LTAB: Par stāvvietās notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem OCTA atlīdzībās pērn izmaksāti 789 000 eiro - iAuto

LTAB: Par stāvvietās notikušajiem ceļu satiksmes negadījumiem OCTA atlīdzībās pērn izmaksāti 789 000 eiro 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 29.maijs 2024 13:03

Pagājušajā gadā obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošinātājiem pieteikts 881 ceļu satiksmes negadījums, kas fiksēts publiskajās stāvvietās, par kuriem apdrošinātāji OCTA atlīdzībās kopā izmaksājuši 789 000 eiro, aģentūru LETA informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvji, atsaucoties uz LTAB apkopoto statistiku.

Lielākā atlīdzība par publiskajā stāvvietā notikušu ceļu satiksmes negadījumu pērn bija 8725 eiro, bet vidējā atlīdzība par publiskajās stāvvietās pērn notikušu ceļu satiksmes negadījumu bija 896,63 eiro.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins norāda, ka uz kopējā ceļu satiksmes negadījumu fona publiskajās stāvvietās notikušie negadījumi pērn bija vien 2,45%, turklāt vidējā atlīdzība par šādiem negadījumiem ir gandrīz uz pusi mazāka nekā 2023.gadā kopā, tomēr lielākā daļa negadījumu, kas notikuši stāvvietās, joprojām paliek nereģistrēti, jo bojājumi transportlīdzekļiem ir nelieli, tos uzreiz nepamana vai to izraisītājs pametis notikuma vietu. Tāpat arī ceļu satiksmes negadījumi autostāvvietās, kas neatrodas pie publiskajiem objektiem, netiek klasificēti kā negadījumi stāvvietās, bet, piemēram, ielas malā.

Pagājušajā gadā lielākā izmaksātā atlīdzība par publiskajās stāvvietās notikušu ceļu satiksmes negadījumu bija 8275 eiro. Negadījums noticis Rīgā, tirdzniecības centra "Akropole Alfa" stāvvietā. Otra lielākā atlīdzība pērn bija 6669 eiro par negadījumu, kas reģistrēts Jelgavā "Circle-K" un "McDonald's" stāvvietā, bet trešā - 5734 eiro par ceļu satiksmes negadījumu Rīgā pie tirdzniecības centra "Mols".

Šī gada aprīlī valdībā tika apstiprināts Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas sagatavotais informatīvais ziņojums par LTAB rosināto iniciatīvu "Neskrāpē mašīnu - prasi lielāku stāvvietu", kas sadarbībā ar nozares ministrijām un iestādēm izstrādāts, lai izveidotu risinājumus drošākai transportlīdzekļu novietošanai publiskajās autostāvvietās.

Abāšins informē, ka LTAB vairākus gadus intensīvi strādā pie tā, lai aicinātu atbildīgās institūcijas pārskatīt normatīvos aktus atbilstīgi mūsdienu transportlīdzekļu izmēriem un satiksmes intensitātei, nosakot stāvvietas minimālo platumu no 2,5 metriem un garumu pieci metri vienam vieglajam transportlīdzeklim. Abāšins pauž cerību, ka šajā reizē valdības apstiprinātais risinājumu plāns rezultēsies praktiskā darbībā un normatīvā regulējumā, kas nosaka skaidru normatīvo aktu un standartu ievērošanu plānošanas dokumentu izstrādē un to īstenošanā.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ir 29.maijs 2024 22:48
5 1 Atbildēt

jau vēl tā saucamie "audzinātaji " kas redzot kā kāds nestāv pa līnijām,  noparko tā kā tu netiec iekšā.  Tikai viņam pat prātā neienāk,  ka tu biji spiests tā likt,  jo kāds cits tev blakus bija nolicis tā. Ka lai tur būtu atstarpe , jāliek ne pa līnijām,   bet pa to laiku  īstais "vainīgais " sen jau aizbraucis

ExRacer 30.maijs 2024 6:20
4 2 Atbildēt

Man arī ir liels džips. Jo es arī esmu liels.  Man nav jājūtas saspiestam iekš miniauto. Man patīk plašums un ērtības. Un es parkojos dažreiz pa 2 vietām, ieslīpi. Lai visādi klauni nenobloķē man ērtu iekāpšanu.

John 29.maijs 2024 15:08
3 0 Atbildēt

Es parasti tirdzniecības centros parkojos tālakajā stūrī no ieejas, kur mazāk mašīnas. Nekādu problēmu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti