Visi komentāri - CSDD vieglo automašīnu vadītāju braukšanas eksāmenos no jūnija piecas minūtes būs jābrauc pēc navigācijas

CSDD vieglo automašīnu vadītāju braukšanas eksāmenos no jūnija piecas minūtes būs jābrauc pēc navigācijas 33

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 12.marts 2025 8:20

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) B kategorijas jeb vieglo automobiļu vadītāju braukšanas eksāmenos no šī gada 1.jūnija ieviesīs apmēram piecu minūšu uzdevumu, kurā autovadītājam būs jābrauc pēc navigācijas norādēm, aģentūrai LETA norādīja CSDD pārstāvji.

Direkcijā skaidroja, ka jaunā kārtība nemaina pašreizējo eksāmenu pieņemšanas kārtību, bet paredz, ka, tuvojoties eksāmena beigu posmam, eksaminētājs iestata nelielu ceļa posmu apmērām piecas minūtes, kurš autovadītājam būs jābrauc pēc navigācijas norādēm.

Vienlaikus CSDD pārstāvji norādīja, ka vadīšanas eksāmena norisei ir jāatbilst ikdienas ceļu satiksmei un rīcībai. Tādējādi, ņemot vērā, ka autovadītāji ikdienā arvien biežāk izmanto navigācijas ierīces, tika nolemts aizstāt pastāvīgās braukšanas posmu, kas paredzēja jaunajam autovadītājam kādu ceļa posmu braukt bez eksaminētāja norādēm, ar navigācijas sistēmas izmantošanu.

Šāds posms turpmāk tiks iekļauts, lai pārliecinātos par jaunā autovadītāja spēju sadalīt uzmanību un droši vadīt transportlīdzekli pēc navigācijas norādēm.

Navigācijas ierīču izmantošana, kādā eksāmena posmā ir iekļauta daudzās Eiropas Savienības (ES) valstīs, piemēram, Vācija, Zviedrija, Nīderlande un citās, piebilst direkcijā.

Jau ziņots, ka CSDD jaunajiem autovadītājiem 2024.gadā izsniedza kopumā 15 947 vadītāja apliecības, 2023.gadā - 16 355 apliecību, 2022.gadā - 17 791 apliecību, 2021.gadā - 15 687 apliecības, 2020.gadā - 18 193 apliecības, 2019.gadā - 18 643 apliecības, 2018.gadā - 16 792 apliecības, 2017.gadā - 19 373 apliecības, 2016.gadā - 21 475 apliecības, 2015.gadā - 21 608 apliecības, 2014.gadā - 21 226 apliecības.

CSDD ir valsts akciju sabiedrība. Direkcija reģistrē transporta līdzekļus Latvijā, izsniedz vadītāju apliecības, veic automašīnu tehnisko apskati un sniedz citus pakalpojumus. Direkcijas kapitāldaļu turētājs ir Satiksmes ministrija.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 12.marts 2025 8:48
1 0 Atbildēt

Ai motocikletiem arī izmaiņas. Nebūs jābrauc vairāk pāri laipai. Tās laipas vietā jānobrauc pa šauru iezīmētu celiņu uz lēnbraukšanas laika intervālu. KAS interesanti, šāds laika nosacījums, atkal te, kā eksperiments? Citur tas darbojās kā gājēja ātrums un laika atskaites nav...Eksaminātors iet un tev lēni jāčunčina līdz. 

 Uz tās laipas laikam muti ņēma un moci meta? Nav cilvēcīgi, īpaši dāmām?

Xo 12.marts 2025 9:08
16 3 Atbildēt

20min brauciens pa šoseju ar vismaz pāris apdzīšanām būtu daudz lietderīgāk, lai redzētu vai vispār var `laist dzīvē` ... atkal kaut ko maina tikai hvz kamdēļ ...

Vidzeme 12.marts 2025 9:49
2 1 Atbildēt

Esmu tikpat pārsteigts, kā Tu - jau daudzas reizes esmu teicis par savā pusē novēroto, ka mācībnieki met ripā 1 km aiz pilsētas robežas. Bet, ko lai dara - Rīgas dīvāna eksperti par šo faktu acīmredzot nezina.

imzz 12.marts 2025 10:08
1 0 Atbildēt

Aha, pāris apdzīšanām. Nosista instruktora vērtību segs apdrošināšana ?

Ha 12.marts 2025 11:09
8 0 Atbildēt

Neviens nenoliks.Droši apdzīt, nepārkāpjot atļauto ātrumu, faktiski nav iespējams.

Sergejs 12.marts 2025 12:30
0 0 Atbildēt

Bet tas tak sanāk neizsmeļams peļņas avots un viss godīgi: nenoliks par braukšanu ar pārāk mazu ātrumu, vai par ātruma pārsniegšanu (100km/h apdzenot), vai par avārijas situācijas izraisīšanu (dzenot ar 90km/h fūri pusotra kilometra garumā sagaidija pretīmbraucēju). Non stop production un nauda nāk😁

Bet ja bez jokiem tad ārpilsēta uz 2 joslu šosejām būtu jāiekļauj gan mācībās gan eksāmenos

uupis 12.marts 2025 12:25
2 2 Atbildēt

Gribu redzēt tevi M stadijā uz apdzīšanu. 😂😂😂

John 12.marts 2025 13:22
3 2 Atbildēt

Es domāju, ka katram mācībniekam vismaz 1 reizi vajadzētu uztaisīt kārtīgu izbraucienu (līdz Saldum un atpakaļ, ja brauc no rīgas). Saldū iebrauc benzīntankā, ielej degvielu, paņem 5 min pauzi un brauc atpakaļ. Un visu ceļu jāiekļaujas satiksmē. Un paceļam arī vēl riepu varētu nomainīt. Lai izjūt to braukšanu tā pa īstam. Tas būtu daudz lietderīgāk un drošāk visiem pārējiem satiksmes dalībniekiem.

uupis 12.marts 2025 21:52
0 0 Atbildēt

Un ko tu darīsi ar tiem, kuri liek tiesības Jelgavā, Valmierā, Tukumā vai Ventspilī? Viņi tak tramvaju nav redzējuši un kad nonāk uz Barona ielas tad bikses slapjas... Tas arī atsver Saldus braucienu?

john 12.marts 2025 22:23
1 0 Atbildēt

Ko tu uupi murgo? Vai tad, ja cilvēks B kategoriju kārto mazpilsētā, tad pa šoseju nevajag mācēt braukt? Kā tad tukumnieks tiks uz to barona ielu, ja pa šoseju nemācēs braukt un nositīsies pa ceļam.

Nav jau obligāti uz Saldu rīdziniekiem jābrauc. Var arī uz Valmieru, Jēkabpili u.t.t. Nu tā vairākas stundas pabraukāties vienā reizē. Pa 45 minūtēm pat Rīgai reizēm cauri nevar izbraukt.

ZZZZ 12.marts 2025 16:42
1 1 Atbildēt

Xo un līdzīgi domājošiem. Pats lēnākais jums ir skaņas ātrums!!! Jo to, ko vecāki jums teikuši jaunībā, līdz jums nonāk tā ap +40g.v.

Slinkais 12.marts 2025 9:55
1 2 Atbildēt

Emmm, lietot kkādu ekrānu, brauciena laikā???

:-) 12.marts 2025 10:09
0 0 Atbildēt

Nu tak nē. Apstājas ievada maršruta datus un tutpina ceļu.

Bils 12.marts 2025 11:03
0 0 Atbildēt

Kurš tad tā dara?

Nu labi, izbraucot no mājām ievadu galamērķi.

Ja kas mainās, tad Waze braucot ievadu citu galamērķi, bet nu top vietas ir sarakstā un īpaši nenovērš uzmanību.

Hmm 12.marts 2025 12:03
4 3 Atbildēt

Un kur tu mūsu mazajā Latvijā dzīvojot vēl neproti aizbraukt bez navigācijas, Rīgu nespēj izbraukt vai nesaproti, kur Liepāju meklēt?

:-) 12.marts 2025 12:35
0 3 Atbildēt

Šo ar vēl neesmu sapratis, kam Latvijā navigācija!

Sergejs 12.marts 2025 12:37
3 0 Atbildēt

Piemērs no dzīves:

Automobilis A startēja no Autoeksperta G.Astras ielā 17-20, bet automobīlis B 17-30, abu galamērķis Baldone. Automobīlis A brauca pēc kartes galvā, bet automobīlis B (būdams jau mācību dabujis) pēc WAZE. Automobīļa B vadītājs jau bija apēdis vakariņas kad A beidzot ieradās.

 Nu un nebūt ne visi miesti un kakti pa visu Latviju ir galvā, turklāt ar visām remonta izmaiņām. Labāk kad tev pabrīdina laicīgi ka būs jānogriežas nekā sēņot galvu grozīdams.

Bils 14.marts 2025 14:24
0 0 Atbildēt

Tieši tā, Waze ņem vērā korķus un remontus reāllaikā, ka arī reālo satiksmes intensitāti.

John 12.marts 2025 13:16
1 0 Atbildēt

Tev braucot ar velo navigāciju tiešām nevajag. Bet ja cilvēkam katru dienu ir jābrauc uz citu adresi vai reizēm uz vairakām adresēm vienā dienā, tad bez navigācijas ir grūti.

Xo 12.marts 2025 10:31
12 1 Atbildēt

Tu to savu domu paskaidro sīkāk ... ja cilvēks skolā nav macīts braukt pa šoseju, tad kur viņš to iemācīsies? Tur pat uz šosejas arī mācīsies un tad lai labāk to dara ar instruktoru, nevis vēl trijiem salonā, kurus līdzi paraut ...

ZZZZ 12.marts 2025 13:22
1 3 Atbildēt

Xo pašam uz A skolu. Csn nav termins šoseja...

ZZZZ 12.marts 2025 11:38
1 0 Atbildēt

Varam izveikt aptauju PAR. Pie attiecīgā liekam 👍 vai 👎. Turpinot diskusiju, pat 95K dazādi izpildās un nerāda pagriezienus utt. uc. Ko jūs gribējāt no jaunizceptajiem?

ZZZZ 12.marts 2025 11:39
1 1 Atbildēt

1. USA variants kad datorā saspiež punktus un izbrauc 3 vingrinājumus, gatavs 16g vecumā.

ZZZZ 12.marts 2025 11:41
1 1 Atbildēt

2. piem Norvēģijas variants. Daudz praktiskās h un garš mokpilns process līdz vāku iegūšanai.

uupis 12.marts 2025 12:27
1 1 Atbildēt

Saliku pie pirmā PLUS pie Otrā mīnuss

John 12.marts 2025 13:27
4 1 Atbildēt

Manuprāt arī visu braucienu varētu braukt pēc navigācijas. 

Pasaka tikai kur ir jāaizbrauc un vērtē, kā cilvēks brauc. Vai rāda pagriezienus, trajektorijas u.t.t. 

Nu nav obligāti jāved meklēt ķieģeļi kuri ir uzstādīti grūti saredzamās vietās.

650 12.marts 2025 13:59
1 0 Atbildēt

Psihiskie tāļsatiksmes parapsihoogi un tecnisko cssd zinaātņu Kandidāti beidzot sadomājušies īstajā virzienā.Ka vispirms vajadžētu iemācīt "pareizi" pārkāpt un tikai pēc tam visu ēteru piepl'jūtīt par vispārējo aizliegumu un miesassodu ieviešanu (totālās polibezkontroles skarbajos apsstākļos).

Cerams,aka drīzumā apmācīs arī kā pareizi braukt/kramā, līst/rindā, dzīt/purnā,izvairīties no Pārkāpējiem (un no Lohiem) unvai (aivaivai) Brauciena laikā risināt smagi psihiskas pārrunas pa bezroku sistēmu, vienlaikus atrodoties strauji intensīvi sīvi mainīgos satiksmes apstākļos.

ZZZZ 12.marts 2025 14:20
1 0 Atbildēt

iĀ un ja vēl skaistā instruktore, pamācīt kā pa cēļ braukāt 😜👍

650 12.marts 2025 15:27
1 0 Atbildēt

-tur tad jau vēl citas zinības, kā pareizi mežā iebraukt (izbraukt), ssalonu/iztīrīt pirms un Pēc un utt. Kapottu ar var slikti iespaidot, un tad vēl jāskatās kur kājas liek, jo priekšjējājis stikls šodn Dārgi maksā ;p 🐷

ZZZZ 12.marts 2025 16:10
1 0 Atbildēt

Kam tagad, viegli būt jaunam? Tik daudz viss kas jāievēro! Šodien pat, kārtējo m pieņēma, jāziņo jau neizejot no mājām par, jauniešiem uc. utt. Bet toreiz varēji vakarā būvlaukumā pielaist kādu aparātu un patrenēties vadības un uzbūves niansēs 🙈 Praktiski visi tika izmēģināti 👌turisms.saldus.lv/kur-doties/ko...ms-un-objekti/

Original Nja 13.marts 2025 8:58
2 0 Atbildēt

Varēja jau sākt ar to, ka autoskolās iemācītu braukt atbilstoši atļautajam braukšanas ātrumam, nevis ļaut braukt 40 pie 70, Salu tilta trešajā joslā.

Chils 13.marts 2025 23:01
0 1 Atbildēt

Līšana pudelē. Absurds lēmums. Ir cilvēki,kuri pa Eiropu ceļo bez navigācijas. Ir autobāņi, kur aizliegts lietot navigaciju. Kā arī uz kāda pamata to var pieprasīt? Debīliķi

Original Nja 14.marts 2025 10:20
2 0 Atbildēt

Neesmu gan dzirdējis neko par autobāņiem, kur aizliegts izmantot navigāciju. Nespēju arī iedomāties nekādu loģiski pamatojamu iemeslu, kāpēc tādiem vispār būtu jābūt. Varbūt esi navigāciju ar kruīza kontroli sajaucis? Aizliegums izmantot kruīza kontroli gan ir redzēts šur tur Eiropā.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Līdz 429 km - Opel Corsa Electric brauks tālāk par to pašu naudu (+ FOTO)

Opel veicis Corsa Electric modernizāciju, kas vācu mazauto ļaus aizbraukt tālāk bez papildu uzlādes. Patīkami, ka šādu bonusu ražotājs sniedz nepaaugstinot cenu. Lasīt vairāk

 

Dacia Bigster 2025 gada modelis ar aprīkojumu kempingošanai - 1 500 eur par redeli, viss 2 000 eur (+ VIDEO) 12

iAuto apskata Dacia Bigster ar speciālo aprīkojumu, kas šo transportlīdzekli padara piemērotu izbraucieniem pie dabas, neatsakoties arī no pārnakšņošanas. Lasīt vairāk

 

VW Tayron ierodas ar agresīvu cenas piedāvājumu PHEV versijai (+ VIDEO)

Volfsburgā ražotais Volkswagen Tayron aizstāj savulaik no Meksikas importēto Tiguan Allspace. Modeļa nosaukums aizgūts no vēl 2018. gadā Ķīnas tirgū ieviesta Volkswagen krosovera. Jaunais Tayron ir 25 centimetrus garāks par Tiguan, un apmēram puse ieguvuma ir pagarināta riteņu bāze. Lasīt vairāk

 

Tanki ar elektrību nebrauks – vācu zinātnieki brīdina savu valdību par zaļā kursa bīstamību 36

Aptuveni 70 vācu zinātnieku parakstījuši vēstuli, kurā tie brīdina Vācijas valdību par zaļā kursa bīstamību, kas var izpausties arī veidā, ko šķietami līdz šim ignorējām. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti