Mototransporta līdzekļu skaits pieaug straujāk nekā automašīnu daudzums; satiksmē jābūt vēl piesardzīgākiem 4

 

Foto: Publicitātes attēls

ERGO | 7.jūnijs 2022 20:55

Latvijā ik gadu pieaug mototransporta popularitāte, un līdz ar aktīvās motosezonas sākumu strauji palielinās arī apdrošināšanas sabiedrībā ERGO pieteikto atlīdzību skaits par transportlīdzekļu bojājumiem un traumām saistībā ar ceļu satiksmes negadījumiem, kuros iesaistīti motocikli vai motorolleri.

Pērn vidējā ERGO izmaksātā atlīdzība par šādiem negadījumiem sasniedza 1450 eiro, kas ir teju divas reizes vairāk nekā 2019. gadā, kad vidējā atlīdzības summa bija 800 eiro.

Salīdzinot pēdējos piecos gados Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu skaita dinamiku, mototransportam vērojams trīs reizes straujāks pieaugums nekā vieglajiem auto. Proti, Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) reģistrēto vieglo automašīnu daudzums no 2018. gada līdz 2022. gada sākumam palielinājies par 10%, bet motociklu, triciklu un mopēdu skaits – par 30%. Tas nozīmē, ka gada siltajā sezonā arvien vairāk jārēķinās ar mototransporta ienākšanu satiksmē, kas no visiem satiksmes dalībniekiem prasa lielāku uzmanību, vērību un savstarpējo cieņu.

Pārgalvība jāliek malā

Kā skaidro ERGO Atlīdzību regulēšanas departamenta direktore Ilze Andersone, mototransporta avāriju sekas tiek pieteiktas gan visa veida transportlīdzekļu OCTA, gan autotransporta KASKO atlīdzībām, gan nelaimes gadījumu apdrošināšanas atlīdzībām, jo, krītot no mototransporta līdzekļiem, ļoti bieži tiek gūtas traumas.

„Motorollers aizķer un norauj automašīnas spoguli; atpakaļgaitā izbraucot no stāvvietas, automašīna notriec motociklu; neparādot pagrieziena signālu, auto pēdējā brīdī strauji pārkārtojas joslā un notriec motorolleru; braucot pa mežu ar 10 km/h ātrumu, motociklists nokrīt un pret celmu sasit ceļgalu, kas beidzas ar saites plīsumu. Šādi un līdzīgi negadījumi ikdienā notiek regulāri, radot bojājumus gan transportam, gan veselībai, un diemžēl mēdz būt arī letāli. Tādēļ pārgalvība jānoliek malā un satiksmē jābūt ļoti vērīgiem – īpaši motosezonas pirmajā pusē, kad motobraucēji no jauna iesildās sezonai, bet autovadītāji vēl nav pieraduši pie mototransporta klātbūtnes satiksmē un mazo gabarītu dēļ šos transportlīdzekļus nepamana,” uzsver Ilze Andersone.

OCTA nepieciešama arī mopēdiem un motorolleriem

Pēc CSDD datiem, Latvijā reģistrēti 34 178 motocikli un tricikli, no kuriem šī gada 1. maijā tehniskā kārtībā bija 28 207 transporta vienības, bet OCTA polises bija iegādātas mazliet vairāk nekā pusei – 19 681 transportlīdzeklim. Latvijā reģistrēti arī 36 644 mopēdi, no kuriem apdrošināta tikai piektdaļa.

“Viens no iespējamajiem iemesliem, kādēļ tik daudzi vadītāji neapdrošina savus mopēdus, ir ieradums, ka transportlīdzekļiem ar motora tilpumu zem 50 kubikcentimetriem nav nepieciešama tehniskā apskate. Līdz ar to šķiet – arī apdrošināšana nav vajadzīga. Turklāt mopēdi bieži vien tiek izmantoti tikai slēgtās teritorijās vai lauku sētās un īpašnieku uztverē pielīdzinās velosipēdiem, kuriem nav vajadzīga ne tehniskā apskate, ne OCTA. Būtiski atgādināt, ka visiem mopēdiem, motorolleriem un arī elektriskajiem skūteriem, kas pārsniedz ātrumu 25 km/h, OCTA ir obligāta. Motociklu un motorolleru vadītāji ir vismazāk aizsargātie ceļu satiksmes dalībnieki un biežāk cieš avārijās, nekā tās izraisa. Taču, ja avārijas vaininieks būs neapdrošināta mototransporta līdzekļa vadītājs, zaudējumi, kas tiks nodarīti trešajām pusēm, būs jāsedz no saviem līdzekļiem,” norāda „Drošas braukšanas skolas” vadītājs Jānis Vanks.

Droša satiksme visiem

Jānis Vanks uzsver, ka svarīgākais ceļu satiksmē ir savstarpēja cieņa un rēķināšanās citam ar citu. Lai mazinātu negadījumu risku motosezonā, viņš atgādina:

Autovadītājiem

·         Laikus jārāda pagrieziena signāls. Motociklistam ir ļoti būtiski saņemt brīdinājuma signālu, lai paspētu izvairīties no sadursmes.

·         Jāseko notiekošajam un “jāvāc informācija no ceļa”, gan skatoties centrālajā spogulī, gan sānu spoguļos. Tas palīdzēs laikus reaģēt un izvairīties no avārijas situācijām.

·         Jākontrolē strauji manevri. Piemēram, apbraucot peļķes, blakus var atrasties motocikls un, ja auto nerāda virziena maiņas signālu, var rasties avārijas situācija. Savukārt motociklista uzdevums ir braukt tā, lai viņš būtu redzams autovadītāja spoguļos.

·         Jāpievērš uzmanība kreisajam pagriezienam, kas ir viens no bīstamākajiem satiksmē! Veicot šo manevru, jāpārliecinās par pilnīgu satiksmes drošību. Kreisais pagrieziens jāveic īpaši uzmanīgi, izbraucot no mazākas nozīmes ceļa.

Mototransporta vadītājiem

·         Braucot pirms automašīnas, motocikla vadītājam spoguļos jāredz automašīnas šoferis. Tas ir indikators, ka arī automašīnas šoferis redz motocikla vadītāju.

·         Jāizvēlas drošs ātrums ceļa posmos, kur ir vairākas pienākošās ielas, jo ir liela iespēja, ka no tām var izbraukt auto, kas neredz tuvojošos motociklu.

·         Braucot garām stāvošam transportam, jāievēro distance, lai gadījumā, kad stāvošais transportlīdzeklis ver durvis, nenotiktu sadursme ar motociklu.

·         Jāievēro drošs braukšanas ātrums, lai spētu laikus apturēt motociklu, ja nepieciešams.

 

 
Visi komentāri
 
650 8.jūnijs 2022 0:46
0 0 Atbildēt

Hmm.Bet akurāt pie spicās spicces uz Ulmaņ g-ves Zaļās Joslas (šodien, beidzooott...) ir NOpļauta zaļā bio massa.Jā.Ar visu 66cm garo nezāļu druvu un/vai ar visiem simtgadīgajiem (līdz vakardienai jau teju pusotru metru augstumā sasniegušajiem) savvaļas Mārrutku Kokiem.Tagad (vakar nee, šodien) tur VARĒS REDZĒT visu, kas tuvojas.Vai attālinās.Kreizā pagr tīkotājiem vairs nebūs jākāpj/ārā un jāskrien/pretī (neredzamajam) Liktenim ar balto Kārogu.Un 2- un 4- kājām Gājēji līdz 1m augumam (tagad) varēs visu Droši pāršķērsot.Jā.

Cerams, ka dižRīgas dižDome (drīz, varbūt) "pilsētā" nopļaus (izvaksēs) arī citas līdzīgās (lohu) redzamībai sensitīvās vietas.Jā.

Pļurkt 8.jūnijs 2022 14:48
1 0 Atbildēt

· Braucot garām stāvošam transportam, jāievēro distance, lai gadījumā, kad stāvošais transportlīdzeklis ver durvis, nenotiktu sadursme ar motociklu.

====================

Au i-auto..... kas šito stulbumu sarakstīja???

Mja 9.jūnijs 2022 17:45
0 0 Atbildēt

Zinot, kādi idioti sēž automašīnās, es labāk apbraucu auto ar lielu rezervi, nekā lidoju ar taisnīguma apziņu. Tie akcijas mērkaķi taču pat uzsāk kustību, neskatoties spoguļos, kur nu vēl pirms durvju atvēršanas. Un viņu mātītes un mazuļi vispār nav mācīti skatīties spogulī, pirms lauzties laukā no auto būra kā dzīvnieki.

iAuto 10.jūnijs 2022 23:14
0 0 Atbildēt

Raksta autors taču ir norādīts - Ergo

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Hennessey uzlabo Ford Bronco Raptor un prasa 107 000 dolāru (+ FOTO)

Aizokeāna jaudīgo automobiļu kalve, amerikāņu Hennessey Performance, izstrādājis uzlabojumu paketi krosoveram Ford Bronco Raptor, nosaucot to par VelociRaptor 500. Lasīt vairāk

 

Ķīna pārņem Krievijas autotirgu 7

Jaunākie dati liecina, ka trešajai daļai Krievijā pēdējā laikā nopirkto automašīnu ir Ķīnas izcelsme. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: No alternatīvas uz pamatizvēli- Isuzu D-Max (+VIDEO) 2

Meklējot derīgos izrakteņus šobrīd skopajā pikapu piedāvājumā priekšplānā izvirzās tie, kas iepriekš spēlēja otrā plāna lomas. Viens no tādiem ir japāņu pikaps Isuzu D-Max. Lasīt vairāk

 

Pārdotākais Porsche Latvijā un pasaulē! (+ VIDEO)

1989. gadā Ferry Porsche sacīja šādus vārdus: “Ja mēs, pieturoties pie mūsu kompānijas kvalitātes standartiem, radītu četrvietīgu apvidus braukšanai paredzētu auto, kura motorpārsegu rotātu Porsche ģerbonis, cilvēki to vēlētos iegādāties!” Un jau toreiz, pat nezinot, kas notiks nākotnē, viņam bija taisnība! Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti