Visi komentāri - No OCTA līdzekļiem piecu gadu periodā satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 10 miljoni EUR

No OCTA līdzekļiem piecu gadu periodā satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 10 miljoni EUR 8

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 2.decembris 2025 8:06

Laika posmā no 2020.gada līdz 2024.gadam apdrošinātāji satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses pasākumos kopumā ieguldījuši 10,65 miljonus EUR no OCTA līdzekļiem. Šajā gadā dažādos satiksmes drošības projektos tiks ieguldīti vairāk kā 3 miljoni EUR, savukārt nākamgad – 2,5 miljoni EUR.

Šos līdzekļus veido apdrošinātāju ikgadējie ieskaitījumi Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fondā 2% apmērā no kopējiem OCTA ieņēmumiem.

“Šajā gadā satiksmes drošības projektiem tiks novirzīti 3 miljoni EUR, kurus OCTA apdrošinātāji ieskaita ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fondā, un tā vēsturiski ir lielākā summa gada griezumā. Gandrīz puse no šīs summas (1,42 miljoni EUR) novirzīti Iekšlietu ministrijas padotībā esošajām iestādēm valstiski nozīmīgu satiksmes drošības projektu realizācijai, piemēram, fotoradaru programmnodrošinājuma uzturēšanas, remonta un pilnveidošanas pakalpojuma iegādei, kā arī VUGD materiāli tehniskās bāzes paplašināšanai,” stāsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

“Arī apdrošinātāji ir ieinteresēti samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Lai arī dažādi pasākumi valstiskā un pašvaldību līmenī tiek ieviesti, tomēr situācija uzlabojas lēni. Šogad līdz novembra beigām bojāgājušo satiksmes dalībnieku skaits uz Latvijas ceļiem ir vairāk nekā attiecīgā periodā pērn. Nav mazinājies agresīvo autovadītāju skaits un ceļu satiksmē joprojām piedalās liels skaits šoferu apreibinošo vielu ietekmē,” skaidro J.Abāšins, piebilstot, ka palielinās arī satiksmes dalībnieku bezatbildība nepiesprādzēties, jo no 107 šogad ceļu satiksmes negadījumā bojā gājušajiem 15 nebija piesprādzējušies.

“Ceram, ka ieguldītie finanšu līdzekļi ceļu satiksmes negadījumu novēršanas profilakses fondā, ļaus atbildīgajām iestādēm panākt efektīvāku satiksmes drošības problēmu risināšanu un gan cietušo, gan  bojāgājušo skaita samazināšanu. Nozīmīga ir arī mērķtiecīga un kvalitatīva sabiedrības izglītošana par pienākumiem un atbilstošu rīcību uz ceļa, jo īpaši veicinot sapratni, ka satiksmes dalībnieki savstarpēji mijiedarbojas un pieklājības normas attiecas arī uz dalību ceļu satiksmē. Vēlme pārkāpt sabiedrībā noteikto kārtību var novest pie pārgalvīgas rīcības, kas jau var radīt negatīvas sekas uz ceļa, kas nebeidzas uzreiz pēc ceļu satiksmes negadījuma,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs.

 
Visi komentāri
 
BMW 2.decembris 2025 8:39
4 0 Atbildēt

Kā tad tas tā sanāk, jo vairāk iegulda, jo sūdīgāka statistika!?  

Laikam ne tur iegulda.

ezis71 2.decembris 2025 19:39
0 0 Atbildēt

Acu maisiņos iegūlda.

Original Nja 2.decembris 2025 9:11
0 0 Atbildēt

'"Arī apdrošinātāji ir ieinteresēti samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu." - loģiski. Jo mazāk negadījumu, jo mazāk jāizmaksā atlīdzībās, un krietni aug peļņa

Vernons 2.decembris 2025 10:09
1 0 Atbildēt

Abāšins ir izaudzis kopā ar debīliem Ceļu satiksmes noteikumiem. Kādi fondi? CSN jau vakar vajadzēja sakārtot! Neredzēt progresu Ceļu satiksmē!

REXX 2.decembris 2025 10:30
2 0 Atbildēt

Diemžēl, ne tikai šajā jomā, bet arī citās "pie teikšanas" ir tādi personāži, kuriem pa attiecīgo jomu ir tikai teorētisks priekšstats ( kaut vai- atbildīgais par sabiedrisko transportu nav nekad pārvadājis pasažierus). Tāpat arī ar cilvēku vispārējo izpratnes līmeni par procesiem un lietām kā tādām.

Cilvēki ir pārstājuši domāt, tā vietā- iedresēti likumu panti, kuri paši par sevi neko nedod, jo izpratnes, kāpēc tas ir tā vai citādi, nav.

Nevar būt uzlabojumi satiksmes drošībā, ja transporta līdzekļa lietošana kā vadītājam tiek uzskatīta par līdzīgu nodarbi, kā telefona glāstīšana.

bravo,cien.Lohi! 2.decembris 2025 15:35
1 0 Atbildēt

(c) Gandrīz puse no šīs summas (1,42 muļļoni) novirzīti Iekšlietu ministrijas padotībā esošajām iestādēm valstiski nozīmīgu satiksmes drošības projektu realizācijai, piemēram, fotoradaru programmnodrošinājuma uzturēšanas, remonta un pilnveidošanas pakalpojuma iegādei,,,,

-protams,tos suudus ne tikai ka uzstādīt, vēl taču vajag gan apkopt, gan atjaunot.Protams, gādīgā Padotībā un par Taisnīgu apmaksu.

Interesanti, diez šis suuda nieka 1,42m ir viss, vai (visdrīzāk) "novirzīts" šim pašam Cēlajam mērķim ir ticis vēl no kādiem "vissuLohu kopējajiem" līdzekļiem? Ar pašiem tiem "maksājošajiem lohiem" diez kaut reizi kāds tas Valdinieks "pakonsultējās", kur un kā viņu nodokļunaudu labāk "novirzīt"?

Kur palika tas ValstsKontroles grandiozais 2016g pētījums par "ilgtermiņa sat droš plāna sistemātisko (ne)izpildi" (kurā bija runa par nolaidību,demagoģiju,faktu sagrozīšanu un/vai klaji bezkaunīgu līdzekļu izšķērdēšanu)??

Tas pats tagad- visulaiku Valstiski lielākā summa dsā notērēta, sūuds suuda galā sasprausts, taču Līķu skaitu tā arī nav izdevies saīsināt.

Brīnumains riņķadancis, apburtais brīnumuloks- ar skaliem saukļiem sakarināt elektroniskos slaucamlīdzekļus, taču podānolaistās (praktiski vairs neesošās) policejiski/uzraugošās fiziskās klātbūtnes dēļ klajas BEZKONTROLES garā te "audzināt" arvien jaunus likumpārkāpējus un bojāgājējus.

Iedzīvotāji sūdzas par reālu apdraudējumu- viņiem brauc purnā,viņus apdzen aizliegtās vietās, agresīvi bandīti viņus uz ielas gaišā dienas laikā velk ārā no mašīnas un sit viņiem pa Galvu.Viņus apdirš un apkāš pilnīgi visi,kam vien nav slinkums- sākot no stāvvietu šarlataān "operātoriem" un beidzot ar nekaunības apsēsto Patvaldību šarlatānu sakarinātajām kamerām tiešā tuvumā pie viņu deklarētajām dzīvesvietām.

Visa LValsts braukšanas laikā spaida e-krānus un nonstopā dirrš/klausulēs.Rokas (un smadzenes) atrodas visur kur citur, tikai ne "uz stūres". Lieliski! Paliksim Katrs/Savā (trekni iesildītajā) vietā.

LŪK 2.decembris 2025 17:09
1 0 Atbildēt

Klaji kliedzošs piemērs, izvilkums no tā VK pētījuma.Runa gan ir par laikaposmu drusku pirms/līdz 2016g., bet nu pati ideja samērā skaidra.Šī ir tabele "par notikušo CSN konstatētajiem iemesliem".

Skatāmies pozīciju ĀTRUMA PĀRSNIEGŠANA- 0,60% gadījumu tā tikusi reģistrēta kā negadījuma IEMESLS.Tas ir , 14 REIZES mazāk gadījumos, nekā "kustība atpakaļgaitā".Un tas ir acīmredzams iemesls, kāpēc "mums" bija vajadzīgas tik kuplā skaitā tieši ātruma elektroniskās kontroles ierīces un netika noteikta obligātā atpakaļgaitas kontrole...

APDZĪŠANAS noteikumu neievērošana- 0,65%, līdzīgi,13x mazāk, nekā "kustība atpakaļgaitā"....

Uzminiet mīklu- KĀDS (diez) apstāklis tur ir reģistrēts kā pats visbiežākais CSN iemesls? Variet minēt kaut bezgalīgu skaitu reižu- jo tas ir redzams tikai nākamajā lappusē.Uzminētājam pienāktos uzreiz dot kādu Balvu- piem to WRC markas "ziemas" domkratu pa 600eur/gab. Bet nu tas iemesls izskatās vienkārši sensacionāli, neviens lohs neko tādu pats no sevis nevarētu iedomāties!

Po 2.decembris 2025 17:41
1 0 Atbildēt

Atkal jau ar varu uzspiež papildmaksājumu octa ietvaros.  Nē,   negribu. Ko darīt?

Satiksmes drošībai naudu būtu jānovirza no satiksmē piešķirto sodu apmaksām.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti