Atsauc priekšlikumus par autovadītāja tiesību atņemšanu par ātrumu pārsniegšanu par vairāk nekā 30 km/h - iAuto

Atsauc priekšlikumus par autovadītāja tiesību atņemšanu par ātrumu pārsniegšanu par vairāk nekā 30 km/h 19

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.janvāris 2024 18:47

Iekšlietu ministrija (IeM) atsaukusi iepriekš Saeimas Juridiskajā komisijā neatbalstītos priekšlikumus grozījumiem Ceļu satiksmes likumā, kuros bija piedāvāts ieviest iespēju atņemt uz laiku autovadītāja tiesības par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu jau pie vairāk nekā 30 kilometriem stundā (km/h).

Ja atsauktie priekšlikumi paliks likumprojekta tabulā, tad atbilstoši ierastajai praksei par tiem Saeimas sēdē nevarētu balsot, taču būtu atļautas debates.

Kā ziņots, viens no tagad jau atsauktajiem IeM priekšlikumiem būtu paredzējis, ka par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu no 31 km/h līdz 40 km/h ar mopēdiem, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 tonnas, piemērotu 80 eiro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam un varētu piemērot arī tiesību izmantošanas aizliegumu uz laiku no viena līdz trim mēnešiem.

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" vairākās dienās tika savākti tūkstošiem parakstu pret šo priekšlikumu, kas pieļautu tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 km/h.

Decembrī uz Juridiskās komisijas uz sēdi uzaicinātais režisors un TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots izteicās, ka portālā "Manabalss.lv" tūkstošiem cilvēku ir parādījuši, ka viņiem šis priekšlikums nepatīk. Viņa skatījumā, pēc fotoradaru izvietošanas vadītāji sāka ļoti ievērot satiksmes noteikumus un šajās vietās negadījumu skaits būtiski samazinājās. Sabiedrība jūtot, ka "šo vienošanos ir izpildījusi".

Timrots spekulēja, ka priekšlikums par tiesību atņemšanu totāli sagrautu soda punktu sistēmu, jo šī sistēma tika radīta, lai izķertu regulāros pārkāpējus. "Tagad priekšlikums, ka jebkurš pie pirmās reizes nejauši neredzot zīmi brauks ar plus 30 km/h un viņam par to atņems vadītāja apliecību, tas totāli sagrauj ticību valstij un ilgi būvēto soda punktu sistēmu," pauda Timrots. Tā vietā Timrots aicināja domāt par plašāku policistu redzamību uz ceļiem.

Arī komisijas loceklis Vilis Krištopans (LPV) pauda kritiku IeM priekšlikumam, jo vadītāji varot nejauši nepamanīt ātruma ierobežošanas zīmes un tā rezultātā zaudēt tiesības, kas dažu profesiju pārstāvjiem nozīmētu arī zaudēt darbu, jo viņiem nepieciešama automašīna savu pienākumu veikšanai.

Iepriekš tviterī kā pretarguments sodu palielināšanai tika minēta "nesakārtotā situācija" ar iespējām konstatēt, ka ir jau iebraukts apdzīvotā vietā. Dažkārt esot situācijas, ka no apkārtnes uzreiz nav redzams, ka apkārt ceļam ir sākusies apdzīvota vieta, un arī ceļa zīme par apdzīvotās vietas sākšanos var būt slikti pamanāma, piemēram, ja to aizsedz krūmi, norādījis kāds no sociālo tīklu lietotājiem.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā.
 

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 28.janvāris 2024 16:26
22 0 Atbildēt

Vēl reiz ierosinu Jautājumu- KURŠ DEPUTĀTS (un no kuŗas Frakcijas ierosināja tiesību atņemšanu/Par! +30 km/h ??? 

Kurš, Uzvārds/Tēvavārds, un (un/vai) šī nopelniem bagātā frakcija (un šis dedzīgais Deputāts) ir ierosinājuši vēl kādu tādu iAutobraucējiem u.c.saviem izvēlētājiem (tā dēvētajiem Lohiem) "noderīgu" lietu (štelli). Informācija ar šī DEPUTāTA vārdu (nosaukumu) sākotnēji bij itin brīvi pieejama, taču TAGAD to vairs NAV iespējams itin nekādā interneta mēslainē atrast!

Piemēram, aizbērt Bedri, salabot cauro Sētu, nokaisīt Ceļu drusku veicīgāk un ar nedaudz smalkāku pretslīdes suudufrakciju, atrast vivilcienu patiesos pasūtītājus,noteikt sodamaksājumu regularitāti (1x24h laikā, BET vismaz PUSGADA LAIKĀ KOPŠ MĒRIERĪČU UZSTĀDĪŠANAS),atzīt pastāvošā TA mehānisma bezjēdzību attiecībā uz dpf filtru amputētājiem un 1mm riepu lietotājiem,palielināt PoliPolicijas KLĀTBŪTNI ielās un ceļos,aizturēt un publiski iztiesāt bmw valodā runājošo krievbandītu izdarības Brīvības ielā un/vai Cesvaines busa šofera publisko piekaušanu Ūlmaņa lohgatvē- gaišā dienakts laikā, desmitiem (godīgo) autābraucēju tiešā acu priekšā (pakakaļā).

Sakārtot "jautājumus" par taisnīgas csn statistikas "ieviešanu" un par dažādu i-netā lažu/rakstošo autoru saukšanu pie atbildības/par! saturam neatbilstošu Virsrakstu massveida lietošanu nupat jau itin visās dzīves jomās- pēc būtības par vistīrāko "ierindas patērētāju" maldināšanu.Kāpēc tas tur acīgi/vērīgais DEPUTĀTS nav itin galīgi neko ierosinājis/Par! šhitām te vispārzināmajām acīmredzamajām cūcībām.Jā.

Čuššš, nekā nav- jezgu sacēlušais Varonis vienkārši izdzēsās no visām "slimības vēsturēm".LOhi gavilē- hihi,cilvēktiesību ierobežojums neguva virsroku.Bet nekas,gan jau drīzumā sekos kāds nākamais ierosināJums.

650 28.janvāris 2024 0:01
13 0 Atbildēt

Kurš pirmais ierosināja šos priekšlikumus pieņemt? Kāpēc neatgādināt tā loha uzvārdu un pārstāvēto grupējumu? Ko diez viņš (un viņa pārstāvētais grupējums) mums (lohiem) ierosinās "nākamreiz"?

650 28.janvāris 2024 13:17
4 0 Atbildēt

Kad sarunā ienāc,vismaz vispirms kaut Pieklājājības pēc pacenties atbildēt uz jau uzstādītajiem jautājumiem.Kurš āāksts ietosunāja šo tukšo jezgu,un no kādas diez aaakstu frakakcijas viņš iznācis?

Tai dzīv zonā kādureiz esi redzējis dzīvu milici vai (var never nevar būt) viņa to muldoši pusglumo Pr-nieku?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti