Valsts ceļu tīklā satiksmes drošības galvenā prioritāte ir noslogotāko autoceļu pārbūve, pēc tikšanās ar Medemciema iedzīvotāju un Olaines pašvaldības pārstāvjiem uzsvēra Satiksmes ministrijas (SM) un VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.
LVC pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka lielākais bojāgājušo skaits valsts autoceļu tīklā pēdējos gados ir bijis sadursmēs, tostarp frontālās, tāpēc galvenā prioritāte no ieguldījumu viedokļa ir noslogotāko valsts autoceļu pārbūvē par ceļiem ar vairākām joslām katrā virzienā un atdalītajām brauktuvēm.
Tāpat, lai mazinātu sadursmju iespējas, uz valsts galvenajiem autoceļiem tiek likvidēti kreisie pagriezieni, kas līdz ar apdzīšanu ir bīstamākie manevri. Pēdējo gadu laikā kreisie pagriezieni un apgriešanās vietas ir slēgti uz Rīgas apvedceļa (A5), Vidzemes šosejas (A2), Tallinas šosejas (A1) un arī uz Jelgavas šosejas (A8) Medemciema krustojumā.
LVC norāda, ka, slēdzot kreisos pagriezienus un apgriešanās vietas, apgriešanās manevri autobraucējiem ir jāveic, izmantojot divlīmeņu mezglus, kas atrodas dažu kilometru attālumā.
Medemciemā kreisie pagriezieni tika likvidēti 2020.gadā, pēc kā ir samazinājies satiksmes negadījumu skaits ar cietušajiem. Laika posmā no 2017.gada līdz 2019.gadam pie Medemciema negadījumos cieta 13 cilvēki, bet pēc pārbūves 2021., 2023. un 2024.gadā šajā posmā katru gadu cieta četri cilvēki.
Savukārt 2022.gads netika ieskaitīts statistikā, jo tad šajā posmā notika būvdarbi, tika mainīts segums un bija ieviesti satiksmes ierobežojumi. Būvdarbu laikā un būvdarbu zonā notika viens smagais negadījums, kad motobraucējs nakts laikā iebrauca nožogotajā būvdarbu zonā un gāja bojā, ietriecoties stāvošā būvniecības transportā.
LVC informē, ka sanāksmes dalībnieki vienojās, lai uzlabotu mikromobilitātes piekļuvi dzelzceļa stacijai Medemciemā, SM vērtēs iespēju pārskatīt Ministru kabineta noteikumus par mobilitātes punktiem. Tāda punkta izveides gadījumā nokļūšanai uz un no Rīgas Medemciema iedzīvotāji vairāk izmantotu dzelzceļa satiksmi.
LETA jau ziņoja, ka LVC telpās Medemciema iedzīvotāju protesta akcijas darba grupas pārstāvji trešdien tikās ar SM pārstāvjiem, lai runātu par iespējām mainīt satiksmes organizāciju krustojumā uz Jelgavas šosejas.
2020.gada jūnijā Medemciema krustojumā uz Jelgavas šosejas tika slēgti kreisie pagriezieni un mainīta satiksmes organizācija Jelgavas šosejas un Rīgas apvedceļa divlīmeņu krustojumā. Medemciema iedzīvotājus dažu lieku kilometru mērošana nogriešanās veikšanai neapmierināja, un viņi rīkoja protesta akcijas pret minētā krustojuma pārbūvi, slēdzot kreiso pagriezienu iebraukšanai Medemciemā no Rīgas puses.
Īsāk sakot, tos pārāk daudz iedomājušos pāķus pasūtīja nah.
Nesmīdini, kā sitās tā arī sitīsies. Ja ne tā, tad citādāk. Mūsdienu vadītāji vairs nejēdz vadīt auto.