Noskaidrots labākais Latvijas jaunais automehāniķis 2025! (+ FOTO) - iAuto

Noskaidrots labākais Latvijas jaunais automehāniķis 2025! (+ FOTO) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

UP PR | 12.marts 2025 16:08

Sīvā konkurencē nule kā noskaidrots 2025. gada Latvijas prasmīgākais jaunais automehāniķis konkursā "Young Car Mechanic 2025". Uzvarētājs pārstāvēs Latviju starptautiskajā finālā, kur piedalīsies 13 Eiropas valstu labākie jaunie automehāniķi.

Konkursa “Young Car Mechanic 2025” uzvarētājs šogad ir Aizkraukles Profesionālās vidusskolas 4. kursa audzēknis Niks Pētersons un viņa pedagogs – Edgars Šals. Niks ieguvis organizatoru “Inter Cars Latvija” ceļazīmi uz starptautisko finālu Horvātijā un 1000 eiro savas skolas aprīkojuma atjaunošanai.

[precizēts] Otro vietu un 700 eiro naudas balvu skolai ieguva Kandavas Lauksaimniecības tehnikuma audzēknis Arnolds Markševics (pedagogs – Kaspars Ševčuks), savukārt trešo vietu un 500 eiro - Roberts Meikšans (pedagogs - Sanita Eihmane) no Rīgas tehniskās koledžas.

“Konkurss “Young Car Mechanic” Latvijā notika jau 18. gadu, un katru gadu dalībnieku līmenis kāpj,” stāsta “Young Car Mechanic” starptautiskā projekta vadītājs un organizatoru “Inter Cars Latvija” pārstāvis Armands Umbraško.

Par to liecina fakts, ka pirmo reizi Latvijas fināla vēsturē TOP 5 izšķīra vien dažu punktu un minūšu starpība. “Starp pirmajām piecām vietām punktu atšķirība bija vien 4,5 punkti. “Trīs dalībniekiem bija identisks punktu skaits, un viņi cīnījās par 2.–4. vietu. Šajā gadījumā izšķirošais faktors bija izpildes laiks,” pauž organizators.

No 430 Latvijas tehnisko skolu automehānikas audzēkņiem, kuri konkursa pirmajā kārtā mērojās spēkiem, atbildot uz testa jautājumiem tiešsaistē, konkursa pusfinālam kvalificējās 57 jaunieši. Finālā iekļuva 12 labākie jaunie automehāniķi no 9 skolām.

Uzvara - negaidīts pavērsiens

“Young Car Mechanic 2025” Latvijas finālā dalībnieki, kuri vislabāk bija apliecinājuši teorētiskās zināšanas, lika lietā savas prasmes un iemaņas 12 dažādos praktiskos uzdevumos. Uzdevumi bija dažādas sarežģītības - no šķietami vienkāršas filtra izvēles un nomaiņas, līdz piņķerīgai zobsiksnas nomaiņai.

Uzreiz pēc apbalvošanas ceremonijas Aizkraukles Profesionālās vidusskolas audzēknis Niks Pētersons saviļņots atzina, ka nav gaidījis, ka uzvarēs konkursā.

“Nebiju gaidījis, ka rezultāts būs tik augsts. Pēc pirmās fināla dienas rēķināju, ka varētu būt 4. vietā, taču otrajā dienā sanāca daudz labāk, nekā biju cerējis,” gandarījumu pauž labākais Latvijas jaunais automehāniķis.

Niks, kurš šobrīd jau strādā praksē auto dīlera servisa centrā Rīgā, stāsta, ka visvairāk finālā padevās filtru maiņa, savukārt vislielākais izaicinājums - uzdevums par elektromobiļiem. “Par šo uzdevumu jutos vismazāk pārliecināts. Līdz šim neesmu darbojies ar elektroauto, jo skolā pagaidām auto elektriķa specializāciju apgūt nevar, un lai darbotos ap elektroauto, nepieciešama atsevišķa kvalifikācija.”

Organizatori: dzinējspēks - skolotāju iesaiste un entuziasms

Kopumā starptautiski konkursa pirmo kārtu uzsāka 3200 tehnisko skolu jaunie mehāniķi, pārstāvot vairāk nekā 260 mācību iestādes Eiropā. Konkursa organizatori atzīst, ka visu finālistu līmenis ir augsts.

“1. un 2. vietu šķīra 2,5 punkti. Var teikt, ka visiem pieciem labākajiem prasmju līmenis ir vienlīdz augsts,” stāsta A. Umbraško. Organizators arī uzteic Latvijas tehnisko skolu pedagogu neatsveramo pieredzi, kā arī iniciatīvu un entuziasmu audzēkņu sagatavošanā šim konkursam.

“Pedagogu iesaiste, kā arī entuziasms, ir būtisks jomas un konkursa attīstības dzinējspēks. “Young Car Mechanic” projekta virsmērķis jau kopš pirmsākumiem ir veidot ciešu sadarbību starp tehniskajām izglītības iestādēm un nozares uzņēmējiem, lai nodrošinātu jauno profesionāļu kvalitatīvu apmācību un sekmīgu integrāciju darba tirgū,” uzsver organizators.

Domājot par nākamo gadu, organizators spriež, vai nav jāapsver sarežģītāki uzdevumi, ņemot vērā blīvo punktu skaitu starp TOP 5 dalībniekiem. “Skolotāji jau zina, kā labāk sagatavot audzēkņus, kam vairāk jāpievērš uzmanība gatavošanās procesā, un arī paši jaunieši ir labi informēti par to, kā trenēties konkursam,” tā Umbraško.

Gatavošanās starptautiskajam finālam Horvātijā

Automehāniķis Niks Pētersons stāsta, ka uzvara devusi uzrāvienu turpināt attīstīties savā profesijā un pilnveidot prasmes. “Konkurence finālā bija ļoti sīva, to redz arī pēc rezultātiem, tāpēc tikpat labi varēju palikt ārpus uzvarētāju loka,” piebilst aizkrauklietis.

Tagad Nikam priekšā gatavošanās darbs starptautiskajam finālam, ar dažādām apmācībām un praktisko iemaņu attīstīšanu. Aizkraukles Profesionālās vidusskolas audzēknis pārstāvēs Latviju “Young Car Mechanic 2025” starptautiskajā finālā, kas šogad notiks Horvātijā. Tajā sacentīsies 13 konkursa dalībvalstu uzvarētāji.

“Starptautiskais “Young Car Mechanic” projekts nepārtraukti attīstās, līdz ar to katru gadu ir kādi jauninājumi. Ne vienmēr tie attiecas uz uzdevumiem, piemēram, šogad priecājamies par Ukrainas skolēnu atgriešanos konkursa apritē. Tie ir būtiski jaunumi, kas ietekmē projektu kopumā,” uzsver konkursa organizators.

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

Foto: Publicitātes attēls

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
ZZZZ 12.marts 2025 16:58
3 0 Atbildēt

Jā šis labs. Tik tas nedaudz, kā sportā. Ikdienā nebūtu slikti pārzināt ko vairāk kā šrotmobīļus. Diemžēl tehnoloģijas iet tik strauji uz priekšu, ka strādājot, grūti paspēt līdz. Patreiz mehāniķim jau jābūt kā kvalificētam elektriķim/programmētājam 🙈

:-) 13.marts 2025 15:20
1 0 Atbildēt

Nu jau ir tā, ka tiek gatavoti 3 tipu spečoki, elektriķi, kuri pārzin programmas, respektīvi elektrosistēmas, motoristi, un mehāniķi. Tas tikai loģiski, ka ripu montētājs, nevar būt elektro auto apkopes speciālists. Nopietnos auto apkopes servisos, tā arī ir sadalīts, katram savs lauciņs. Tik žēl, ka tik tiešām zinošu un spe'jīgu meistaru atras ir problēma, visus izķer dīleru servisi. Šķūņiem paliek, nu tas, kas citiem nav vajadzīgs.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Zināms, kam 2024. gadā visvairāk pārdotu elektroauto 2

2024. gads ir bijis izaicinājumu pilns visiem elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem, taču vieniem veicies labāk, citiem sliktāk. Pie pirmajiem pieskaitāms vairums Ķīnas autobūves uzņēmumu, pie otriem – visi pārējie. Lasīt vairāk

 

Kur tiek izvietotas videokameras un kādus Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus tās fiksē? (+ VIDEO) 5

Kā Rīgā, tā citās pilsētās arvien vairāk tiek uzstādītas kameras, kas fiksē un kontrolē, vai autovadītāji ievēro Ceļu satiksmes noteikumus. Raidījuma #4studija skatītājs vēlas saprast, vai Kuldīgas pašvaldības policijā esošās videonovērošanas kameras ir sertificētas, un vai balstoties uz to ierakstiem piemērotie sodi ir likumiski. Lasīt vairāk

 

Audi pilnīga pāreja uz tikai elektriskiem modeļiem līdz 2033. gadam vairs nav spēkā 21

Tāpat kā vairāki citi autoražotāji, arī Audi atkāpies no sākotnējiem plāniem un paziņojis par mērenāku pieeju elektriskajai nākotnei. Lasīt vairāk

 

Izskalojums zem asfalta iegrūst un "aprij" motociklistu Seulā (+ VIDEO) 2

Automašīnā braucošajiem paveicas - viņu auto kustības inerce izmet atpakaļ uz stingras virsmas, taču motociklists iegāžas 20 metru dziļā izskalojumā, un, kā vēsta video, 17 stundas vēlāk viņa nedzīvo ķermeni atrod 50 metrus tālāk metro tunelī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti