Piecpadsmit gados no OCTA līdzekļiem satiksmes drošībā ieguldīti 23,2 miljoni eiro 7

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 1.februāris 2023 14:37

Laika posmā no 2006.gada līdz šim apdrošinātāji satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses pasākumos kopumā ieguldījuši 23,2 miljonus eiro no obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) līdzekļiem, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji.

Arī šajā gadā dažādos satiksmes drošības projektos paredzēts ieguldīt 2,17 miljonus eiro, ko veido OCTA apdrošinātāju veiktie ieskaitījumi Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fondā.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins informē, ka lielākais OCTA apdrošinātāju finansējums satiksmes drošības projektiem tika novirzīts 2019.gadā - 2,21 miljons eiro. Šajā gadā Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fondā tiks ieskaitīti 2,17 miljoni eiro, kas ir par 26,63% vairāk nekā gadu iepriekš. Tas apliecina, ka OCTA nozare pakāpeniski atgriežas pirmspandēmijas līmenī.

Puse no OCTA polišu atskaitījumiem satiksmes drošības uzlabošanai ik gadu tiek novirzīti Iekšlietu ministrijas padotībā esošajām iestādēm. Tāpat finansējums tiek piešķirts citu iestāžu projektiem, kuru mērķis ir paaugstināt satiksmes drošību un sekmēt satiksmes dalībnieku informētības līmeni, piemēram, Ceļu satiksmes drošības direkcijai, LTAB, Latvijas Auto moto biedrībai un citiem.

Abāšins norāda, ka situācija uz valsts autoceļiem uztrauc ne vien autovadītājus, bet arī apdrošinātājus. Lai arī gadu no gada tiek runāts par nepieciešamību samazināt uz ceļiem bojāgājušo un cietušo skaitu, situācija uzlabojas lēni. 2021.gadā reģistrēti 78 nāves gadījumi pēc ceļu satiksmes negadījumiem uz miljonu iedzīvotāju, kas Latviju ierindo trešajā sliktākajā vietā Eiropas Savienībā. 

Bojā gājušo skaits palielinājās gan 2020.gadā, gan arī 2021.gadā, lai gan dzīvojām pandēmijas ierobežotajos apstākļos, kad daudziem darbs un citas aktivitātes tika organizētas attālināti, uzsver Abāšins, piebilstot, ka nav mazinājies agresīvo autovadītāju skaits, turklāt pēdējo mēnešu statistika apliecina, ka ceļu satiksmē joprojām piedalās liels skaits šoferu, kas ir apreibinošo vielu ietekmē.

LTAB valdes priekšsēdētājs uzskata, ka finanšu līdzekļu pieaugums ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fondā šogad pret iepriekšējiem gadiem, iespējams, ļaus atbildīgajām iestādēm efektīvāk strādāt pie satiksmes drošības problēmu risināšanas un negadījumos cietušo un bojāgājušo skaita samazināšanas. 

Latvijā OCTA sistēma tika ieviesta 1997.gadā. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir "Balta", "Baltijas apdrošināšanas nams", "BTA Baltic Insurance Company", "Compensa Vienna Insurance Group" Latvijas filiālei, "Ergo Insurance" Latvijas filiālei, "Gjensidige" Latvijas filiālei, "If P&C Insurance" Latvijas filiālei, "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiālei un "Balcia Insurance".

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
spainis 1.februāris 2023 16:07
4 0 Atbildēt

Abāšina kungs varbūt varētu arī paskaidrot, kas ir bijuši šie projekti, kuros ir ieguldīts, un ko tie ir uzlabojuši satiksmes drošībā.

650 1.februāris 2023 15:14
2 0 Atbildēt

Cik gab/dienā agressīvo Vadītāju tiek noķerts?

Cik gab/pusmēnesī (mums,Lohiem) ir sodīto/Par! purnābraukšanu un/vai apdzīšanu nevietā?

Cik bandītu konkrēti ir (jau) noķēruši tie tur nesen izbazūnētie ar 16 kamerām apkarinātie 3206Zs 6x6 3turbo Tigunanonāni?

Cik simtus tūkstošu pāri/kāpēju (mums,Lohiem) noķēra iepriekšējais "Diž Grand Turbo Projekts", kur 50tūkst eur vērto videoaprīkojumu tā sertificētie operātōri stutēja ar Dzēšgumiju palīdzību?

Kādos konkrēti "drošības projektos" un/vai "fondos" šie līdzekļi ir ieguldīti? Kas (mums,L..) tos Vada?

Kā konkrēti (cik Veiksmīgi..) "iedarbojas" šie te vērienīgie "drošības projekti" un cik veiksmīgi funcionēnēnē mistiski teiksmainaiss "Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fonds", ja to darbības laikā (mums,Lo...) šiten tā te pieaug tas tur tā saucamais Bojāgājušo skaits?

650 1.februāris 2023 16:46
1 2 Atbildēt

Nee, viņš nevar neko paskaidrot.Viņam nava te katramloham kautkastāds jāskaidro.Satiksmes drošība ira uzlabota, fondi un/vai pasākumi darbojas lieliski.Ja kāds domā citādi- ta lai iet dr.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Vorsprung durch Technik - jaunais Audi Q6 e-tron kļūs pieejams arī Latvijā (+ FOTO)

Audi Q6 e-tron ir pirmais sērijveida modelis, kas izstrādāts uz PPE (Premium Platform Electric) elektroauto platformas, un tas ir nākamais solis premium elektriskās mobilitātes attīstībā. Jaunais elektriskais SUV simbolizē Audi saukli Vorsprung durch Technik. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām elektroauto par 20 000 eiro (+VIDEO) 6

Ķīniešu elektromobilis Ora neilgi pēc ierašanās Latvijā sacēlis pamatīgu ažiotāžu, turklāt vismaz ducis drosmīgo jau izvēlējušies to kā savu. Šajā video skaidrosim, kā Ora 03 uzvedas gaitā, un cik praktisks un ietilpīgs ir tās salons reālā braucienā. Lasīt vairāk

 

“Latvijas Gada auto 2024” TOP 3 modeļi. Kādi tie ir? (+ FOTO)

20.martā sāksies jaunāko automobiļu pieteikšana konkursam "Latvijas Gada auto 2025", kas ilgs līdz 31.oktobrim. Kad visi konkursam pieteiktie auto tiksies vienuviet Lielajā Testa braucienā, kas iepriekš notika Mežaparka Lielajā estrādē Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti