Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 13

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 17.aprīlis 2024 10:49

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu.

16.aprīļa Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Ēnu ekonomikas apkarošanas apakškomisijas sēdē Auto asociācijas vadītājs un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) norādīja, ka Latvijā ir nepieciešams izstrādāt vienotus darba kritērijus auto servisu sertificēšanai, lai sakārtotu nozari, veicinātu legāla tirgus attīstību un lai valsts budžets katru gadu nodokļu ieņēmumos no autoservisa nozares nezaudētu līdz 200 miljoniem eiro.

Auto asociācijas vadītājs A. Kulbergs: "Šobrīd auto servisi Latvijā darbojas trīs dažādās realitātēs. Tie, kas mēģina strādāt godprātīgi, strādā oficiāli, bet ar grūtībām "velk dzīvību", un tie, kas darbojas "ārpus likuma". Loģiski, ka šādā situācijā praktiski neiespējami izdzīvot tiem, kas vēlas strādāt godprātīgi un oficiāli," saka Kulbergs, norādot, ka, tikai likumdošanā iestrādājot stingrus servisu darbības kritērijus, ir iespējams būtiski mazināt ēnu ekonomikas attīstību un negodīgu konkurenci nozarē.

Kā vienīgo risinājumu nozares sakārtošanā Auto asociācija redz pieejas maiņu no kontrolējošo institūciju puses un auto servisu brīvprātīgu sertificēšanu.

A.Kulbergs: "Mūsu redzējums ir, ka Valsts ieņēmumu dienestam nav jādodas uz Latvijas reģioniem, lai sodītu mazos uzņēmumus par izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Tā vietā jāatbalsta un jāmotivē tie, kuri maksā nodokļus un vēlas strādāt legāli. Maksājot darbiniekiem konkurētspējīgas algas un uzņemoties atbildību par padarītā darba kvalitāti."

Brīvprātīgas auto servisu sertifikācijas ieviešana, ļaus investēt un attīstīt vidēja un augstāka līmeņa autoservisus. Šie servisi tiks pakļauti papildu kvalitātes kritērijiem, kā arī tikai šie auto servisi varēs piedalīties publiskajos iepirkumos.

A.Kulbergs:" Ir vienreiz jāpieliek punkts situācijai, kad publiskajos iepirkumos piedalās uzņēmumi, kas regulāri izvairās no nodokļu maksāšanas."

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 17.aprīlis 2024 13:46
11 2 Atbildēt

Ir jāsaprot, kāpēc celtnieki, mehāniķi, auklītes, privātskolotāji un apkopēji izvēlas strādāt bez papīriem!!!

Visi jau saprot, ka nodokļus jāmaksā, lai būtu pensija, lai uzturētu armiju, bet visi arī zina, kādas ir viņu algas un ko viņi var atļauties. Ja strādājošai mammai ir jāalgo auklīte un viņa var atļauties mēnesī bērna pieskatīšanai atlikt no savas mazās algas kādus 400 euro, tad par šo naudiņu kāda omīte arī ir gatava to mazo pieskatīt. Ja mēs to visu apliekam ar ienākuma nodokli, darba devēja nodokli, PVN, tad to auklīti jau neviens vairs nevar atļauties noalgot. 

Arī celtniecībā ir līdzīgi. Lai uzceltu māju, tu paņem bankā kredītu, teiksim 200 000 euro. Nopērc zemes pleķi par 30k un tev jau valsts pie reģistrācijas zemes grāmatā paņem nodoklīti no pirkuma summas. Tad tu teiksim kādus 100 000 novirzi būvmeteriālu iegādei un valsts tam visam pa virsu uzmet 21% PVN un tu jau valstij no sava kredīta esi atdevis 21 000 euro. Tev no tā kas ir atlicis ir jāalgo meistari, un atkal valsts klāt ar PVN, Algas un sociālo nodokli un tu vienā brīdī saproti, ka māja par 200k tev vairs nesanāk un banka papildus piķi nedod. Kādi varianti tad paliek? Var jau saukt tos cilvēkus par noziedzniekiem, nodokļu nemaksātājiem, bet dzīves realitāte piespiež meklēt nodokļu optimizēšanas risinājumus. Papildus tam visam iepriekš minētajam tev ir jāēd, jāapģērbjas, jāremontē mašīna, un jāaudzina bērni, kā arī 30 gadus jāmaksā kredīts un procenti.

Mēs visi gribam pirkt jaunas mašīnas un remontēt tās pie dīlera, bet esam tur kur esam un mēģinam izdzīvot.

felix65 17.aprīlis 2024 20:32
7 2 Atbildēt

Valsts budžetam vienmēr būs par maz, jo valsts budžets ir tie liekēžu bari, kuri uzsēdušies uz kakla tautai un ceļ jau tā savas neadekvāti augstās algas, lido ar čarterreisiem, korupcijā izsmērē mūsu samaksāto kā zapti pa asfaltu u.t.t. Viņiem kā rijīgiem sievišķiem vienmēr būs par maz, jo vēl ir tik daudz iespēju, piemēram uzvārīties uz genderismu... vai cīņu ar Sauli.

BMW 18.aprīlis 2024 9:10
4 0 Atbildēt

Nu protams, var turpināt dzīvot hruščovkā, ar piemīztu kāpņu telpu, ar tekošām caurulēm un pensionāriem kaimiņos, kas nekam nepiekrīt. Negrib ne caurules mainīt, ne māju siltināt, ne remontus taisīt, jo interesē tikai televizoru lūrēt un gaidīt nomiršanu. Nu paldies, es tomēr centīšos kaut ko dzīvē mainīt, nevis no paaudzes paaudzē dzīvot bloķenē un neiziet ārpus sava mikrorajona.

Jūsu ieteikumi netaisīt bērnus un nedomāt par labāku naķotni, ja nevar atļauties, ir destruktīvi un baisi depresīvi.

Es labāk optimizēju nodokļus, bet dzīvoju savā mājā, tālāk no tādiem, kas neko negrib savā dzīvē mainīt un grib pārtikt no pabalstiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kas notiks ar Ora? – Great Wall Motor (GWM) slēdz galveno mītni Eiropā 5

Ķīnas autoražotājs ir vīlies pārdošanas rādītājos, uzteiks darbu Eiropā nolīgtajiem darbiniekiem un slēgs galveno mītni, ziņo Vācijas mediji. Lasīt vairāk

 

Kā un cik tālu brauc pirmie elektromobiļa Ora īpašnieki? (+VIDEO) 8

Ķīniešu “tautas klases” elektromobilis GWM Ora 03 jeb vienkārši Ora dažu mēnešu laikā Latvijā ir sacēlis pamatīgu ažiotāžu, tāpēc vēlējāmies noskaidrot, ko par jauno pirkumu saka paši pircēji, kas jau ir paspējuši iepazīt un nobraukt ar elektroauto prāvus gabalus. Lasīt vairāk

 

iAuto apmeklē izstādes Automechanika Frankfurt 2024 prezentāciju

Viļņā prezentē auto pēcpārdošanas tehnoloģiju un pakalpojumu industrijas izstādi “Automechanika 2024.” Tā notiek reizi divos gados un šogad tā būs no 10. līdz 14. septembrim Vācijas pilsētā Frankfurtē. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW Amarok izaicinājums Aides karjerā (+VIDEO) 1

Volkswagen nenogurstoši apgalvo, ka jaunais pikaps Amarok ir īpašs auto. Lai to pasvītrotu un pierādītu automašīnas spējas, Volkswagen importētājs sameklējis arī īpašu vietu - degslānekļa karjeru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti