Konceptuāli atbalsta ieceri palielināt transportlīdzekļu vecumu, uz kuriem attiecināma atsavināšanas aizlieguma reģistrēšana - iAuto

Konceptuāli atbalsta ieceri palielināt transportlīdzekļu vecumu, uz kuriem attiecināma atsavināšanas aizlieguma reģistrēšana 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.februāris 2025 12:43

Saeima ceturtdien konceptuāli atbalstīja grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz palielināt to transportlīdzekļu vecumu, uz kuriem attiecināma atsavināšanas aizlieguma reģistrēšana fiziskās un juridiskās personas īpašumā esoša transportlīdzekļa pirmās reģistrācijas gadījumā.

Šobrīd spēkā esošais Ceļu satiksmes likuma regulējums nosaka atsavināšanas aizlieguma reģistrēšanu fiziskās un juridiskās personas īpašumā esoša transportlīdzekļa pirmās reģistrācijas gadījumā transportlīdzekļiem, kuru izlaiduma gads ir kārtējais gads vai pieci iepriekšējie gadi un kura kategorija ir M1 (tai skaitā M1G) vai N1 (tai skaitā N1G), un kurš iegādāts citā Eiropas Savienības (ES) dalībvalstī un tiek pirmoreiz reģistrēts Latvijā vai kurš pēc tā pirmās reģistrācijas Latvijā atkārtoti iegādāts citā ES dalībvalstī un tiek atkārtoti reģistrēts Latvijā.

Saskaņā ar VID sniegto informāciju transportlīdzekļiem, kuru vecums ir lielāks par pieciem gadiem un to vērtība ir augsta, ir konstatējami dažādi nodokļu nomaksas riski.

Viens no izplatītiem riskiem ir saistāms ar neskaidras izcelsmes naudas līdzekļu izmantošanu transportlīdzekļu iegādei, norāda VID. Lieguma piemērošana transportlīdzeklim un tas, ka nodokļu maksātājam būs jāspēj pierādīt naudas līdzekļu izcelsmi (ja dati nesakritīs ar VID rīcībā esošo informāciju), veicinās nodokļu maksātāju ienākumu labprātīgu deklarēšanu un iedzīvotāju ienākuma nodokļa nomaksu valsts budžetā, skaidro FM.

Otrs izplatīts nodokļu nomaksas risks ir saistīts tieši ar transportlīdzekļu tirdzniecības uzņēmumiem, kas izvairās no pievienotās vērtības nodokļa (PVN) nomaksas, piemēram, nedeklarē darījumu. Lieguma piemērošana un papildus apstākļu noskaidrošana (ja tāda būs nepieciešama), veicinās transportlīdzekļu tirdzniecības uzņēmumus uzrādīt visu apgrozījumu un papildus deklarēt un nomaksāt PVN, norāda FM.

Transportlīdzekļu tirdzniecības nozarē ir konstatējami arī citi nodokļu nomaksas riski. VID identificē ēnu ekonomikā darbojošās gan fiziskas, gan juridiskas personas, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu pārpirkšanu un izvairās no nodokļu nomaksas.

Spēkā esošais Ceļu satiksmes likuma regulējums attiecas uz atsavināšanas aizlieguma reģistrēšanu transportlīdzekļiem, kuru izlaiduma gads ir kārtējais gads vai pieci iepriekšējie gadi. Savukārt, ja saistībā ar transportlīdzekļu iegādi, kuru izlaiduma gads ir seši vai vairāki iepriekšējie gadi, VID konstatē nodokļu nomaksas riskus, tad veic kontroles pasākumus. Kontroles pasākumus veic arī gadījumos, ja ir piemērots transportlīdzekļa atsavināšanas liegums un ir apstiprinājies nodokļu nomaksas risks, un nodokļu maksātājs atsakās labot deklarāciju un nomaksāt nodokli. Šādā gadījumā ir nepieciešams veikt kontroles pasākumu konkrētam nodokļu maksātājam un noteikt valsts budžetā maksājamo nodokli.

Ar likumprojektu paredzēts grozīt Ceļu satiksmes likumu, nosakot, ka CSDD informāciju par reģistrēto transportlīdzekli elektroniski nodod VID un vienlaikus ar transportlīdzekļa reģistrāciju reģistrē atsavināšanas aizliegumu transportlīdzeklim, kura izlaiduma gads ir kārtējais gads vai 10 iepriekšējie gadi.

Paredzēts, ka turpmāk fiziskas personas, kuras reģistrēs transportlīdzekli, kura izlaiduma gads ir kārtējais gads vai 10 iepriekšējie gadi un kura kategorija ir M1 (tai skaitā M1G) vai N1 (tai skaitā N1G), un kurš iegādāts citā ES dalībvalstī un tiek pirmoreiz reģistrēts Latvijā vai kurš pēc tā pirmās reģistrācijas Latvijā atkārtoti iegādāts citā ES dalībvalstī un tiek atkārtoti reģistrēts Latvijā, attiecīgi attieksies atsavināšanas aizliegums uz 30 dienām.

Savukārt juridiskas personas, kuras reģistrēs transportlīdzekli, kura izlaiduma gads ir kārtējais gads vai 10 iepriekšējie gadi un kura kategorija ir M1 (tai skaitā M1G) vai N1 (tai skaitā N1G), un kurš iegādāts citā ES dalībvalstī un tiek pirmoreiz reģistrēts Latvijā vai kurš pēc tā pirmās reģistrācijas Latvijā atkārtoti iegādāts citā ES dalībvalstī un tiek atkārtoti reģistrēts Latvijā, attiecīgi attieksies atsavināšanas aizliegums uz 15 dienām.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pastalnieks 21.februāris 2025 8:35
7 0 Atbildēt

Nabadzība.

Uldis 20.februāris 2025 16:16
6 2 Atbildēt

reģistrējiet auto citās valstīs eiropa ir vienota un reizi pārs gados gan jau aizšausiet uz kaimiņvalsti lai izietu tehnisko un starp citu uzlikt termiņu cik variuzturēties ar savu auto ir pretlikumīgi + liels bonuss parkojies kur gribi un visādiem citiparkiem špļauj virsū no augsta torņa... vienīgais ātruma pārkāpuma sodi ir jāapmaksā sakarā ar vienoto datubāzi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 24

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

Starptautiskā operācijā aptur Ukrainā bāzētu telefonkrāpnieku tīklu; par izkrāpto pirka luksusa auto (+ VIDEO)

Valsts policija (VP) kopā ar kolēģiem no citām valstīm decembrī apturējusi organizētas noziedzības tīklu, kas uzturēja krāpnieku zvanu centrus Ukrainas pilsētās Dņipro, Kijivā un Ivanofrankovskā, aģentūru LETA informēja VP. Lasīt vairāk

 

Degvielas uzpildei pietiek ar 90 sekundēm priekš 800 kilometriem, kad to sasniegs elektrouzlāde? (+ VIDEO) 26

Daudz runāts par elektrouzlādi, bet cik ātri var piepildīt degvielu? SANĀCA 90 sekundēs 800 km vai 60 litri. Degvielas cenas: Dīzelis 1.497 un 95 benzīns 1.517 EUR - 13.12.2025 Lasīt vairāk

 

Ar ķīniešu palīdzību – Spānijas pikapu ražotājs Santana Motors atgriežas apritē (+ FOTO) 3

Santana Motors, pikapu un bezceļu auto ražotājs no Spānijas, atgriežas apritē ar Ķīnas investoru palīdzību. Vispirms pircējiem tiks piedāvāts pikaps ar hibrīda un dīzeļdzinēja motoru, citi modeļi sekos. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti