60 elektro, 60 dīzeļbusi - "Rīgas satiksme" plāno iegādāties 120 jaunus autobusus - iAuto

60 elektro, 60 dīzeļbusi - "Rīgas satiksme" plāno iegādāties 120 jaunus autobusus 2

 

Ilustratīvs attēls Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 8.maijs 2025 13:07

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" plāno iegādāties 120 jaunus autobusus, aģentūru LETA informēja uzņēmumā.

"Rīgas satiksme" izsludinājusi tirgus izpēti par 18 metrus garu autobusu iegādi, no kuriem 60 plānoti elektroautobusi un 60 - dīzeļautobusi.

Tirgus izpētes mērķis ir noskaidrot iespējamos piegādes termiņus, tehniskos risinājumus un indikatīvās izmaksas.

Balstoties uz tirgus izpētes rezultātiem, tiks sagatavota un izsludināta iepirkuma procedūra.

Tirgus izpētes mērķis ir iegūt visaptverošu informāciju par autobūves nozares piedāvātajiem jaunajiem tehnoloģiskajiem risinājumiem, tostarp hibrīdpiedziņas iespējām, dažādām aktīvās un pasīvās drošības sistēmām, autonomās kustības elementiem, attālinātās diagnostikas iespējām un citiem risinājumiem, kas varētu tikt piemēroti Rīgas pilsētas sabiedriskajam transportam.

Vienlaikus tiks noskaidroti arī piegādes termiņi un indikatīvās izmaksas, lai nodrošinātu iepirkuma dokumentācijas sagatavošanu.

Autobusu iepirkuma tirgus izpētes laikā "Rīgas satiksme" īpašu uzmanību pievērsīs arī risinājumiem, kas sekmē efektīvāku un ilgtspējīgāku transportlīdzekļu ekspluatāciju. Tiks izvērtētas iespējas ieviest alternatīvus risinājumus auduma apdarei sēdekļos, piemēram, izturīgākus un vieglāk kopjamus materiālus, kas uzlabotu salona higiēnu, atvieglotu ikdienas uzkopšanas darbus un samazinātu ilgtermiņa uzturēšanas izmaksas.

Svarīgs faktors būs arī tehniskās uzturēšanas efektivitāte - autobusiem jābūt konstruētiem tā, lai apkope būtu ātra, vienkārša un mazāk resursietilpīga. Vienlaikus tirgus izpētes ietvaros tiks vērtēti risinājumi, kas uzlabo kustības drošību gan vadītājiem un pasažieriem, gan arī citiem satiksmes dalībniekiem.

Tirgus izpētē plānots uzrunāt plašu iespējamo piegādātāju loku - gan starptautiskus autobusu ražotājus, gan oficiālos dīlerus Eiropas Savienībā un ārpus tās.

2023.gadā "Rīgas satiksme" strādāja ar 184,044 miljonu eiro apgrozījumu, bet kompānijas peļņa bija 1,838 miljoni eiro.

"Rīgas satiksme" nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem, tramvajiem un trolejbusiem Rīgā, kā arī apsaimnieko autostāvvietas pilsētas ielu malās. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Rīgas dome.

 
Visi komentāri
 
Gribu savu auto 8.maijs 2025 20:57
0 0 Atbildēt

Lai uzmazgātu autobusā grīdu ,efektivitāte jebkuram būs aptuveni vienāda, bet izmaksas ????? Radiniekiem noteikti augstākas , bet noteikti pieņemamākas .

650 8.maijs 2025 23:53
0 0 Atbildēt

Peļņa ira drammatiski kritusies.Virsmaz virtuāli percentuālā izteiksmē.Savulaik teiksmainā nekad tā arī nreāli neredzētā mister20% vietā tagad laikam (ērtajos passažiru/krēslos) sasēdušies kkādi 1%nabag dempingotāji.Bet lieliski, kad Pats uzņēms Pelna, pats visu sev (no savas Peļņas) noPērk un tāa.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti