standarta sliežu likvidāciju Latvijā 12

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 9.janvāris 2023 9:39

Runāt par Krievijas standarta jeb 1520 milimetru platuma sliežu likvidāciju Latvijā būtu pāragri, komentējot Eiropas Savienības (ES) transporta ministru lēmumu, ka Baltijas valstīm līdz 2025.-2026.gadam būs jāizstrādā plāns, lai 1520 milimetru platuma dzelzceļa sliežu tīklu pārveidotu atbilstoši Eiropas standartiem, intervijā aģentūrai LETA teica satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

Viņš norādīja, ka izvēle tuvināties ar Eiropas dzelzceļa tīklu ir izdarīta pirms vairāk nekā 10 gadiem, kad tika lemts par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenošanu, jo šis projekts ir ar Eiropas standarta jeb 1435 milimetru sliežu ceļu platumu. Visa pārējā Latvijas dzelzceļa infrastruktūra ir vērsta uz Krieviju un Baltkrieviju, tādēļ, kā skaidroja Vitenbergs, ir ļoti svarīgi, ka "Rail Baltica" dos iespēju nodrošināt gan pasažieru, gan kravu pārvadājumus nepārtrauktā plūsmā uz Eiropu. 

"Savukārt runāt par visa dzelzceļa tīkla pāreju - tas jau ir daudzu miljardu eiro projekts un no valsts budžeta to apmaksāt ir praktiski nereāli. Līdz ar to jautājums ir arī, ko paredz ES un kāda būs tās iesaiste un līdzfinansējums, lai šādus darbus varētu veikt," pauda ministrs, piebilstot, ka nākotne, protams, ir "Rail Baltica" savienošana ar pēc iespējas vairāk Latvijas tautsaimniecības attīstībai svarīgiem objektiem, lai ieguvums būtu pēc iespējas lielāks.

Vitenbergs norādīja, ka pašlaik ir dots uzdevums izpētīt situāciju, bet, cik tas varētu maksāt, šobrīd vēl ir pāragri teikt.

Jautāts, vai varētu būt plāns likvidēt Krievijas standarta sliedes, satiksmes ministrs atbildēja noliedzoši. "Nē. Par to runāt ir pāragri, jo šāds pats sliežu platums ir arī, piemēram, Ukrainā. Es tiešām ticu, ka kara darbība Ukrainā beigsies un mums var būt liela un svarīga loma arī Ukrainas atjaunošanā. Mūsu ostas un dzelzceļš var tikt izmantots, lai apgādātu Ukrainu ar celtniecības materiāliem un daudz ko citu," norādīja Vitenbergs, piebilstot, ka nevar arī izslēgt, ka Krievijā un Baltkrievijā mainīsies politiskais režīms.

Jau ziņots, ka Baltijas valstīm līdz 2025.-2026.gadam būs jāizstrādā plāns, lai Krievijas standarta jeb 1520 milimetru platuma dzelzceļa sliežu tīklu pārveidotu atbilstoši Eiropas standartiem, decembra sākumā nolēma ES transporta ministri.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Irvarianti 9.janvāris 2023 21:35
5 0 Atbildēt

Ir pasaulē piemēri ar abiem platumiem kopā.

Jumu 9.janvāris 2023 13:46
4 3 Atbildēt

Nu un Zilupē un Indrā taisīsiet riteņu nomaiņas punktus? Eiropas idiotiem ir jāizskadro, ka nomainot slieźu platumu, mūsu dzelzceļam kā tādam uzreiz pienāk pisets. Var tad tos 1520 mm sliežu ceļus vienkārši izjaukt un aizmirst, ka tas vispār kādreiz ir bijis. Tā Eiropas platuma sliežu ceļam nav ne ritošā sastāva, nekā. Kādai padlai maisa dzelzceļš?

HE 10.janvāris 2023 8:52
4 0 Atbildēt

Tūrisma gids ir uz pareizā ceļa, sliedes janoņem, lietuvieši stāvus aplaudē , jo nākotnē varēs uzlabot savas kravu plūsmas austrumu virzienā, pateicoties ''pareizajiem latviešiem'' lietuvas ostu apgrozījums ir audzes reizēs... karš reiz beigsies...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti