Visi komentāri - Nākamgad plāno paplašināt tehnisko līdzekļu izmantošanu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu kontrolēšanai

Nākamgad plāno paplašināt tehnisko līdzekļu izmantošanu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu kontrolēšanai 28

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2025 14:09

Nākamajā gadā plānots paplašināt tehnisko līdzekļu izmantošanu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu kontrolēšanai, ceturtdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē sacīja Valsts policijas Reaģēšanas pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

Viņš informēja, ka 2026. gadā policijas galvenās plānotās prioritātes ietver darba sākšanu pie 17 jaunizveidotajiem vidējā ātruma kontroles sistēmas posmiem. "Kopā ar VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) esam izveidojuši sadarbības modeli. Tiklīdz tiks pabeigti pēdējie ieviešanas darbi, policija savā kompetencē sāks darbu pie šiem posmiem," viņš minēja.

Tāpat plānots sākt darbu pie jaunas infrastruktūras izveides sadarbībā ar Iekšlietu ministrijas (IeM) Informācijas centru un LVC. "Plānots izveidot video sistēmu infrastruktūru gan sabiedriskās kārtības, gan drošības nodrošināšanai. 23 vietās būs izvietotas videosistēmas ar kontroli ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu ievērošanai," piebilda Jančevskis.

Papildus plānota arī VP pārvietojamo 12 fotoradaru programmatūras atjaunināšana, lai veiktu pilnu ceļu satiksmes plūsmas kontroli. "Tādējādi papildus ātruma pārkāpumiem sistēma kontrolēs arī citus pārkāpumus, piemēram, tehniskās apskates esamību un citus," viņš atzīmēja.

"Tāpat esam sākuši un nākamgad plānojam pabeigt VP Autopārvadājumu uzraudzības nodaļas autoparka papildināšanu un tehnisko līdzekļu ieviešanu," piebilda VP pārstāvis.

Satiksmes ministrijas (SM) Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns informēja, ka Latvijā patlaban ir 100 stacionārie fotoradari, 12 pārvietojamie fotoradari, trīs 360 grādu kontroles sistēmas ("Eunomia") un 16 vidējā ātruma kontroles sistēmas. "Tāpat attīstām kameras uz meteostacijām. Kopumā ir uzstādītas 100 ļoti augstas jutības kameras, ar kurām var iegūt dažādus datus un kontrolēt situāciju konkrētajā posmā," minēja Vectirāns.

Tāpat viņš informēja, ka aktīvi tiek izmantotas arī aptuveni 20 sarkanās gaismas kameras. "Šādus tehniskos līdzekļus aktīvi izmanto 13 pašvaldībās," piebilda Vectirāns.

Viņš informēja, ka drīzumā tiks atklātas 17 jaunas vidējā ātruma kontroles sistēmas, kā arī divas vietas ar automātiskiem autosvariem. Tāpat tiek strādāts pie projekta par 10 multifunkcionālām iekārtām, kas, iespējams, uz robežām, galvenajiem ceļiem un citiem posmiem kontrolēs ne tikai transportlīdzekļu masu, bet arī konstatēs citus pārkāpumus, minēja Vectirāns.

Vectirāns piebilda, ka turpmāk plānots izveidot vienotu tehnisko līdzekļu tīklu, lai panāktu pastāvīgu iekārtu uzturēšanas finansējumu, un ieviest vienotu iekārtu uzturēšanas tehnisko nodrošinājumu. Plānots arī izstrādāt tālāko stratēģiju tehnisko līdzekļu izmantošanas uzlabošanai - attīstībai un finansēšanai.

Jau ziņots, ka šogad apkopotā statistika par satiksmes negadījumos bojāgājušajiem ir skarba, un nepieciešamības gadījumā būs jāsāk domāt par bargāku sodu ieviešanu, ceturtdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē paziņoja tās vadītājs, satiksmes ministrs Atis Švinka (P).

Šogad avārijās, tostarp vakar notikušajā traģēdijā, kad Rīgā automašīna sabrauca gājēju, dzīvību zaudējuši 108 cilvēki, kas nozīmē, ka jau patlaban tiek pārsniegti visi pagājušā gada rādītāji, atklājot sēdi, norādīja Švinka.

VP apkoptā statistika liecina, ka šogad desmit mēnešos ceļu satiksmes negadījumos smagus ievainojumus guvuši 259 cilvēki, bet pērn - 279. Viegli ievainojumi šogad desmit mēnešos ir bijuši 3094 cilvēkiem, bet pērn attiecīgajā periodā - 2974.
 

 
Visi komentāri
 
Bradypus 28.novembris 2025 11:40
14 0 Atbildēt

Ieivestie risinājumi nesasniedz deklarēto rezultātu. Ko no tā var secināt? Vajag ieviest VAIRĀK to, kas nedarbojas, vai ne? Nu vai arī deklarētais rezultāts ir fufelis un patiesais TIEK sasniegts?

srt 28.novembris 2025 14:54
13 0 Atbildēt

Ja to tehnisko palīglīdzekli uzliks uz trepītēm Daugavas krastā, vai tas spēs apturēt pašnāvniekus...?

W12 28.novembris 2025 20:01
0 0 Atbildēt

Šis ir labs…

Krotow 28.novembris 2025 16:19
7 0 Atbildēt

Kontrole kontrole kontrole kontrole... un par ceļu uzlabošanu ne vārda. Kamēr Liepājas un Kokneses ceļi un Via Baltica, kam bija jābūt pareizi būvetiem bāņiem, būs tādas šauras taciņas kā tagad, nekādi radari nelīdzēs.

1984 28.novembris 2025 18:53
1 0 Atbildēt

Lielais Brālis visu redz (un iekasē)

Nja 1.decembris 2025 7:04
0 0 Atbildēt

Ko nu stāsti. Uz Kokneses ceļa salika radarus, bija vidējā ātruma zona. Kopš tā laika cik tur ir nositošies? Nu nemāk pie mums braukt cilvēki, ceļi ir tādi kādi ir, pa tādiem arī jāprot braukt. Un cik braucu pa Kokneses ceļu, nu kādas divas joslas. Intensīva satiksme tur ir tikai tad kad visi brauc uz laukiem un pēc tam uz māju. 90% laika tas ir pustukšs ceļš.

wfd 28.novembris 2025 17:02
8 0 Atbildēt

Visas šīs pārmērīgās kontroles cilvēkus iedzen konstantā stresā, kā rezultātā mērķis tiek sasniegts pretējs nekā sākotnēki uzstādītais. Vācijā, Austrijā un Igaunijā vispār nav vidējā ātruma kameras, pie kam Vācijā un Austrijā tās ir aizliegtas. LV mēģina uzlikt kameru/radaru uz katra staba/luksofora - tādējādi padarot satiksmi krietni nervozāku, saraustītāku un bīstamāku. Jānočeko riepas, pagriezieni, izmeši, ātrumi, luksofori, oktas utt. Cilvēki NAV roboti. Ejam nepareizā virzienā.

Rexx 28.novembris 2025 18:23
0 6 Atbildēt

1. Ja tev uzbrauks virsū kāds ar gludjear vai liselin riepām, tu teiksi- kur skatās kontrolējošās iestādes?

2. Tas pats  ar OCTA.

3. Ja kādam nesegs pagrieziens, tas arī var izraisīt avāriju, īpaši, ja visi iesaistītie ir nejēgas.

4. Ja tev sastrēgumā priekšā kāds smirdināsies ar izplūdes gāzēm, tev nepatiks.

5. Ja kāds brauks pie " sarkanā", kad tev zaļais, tev nepatiks.

6. Un atceries- visi, kas brauc lēnāk par tevi ir tūjas, bet tie, kas ātrāk- atsaldētie trakuļi.

Tas viss.

... 29.novembris 2025 14:48
3 1 Atbildēt

Kādā veidā vidējā ātrum radars tevi pasargās no pārgalvīga braucēja ar plikām riepām u.t.t. maksimums viņam mēģinās uzlikt sodu, ko vainīgais pat nesaņems, ja brauks ar mašīnu, kas nav reģistrēta LV, brauc ar viltotu numuru u.t.t. Un neviens šo braucēju pat nemeklēs, jo policijas resursi aizņemti ar naudas skaitīšnu...

anonimikis 28.novembris 2025 18:35
0 0 Atbildēt

Toties Vācijā ir pilns ar slēptām ātruma kamerām un pat aplikācijas, kuras uzrāda to atrašanās vietu ir aizliegtas.

GB12 29.novembris 2025 10:39
0 0 Atbildēt

... un Austrijā nav brīdinājuma zīmju par pārvietojamiem fotoradariem. Nu, vismaz Tiroles apkārtnē, neredzēju nevienu, kaut fotoradaru tur ir papilnam...

Nja 1.decembris 2025 7:06
0 0 Atbildēt

Arī pie mums neviens neuzstāda ceļa zīmi pirms pārvietojamā radara. Comon.

Vernons 28.novembris 2025 19:22
5 1 Atbildēt

Latvijā ir iedibināts terors uz ceļiem ar ceļa zīmēm 30! Ar radariem un foto kamerām! Un tas viss pie CSN kurus atstāja "mantojumā" komunisti 1987. gada 1. jūlijā! Noziedzīga politika ceļu satiksmē "augļus" nenes! Kad Valstī kārtību noteic noziedznieki!

0pis 28.novembris 2025 20:06
3 5 Atbildēt

Ai, nu beidz....30 ir tikai pilsētās, ne jau uz šosejām. Tu tāds meistars-profs ka pilsētas centrā gar skolu nevari 200m nobraukt uz 30? Timrots nav radinieks?

W12 28.novembris 2025 19:59
12 3 Atbildēt

“…šogad apkopotā statistika par satiksmes negadījumos bojāgājušajiem ir skarba, un nepieciešamības gadījumā būs jāsāk domāt par bargāku sodu ieviešanu, ceturtdien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē paziņoja tās vadītājs, satiksmes ministrs Atis Švinka (P)”

———————————————-

Šitais viss liecina par totālu stulbumu, aprobežotību un nespēju analizēt faktus. Reāli nožēlojami, jo visi avāriju statistikas dati ir brutāli sabāzti vienā maisā. Jautājums - kā bargāki sodi autovadītājiem novērsīs uzbraukšanu gājējam vai velobraucējam, kurš pārvietojas pa ceļa braucamo daļu diennakts tumšajā laikā bez neviena atstarotāja vai vēl labāk - gājējs guļ vai sēž uz braucamās daļas. Vai šo visu novērsīs arī papildus vidējā ātruma radari? Nu nē taču. Jūs taču redzat, ka tas viss īsti nestrādā.

... 29.novembris 2025 14:51
5 1 Atbildēt

Alkaš, izvelc galvu no miskastes un paskaties apkārt. Cen jau nav runa par 200 m pie skolām, bet par 2/3 Rīgas ielu, lielu un mazu...

... 29.novembris 2025 14:52
1 0 Atbildēt

Šis bija adresēts Opim

0pis 29.novembris 2025 15:16
1 4 Atbildēt

Vēršanās pie nepazīstama cilvēka ar "Alkaš, izvelc galvu no miskastes" ir paraugs tai braukšanas kultūrai, kuru dēļ cieš arī normāli AV jo gulošie un (30) zonas skar arī viņus. Kamēr AV cietīs no neirozēm un sēdīsies pie stūres kašķīgi un nelaimīgi, tikmēr arī turpināsies viņu patvaļas un nesavaldības ierobežošana.

Kārtējais 29.novembris 2025 11:12
5 0 Atbildēt

idiotisms un marasms. Autobraucēji un motobraucēji sastāda tikai nepilnu pusi no bogājušajiem. Visi pārējie ir tie, kas nebrauc ar auto un moto. KAPĒC JĀSODA IR TIKAI AUTO UN MOTO BRAUCĒJI? KAD BEIDZOT SODĪS VISUS DEBILOS RITEŅBRAUCĒJUS UN NEADEKVĀTOS GĀJĒJUS, KURI UZSKATA KA VIŅIEM IR TAISNĪBA?

Hmm 29.novembris 2025 12:38
0 0 Atbildēt

Redzi - vieniem skolotājs ir uupis, otriem Vernors, un izskatās, ka abas puses stūrgalvīgi turas pie savas taisnības, kompromisus nepieļaujot.

Pagapaga 29.novembris 2025 13:44
5 0 Atbildēt

drīz sodīs visus, vienkārši jāpagaida, kamēr vēl drusciņ attīstīsies kases aparātu tehnoloģijas.

Bet pagaidām 1kārt ir jasoda tie,no kuriem var kaut ko nokāst.Tā kā gājējam un/vai velosipēdistam nav reģ.Numura, pagaidām nevaram viņus identificēt.Bet nekas, pag ,mēs pie tā strādājam (ar mellu muti, dien dienā).

Nepietiek vien ar to, ka šie kāšanas aparāti nekādi nav iespaidojuši (samazinājuši) bojāgājušo,purnābraucoso un līnijpārkāju skaitu.Vajag palielināt to izplatību, lai pēc kāda laiciņa glumi izmanīgie "ieviesēji" atkal konstatētu, ka atkal vajag palielināt.

Brīnos, no kurienes Latv.Valsts ņem šos te idiotus, kuri ar šādu apskaužamu regularitāti nokļūst (tiek iesēdināti) tieši satministra sēdvietā.Šhitais draņņķis tikko kā ausis nolaidis kā tāds astikājstarpē iežmiedzis krancis sēdēja Uzticības balsojumā- nu tagad ir skaidrs, viņš vienkārši izturēja Noderīgā idiota eksāmenu.

Visupirmais neatliekamākais, ko viņš pēc glumās "palikšanas amatā" darīja (tāpat kā līdzšinējie idioti, viņa priekšgaitnieki/priekšābraucēji) - veica šo te publisko kārtējo nezkurojau uzdirsienu "visai sabiedrībai".

Jo tieši "visa sabiedrība" ir vainojama pie visa tā, ka šie te šajos Augst God Amatos (aga) ieceltie (Taisnīgi Atalgotie) šarlataāni nav izdarījuši (un pat Netaisās darīt) konkrēti TO, par ko tie iedzīvotāji (nodokļu maksātāji- lohi) viņiem to Algu maksā.

Viņi sev liekas nemirstīgi, neaizsniedzami un neaizskarami. Lohupūļa pārvaldnieki, Gaismas nesēji.Praktiski nevienā akūtā jautājumā vai jomā viņi NAV konsultējušies ar Sabiedrību un netaisās to darīt pat ne principā nē.

Nu k;ā tā var- PLĀNOT sodanaudu ieņēmumus! Satiksmes ministrs taču pa lielam ir lohs,ieliktenis,viņš (tāpat kā vēl te viens otrs) "atbild" tikai par naudasplūsmas regulāciju. Staigajošais kasesaparāts.Ja pēkšņi vairs nebūtu to pārkāpēju- viņš pēc mēneša nosprāktu/Badā.Tfuttu,jopt...

Nav, ko gaidīt 29.novembris 2025 15:11
1 0 Atbildēt

Ir jāpieliek SM aparātam algas - ja tu būtu SM ministrs, Tu būtu ar mieru kustināt smadzenes par apkaunojošiem 7100 eiro mēnesī?, bet viņa vietnieki (2 gb) par nieka 7000, bet sekretāra vietnieki par tikai 6400, koa?

1984 30.novembris 2025 12:41
0 0 Atbildēt

Ja pēkšņi vairs nebūtu to pārkāpēju- viņš pēc mēneša nosprāktu/Badā.Tfuttu,jopt...

Ja soda naudas nenes plānotos ieņēmumus - jāpaaugstina tarifi vai jāsamazina limiti (vislabāk abus pasākumus ieviest sinhroni)

Krotow 1.decembris 2025 0:43
0 0 Atbildēt

Kad tas kverplis nokļuva ministra krēslā, atcerējos Šeklija "Ceļojumu uz Tranaju". Kur katram varasvīram kaklā bija radiovadāma bumba, ko iedarbināja, saņemot pietiekami daudz adekvātu sūdzību par šīs amatpersonas darbu. Mūsu varasvīriem un sievām arī derētu.

Haha 29.novembris 2025 20:02
2 0 Atbildēt

Aprobežojas ar sodīšanu par ātruma pārsniegšanu taču vēl nesaprot, ka ātruma pārsniegšanai nav nozīmes. To pārsniedz visi visur un vienmēr, bet drošība no tā nemazinās. Tā vietā būtu jāregulē agresīva braukšana, distances neievērošana, strauja un nevajadzīga joslu mainīšana, nepalaišana, rāvējslēdzēju principa neievērošana, iespraukšanās blakus rindā nesagadot, ka palaiž utt.

Rf 29.novembris 2025 20:08
2 0 Atbildēt

Tie tehniskie mēsli arī sodīs tos kas velkas un neievēro distances ir kārtējo reizi tos kas pārsniedz ātrumu kas galīgi nav reālais iemesls kāpēc notiek avārijas

Krotow 1.decembris 2025 0:45
0 0 Atbildēt

Šos kāreiz nesodīs. Jo viņi rada tos no kuriem var papildināt valsts kasi.

Vernons 30.novembris 2025 13:56
0 0 Atbildēt

Un kā kontrolēs CSN 57., 70. un 104.4 punktu pārkāpumus? "STOP"  signāls  vispār nav Brīdinājuma signāls!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti